DETALJI

Fiat radi na novoj Pandi s potpuno električnim pogonom i pristupačnom cijenom ispod 20.000 eura

Očekuje se da će proizvodni model prihvatiti crossover stil zadržavajući jednostavnost i praktičnost svojih prethodnika

Fiat concept Centoventi, 2019. ilustracija

 Fiat

Fiat se sprema otkriti dugo očekivanu četvrtu generaciju Pande, čija je premijera zakazana za ljeto 2024., a dolazi s potpuno električnim pogonskim sklopom. Ova Panda sljedeće generacije namijenjena je konkurentima proizvedenim u Kini, a može se pohvaliti pristupačnom cijenom, prema najavama.

Predviđeno da crpi inspiraciju iz koncepta Centoventi, očekuje se da će proizvodni model prihvatiti crossover stil zadržavajući jednostavnost i praktičnost svojih prethodnika, začinjenu daškom avanture koja podsjeća na legendarne 4×4 verzije.

Trenutna treća generacija Fiat Pande prisutna je gotovo nepromijenjena od 2011. i očekuje se da će biti u upotrebi do 2026., kada će biti stara 15 godina. Srećom, novi model će puno prije toga donijeti prijeko potreban čist dizajn jer se očekuje da će se njegov službeni debi poklopiti s 125. obljetnicom Fiata 11. srpnja 2024.

image

Fiat concept Centoventi, 2019. ilustracija

Fiat

Panda iz 2024. izgledat će kao evolucija koncepta Centoventi iz 2019. Radi smanjenja troškova, Panda bi mogla dijeliti svoj staklenik, čvrste točke i neke vanjske komponente s Citroenom e-C3 iz 2024. budući da se očekuje da će dva urbana EV-a biti blisko povezana. Ipak, Fiat će vjerojatno investirati u panele karoserije specifične za marku, budući da je Panda jedan od temeljnih modela njegove linije s dugom poviješću koja datira još iz 80-ih.

Panda prve generacije, koja je debitirala davne 1980., hvaljena je kao remek-djelo automobilskog dizajna, zahvaljujući legendarnom Giorgetto Giugiaru. U tom svjetlu, izvršni direktor Fiata, Olivier Francois, otkrio je da će ovaj kultni model biti ključni izvor inspiracije za nadolazeću verziju. Naslijedit će filozofiju "manje je više" i dati prednost "bitnim stvarima", baš kao i njegov cijenjeni prethodnik.

image

Fiat concept Centoventi, 2019. ilustracija

Fiat

Ove primjedbe upućuju na povratak jednostavnom dizajnu interijera, izbjegavanje skupih tehničkih naprava u korist pametnih, praktičnih rješenja koja poboljšavaju svakodnevni život praktičnošću i užitkom. Na primjer, osnovni modeli mogu sadržavati priključnu stanicu za pametni telefon umjesto tradicionalnog infotainment zaslona, slično Fiatu 500e i cijeloj Dacijinoj liniji.

Unatoč tipičnoj klasifikaciji Fiat Pande u A-segmentu (gradski automobil), nadolazeća generacija mogla bi premostiti jaz u B-segmentu (supermini), posebno kada je riječ o unutarnjem prostoru. S platformom EV možemo očekivati više prostora za putnike u usporedbi s prethodnim iteracijama, upareno s prostranijim prtljažnikom.

Nova Panda koristit će Stellantisovu novu Smart Car platformu, koja je evolucija naširoko korištene CMP/eCMP arhitekture dizajnirane za jeftine modele. Iste podloge korištene su u potpuno novom Citroenu e-C3 iz 2024., što nam daje sjajnu ideju o tome što možemo očekivati od nadolazećeg Fiata.

Francuski pandan Pandi debitirao je sa samostalnim električnim motorom, koji razvija 113 KS (83 kW). Ovaj pogonski sklop omogućuje automobilu ubrzanje od 0 do 100 km/h u razumnom (za gradski automobil) vremenu od 11 sekundi, s elektronički ograničenom najvećom brzinom od 135 km/h.

Tome nadopunjuje baterija od 44 kWh litij-željezo-fosfat (LFP), koja se može pohvaliti WLTP procijenjenim dometom od 320 km, što ga čini prikladnim izborom za urbanu električnu vožnju. Platforma Smart Car prvenstveno je dizajnirana za potpuno električna vozila, ali je također kompatibilna s izgarajućim pogonskim sklopovima. To znači da bi se nova Panda potencijalno mogla ponuditi s derivatima Stellantisovog 1,2-litrenog blagog hibridnog trocilindričnog benzinca, barem za određena tržišta.

Iako će se Fiat Panda 2024. proizvoditi u Europi, potencijalno u Italiji, očekuje se da će biti među najjeftinijim dostupnim električnim vozilima. Izvršni direktor Fiata, Olivier Francois, otvoreno je izrazio namjeru kompanije da "oteža život" konkurentima električnih vozila proizvedenih u Kini isporukom pristupačnog urbanog EV-a dostupnog širokoj publici.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
28. travanj 2024 00:52