Američka kompanija za osiguranja specijalizirana i za procjenu vrijednosti automobila Hagerty napravila je popis deset modela čija vrijednost raste više nego novcu spremljenom u banci.
Popis je napravljen u suradnji s britanskim Daily Mailom, a radi se o automobilima koji trenutno vrijede manje od 10.000 funti (ispod 90.000 kuna) s tim da smo mi dodali nekoliko modela uzevši u obzir naše domaće tržište.
Netko će možda reći da se radi o razvikanim starudijama, no stručnjaci iz Hagertya tvrde suprotno. Evo su njihovi argumenti...
Fiat Panda 4X4 (1986-1992)
Tri godine nakon lansiranja standardne izvedbe, Fiat je predstavio Pandu s pogonom na sve kotače. Stvorena je prvenstveno za Talijane koji su živjeli u planinama i trebali su vozilo koje nije samo jeftino, već i sposobno snaći se na teškim terenima. Pogon na sve kotače funkcionira odlično i zahvaljujući njemu Panda je vrlo praktičan mali automobil, posebno u težim uvjetima. U odnosu na pretpandemijsku 2019. godinu vrijednost Pande 4X4 narasla je za 60 posto.
Alfa Romeo GTV 916 (1995-2005)
Tri slova GTV u povijesti Alfa Romea uvijek su označavali sportski coupe vrhunskih performansi. Posljednja generacija ekstravagantnog oštrog izgleda proizvodila se punih 10 godina, a na našim ih cestama još ima i to od primjeraka po 2000 eura za otpis do onih blistavih kojima cijena tek počinje rasti. Najbolji primjerci u originalu s vrlo malo kilometara i s 3.0 V6 motorom prve generacije stoje i do 12.000 eura. Do prije koju godinu cijena im je bila oko 6,7 tisuća eura...
Jaguar XJ6 SI 2.8 (1968-1973)
Nevjerojatno zvuči podatak da je XJ6 krenuo u proizvodnju prije pola stoljeća. Dizajnersko remek djelo izvana karakterizirala je finoća materijala i luksuz u kabini te savršeno udoban ovjes. Kupci su mogli birati 2.8 ili 4.2-litreni motor. U posljednje dvije godine cijena mu je narasla za 20 posto.
Audi TT (1998-2005)
U vrijeme kada je na tržište stigao prvi audi TT, kompaktni coupe nastao na istoj osnovi kao i VW Golf i Audi A3 bio je stvarno nešto posebno na cesti svojim oblim oblikom kojim je prizivao dalekog pretka trkaćeg Auto Uniona Type D iz 1930-ih. Općenito u to vrijeme su u Audiju imali puno više dizajnerske hrabrosti nego danas Cijene: 4500 do 12.000 eura za bolje primjerke s boljom motorizacijom i Quattro pogonom, a cijena im je stabilna i teško da će više padati. Preporuka: Roadster izvedba totalno je cool. Druga generacija TT-a već je bila nešto ozbiljnija izglededom redefiniranog prvotnog kultnog dizajna.
Honda CR-X (1984-1986)
Japanski sportski dvosjed na glasu je kao vrlo pouzdan automobil. Danas ga je vrlo teško pronaći, vjerojatno i zbog činjenice da se u početku nije najbolje prodavao. Analitičari Hagertya tvrde da je prvoj generaciji Honde CR-X u posljednjih godinu dana vrijednost narasla za 15 posto i predviđaju da će dodatno rasti.
BMW Z3 2.8 Roadster (1996-2002)
Još prije nekoliko godina običan BMW Z3 ste mogli pronaći za 'sitne' novce, no ako želite stvoriti dodatnu vrijednost, Hagerty preporuča Roadster izvedbu s 2.8-litrenim motorom čija je cijena u godinu dana narasla 15 posto.
Porsche Boxster (986) 2.5 (1996–2004)
Iako nekada posprdno nazivan 'Porscheom za siromašne' jer su ga kupovali vozači koji si nisu mogli priuštiti 911, Boxster danas može biti odličan kolekcionarski primjerak. Hagerty tvrdi da se vrlo dobro očuvani primjerici pokretani 2.5-litrenim šesterocilindarskim bokser motorom s 204 KS mogu pronaći za manje od 90.000 kuna.
Mercedes-Benz C36 AMG (1994-1997)
AMG model C-klase pojavio se na tržištu 1994. godine, a pod haubu je uguran 3.6-litreni redni šestcilindraš sa 280 KS s kojim je do stotke jurio za 6,7 sekundi. Publika ga je izuzetno dobro prihvatila, pa je tijekom dvije godine proizvodnje prodan u 5200 primjeraka. Iako mu vrijednost u posljednje dvije godine nije bitnije rasla, stručnjaci Hagertya tvrde da je C36 AMG pravi automobil za stvaranje dodatne vrijednosti.
Renault Clio Williams 3 (1995)
Prosječna vrijednost Renaulta Clio Williams 3 narasla je za gotovo 50 posto u posljednjih godinu dana! Francuska ikona devedesetih s dvolitrenim benzincem sa 150 KS do stotke je stizao za 7.8 sekundi.
VW Golf R32 (2002–2004)
Posljednji Golf sa 6-cilindarskim motorom prvi je s znakom R a pojavio se s četvrtom generacijom. Peticom R32 završila je era šesterocilindarskih motora u Golfu, započeta sredinom 1990-ih u Trojci. Stroj: 3,2-litreni atmosferski motor snage 250 KS i 320 Nm snagu je na sva četiri kotača prenosio putem 6-stupanjskig ručnog ili DSG mjenjača.
Premda je težio 1510 kg, zahvaljujući efikasnom prijenosu snage i momenta stotku je uhvatio već za 6,2 sekundi. Integralni pogon davao je svoje efekte u sigurnom ležanju.Proizvodio se do 2004. i sačuvani primjerci danas su na visokoj cijeni koja samo raste ako je riječ o tvornički originalmnim primjercima. A tek taj zvuk...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....