Švicarski dizajner Philipp Plein izgubio je pravnu bitku protiv Ferrarija te mu je naloženo da talijanskom proizvođaču automobila plati odštetu od 300.000 eura.
Slučaj se odnosi na Pleinovu modnu reviju za kolekciju proljeće/ljeto 2018. koju je pompozno održao u Milanu u lipnju 2017. godine.
Tijekom tog eventa, Plein je dovezao desetak egzotičnih automobila, uključujući Ferrarije, Lamborghinije i McLarene, no, u Ferrariju to nisu nikako dočekali o oduševljenjem.
Talijanski proizvođač automobila tužio ga je i zbog postova na društvenim mrežama, tvrdeći da je dizajner objavljivanjem fotografija svoje modne kolekcije nezakonito "prisvojio" brend Ferrarija koji stoji uz njegov zaštitni znak, a sve radi promocije vlastite marke i proizvoda.
Iz Maranella su dodali i da Pleinovi postovi "ocrnjuju reputaciju" Ferrarija te predstavljaju brend kao dio "životnog stila koji je u potpunosti u suprotnosti s viđenjem marke" i dodali da je "način na koji su performeri na reviji simulirali i nagoviještali seks koristeći Ferrarijeve automobile kao rekvizite sam po sebi neukusan. "
Sud u Milanu u svojoj je presudi donio da modni dizajner Ferrariju mora platiti 300.000 eura na ime odštete te naknadu odvjetničkih troškova u iznosu od preko 25.000 eura. Također, sud je Pleinu naložio da ukloni sve fotografije sa svoje web stranice i svih platformi društvenih mreža koje prikazuju bilo koji model Ferrarija.
Štoviše, sud je rekao da će, ako Plein odbije izbrisati post koji prikazuje Ferrari, ili podijeli novi, morati platiti naknadu od 10.000 eura za svaku sliku ili video, prenosi WWD.
Ubrzo nakon što je odluka donesena, bijesan Plein se oglasio na Instagramu i odmah podijelio sliku svog svijetlozelenog 812 Superfast, tvrdeći da će se žaliti na presudu.
“Ovo nikako nije konačna pobjeda Ferrarija jer presuda nije konačna. Na nju smo se moji odvjetnici i ja već žalili, a iduće ročište održat će se na proljeće iduće godine", napisao je. Pritom je dodao i da će platiti već sada samo ako Ferrari taj novac donira te udario po upravi Ferrarija: “Možda bi vaša uprava trebala uložiti istu energiju u pokušaju ponovnog pobjeđivanja u F1! Sav taj novac godinama spaljujete u bescjenje”, napisao je. "Uspjeh čine ljudi, a vi očigledno nemate prave u vašoj upravi da biste bili na vrhu na trkalištima", stoji u njegovom postu.
Međutim, Plein je sada na vlastitoj koži osjetio to koliko je Ferrariju bitno za imidž kako se njihovi modeli prezentiraju od strane kupaca, a već smo i ranije pisali o toj Ferrarijevoj selekciji. Dobro je poznata stvar da rijetko koji proizvođač poput Ferrarija ima toliko stroge zahtjeve i provjere kada je u pitanju odabir klijenata. I to, kako za modele koje proizvode u većim serijama tako i za, u još većoj mjeri, limitirane izvedbe.
Da, talijanska kompanija doista si može priuštiti to da pomno bira tko će se naći za upravljačem nekog od njihovih novih modela. Premda nije javna stvar, nije ni tajna da postoje VIP liste na kojima se nalaze klijenti predodređeni za posebne modele.
Puno je uvjeta koje pritom moraju ispuniti, od toga da već imaju nekoliko modela u vlasništvu, da imaju barem jedan klasičan model i slično, a broj milijuna na računu kupca uopće nije presudan (dakako, potreban je, ali ne garantira ulazak u odabrano društvo vlasnika Ferrarija).
Jedan od razloga je i taj da u Maranellu ne žele da se marka profanira poput primjerice Lamborghinija koji proizvodi na tisuće primjerice perjanice, supersportaša Aventadora i pritom previše ne mari tko su kupci kad se već pojave s novcem.
Drugi je razlog održavanje ugleda marke i vrijednosti modela koji se ne proizvode u velikim serijama. Kad već mogu prodati više nego što proizvedu na godišnjoj razini, tada vjeruju da imaju pravo i birati kome će prodati.
Usto, imaju i neka pravila poput onog da kupac ne smije prodati automobil u prvoj godini, a ako se odlučite na prodaju, o tome morate obavijestiti kuću.
Razlog: nekim modelima vrijednost poraste čim napuste salon, ili u najavi novog modela, pa tako žele stati na rep špekulantima i preprodavačima. Teoretski, moguće ga je odmah i prodati i zaraditi, ali onda se možete pozdraviti s kupnjom nekog novog Ferrarija ikad.
Ono što posebno smeta ljude iz Ferrarija je trendovsko obljepljivanje automobila raznobojnim folijama, tako da ako ste kupili automobil, iz Ferrarija će vam "diskretno natuknut" da je poželjno da automobil ostane u tvorničkom stanju (njihovi modeli su savršeni već sami po sebi), a ako baš želite jedinstveni primjerak – nema problema – Ferrari ima poseban program za kupce koji žele nešto drugačije.
Tako je već dobro poznat slučaj DJ-a Deadmau5 koji je svoj Ferrari 458 Spider oblijepio u šarenu foliju i zamijenio logo što je toliko naljutilo ljude iz Ferrarija da su se Kanađaninu javili službenim dopisom u kojem su zahtijevali da skine foliju ako ne želi tužbu.
Nadalje, Ferrari je možda i jedini proizvođač kojem prisutnost na društvenim mrežama ne koristi, niti godi. Dapače, objave vlasnika su čak i nepoželjne.
Tako je zanimljiva priča kako je poznati kolekcionar Ferrarijevih modela David Lee koji na Instagramu ima nekoliko milijuna pratitelja, za kupnju LaFerrari Apertu dobio – odbijenicu.
Iz Ferrarija nikad nisu rekli zašto, no iz krugova bliskim bossovima tvrtke iz Maranella, moglo se razaznati kako im se nisu svidjele neke od njegovih objava na Instagramu. Dakle, čak i ako imate milijune sljedbenika i desetke Ferrarijevih modela i dalje ne možete računati da će vam Ferrari prodati auto koji želite.
Sada je vjerojatno malo jasnije zašto su tužili švicarskog dizajnera. Na sve, vjerojatno je "neukusna" zelena metalizirana boja njegova Ferrarija 812 Superfast bila kap koja je prelila čašu ljudima iz "tvornice snova" za pokretanje tužbe...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....