Studija koja predviđa velike gubitke radnih mjesta u njemačkoj automobilskoj industriji dolazi u trenutku kada VW zahtijeva od radnika smanjenje plaće od 10 posto kako bi spasili vlastita radna mjesta i tvrtku
Posao u njemačkoj automobilskoj industriji uvijek se činio kao sigurno i dobro plaćeno rano mjesto. No vremena se mijenjaju i nova studija pokazuje da bi stotine tisuća radnika u njemačkoj automobilskoj industriji mogle ostati bez posla u idućih deset godina. Glavni krivci za to su električna vozila.
U tjednu u kojem je VW zatražio od radnika da pristanu na smanjenje plaće od 10 posto kako bi spasili vlastita radna mjesta, istraživanje koje je proveo Prognos sugerira da bi to moglo biti samo odgađanje neizbježnog. Izvješće predviđa da bi prelazak na elektrifikaciju smanjio broj radnika u njemačkom automobilskom sektoru za 186.000 do 2035. u usporedbi s razinama iz 2019. godine.
Smanjenje broja zaposlenih uglavnom je, ali ne isključivo, rezultat ‘pogonskih sustava‘ električnih automobila koji zahtijevaju manje komponenti nego njihovi prethodnici na unutarnje izgaranje, što znači da mnogi zaposlenici proizvođača automobila i njihovih dobavljača riskiraju gubitak svojih radnih mjesta.
Poslovi vezani uz zavarivanje i obradu metala, kao i poslovno upravljanje i administraciju, postat će sve rjeđi, tvrdi se u izvješću, ali proizvođači automobila morat će zaposliti više ljudi koji rade u IT-u, elektrotehnici i također strojarstvu. Sveukupno, međutim, više će radnih mjesta biti izgubljeno nego stvoreno, pa iako bi radnike koji su u opasnosti bilo mudro prekvalificirati, još uvijek neće biti dovoljno radnih mjesta 2035. za sve koji su trenutno zaposleni u automobilskoj industriji.
Izvješće Prognosa kaže da je tranzicija u sastavu radnih mjesta u njemačkim proizvođačima automobila u tijeku posljednjih nekoliko godina, ali će se ubrzati tijekom sljedećih deset godina. A u kojem smjeru idu te promjene jasno pokazuje primjer VW-a koji je prošli tjedan zatražio od svojih zaposlenika i sindikata da pristanu na smanjenje plaća. Također, VW bi mogao zatvoriti tri tvornice u Njemačkoj, što bi bilo prvi puta u povijesti da ovaj proizvođač zatvara bilo koju svoju tvornicu u Njemačkoj. Također, prije samo nekoliko dana objavljeno je da će Audi u veljači 2025. zatvoriti svoju tvornicu u Bruxellesu u kojoj se proizvodi Q8 e-tron.
Čelnici VW-a tvrde da se moraju poduzeti radikalni koraci kako bi se tvrtki pomoglo da prođe kroz teška vremena.
“Hitno nam je potrebno smanjenje troškova rada kako bismo održali svoju konkurentnost. To zahtijeva doprinos radne snage,” rekao je Arne Meiswinkel, šef osoblja marke VW, prenosi Reuters .
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....