Bogata povijest Ford Fieste završila je u srpnju 2023. godine proizvodnjom posljednjeg modela zadnje generacije nakon čega je jedan od najuspješnijih Fordova u povijesti ukinut. No sada se čini da to nije bilo "zbogom", već samo "doviđenja" jer Fiesta bi se uskoro mogla vratiti.
Kako prenosi Autocar, američka tvrtka planira nekoliko manjih modela od 2026. godine, a svi se temelje na novoj električnoj platformi.
Razvoj nove arhitekture povjeren je Alanu Clarkeu, bivšem inženjeru Tesle. Platforma je namijenjena proizvodnji kompaktnih i gradskih modela koji bi bili pozicionirani ispod električnog Explorera i Caprija.
Prema Marinu Gjaji, glavnom operativnom direktoru Fordovog električnog odjela "Model e", prvi automobil temeljen na novoj platformi pojavit će se na tržištu između kraja 2026. i početka 2027., debitirajući najprije u Sjedinjenim Državama prije nego što će se prodavati i u Europi.
Ovo bi zapravo trebao biti nasljednik Pume, dok se o ostalim proizvodima zasad može samo nagađati.
Međutim, Gjaja je uvjeren da će električni automobili "s vremenom biti sve manji", zbog čega se svakako može zamisliti prava obitelj malih električnih Fordova i povratak Fieste.
Resursi koje Ford posvećuje ovoj platformi doista su značajni. Prema nedavnom izvješću američke web stranice TechCrunch, tim koji radi na arhitekturi sastoji se od oko 300 ljudi. To uključuje inženjere koji su u Ford prešli iz Tesle, Riviana i Applea, pa čak i stručnjake za aerodinamiku iz Formule 1.
Što se tiče pogonskog sklopa, Gjaja objašnjava da će nova arhitektura vjerojatno koristiti jeftinu tehnologiju baterija litij-željezo-fosfat (LFP), koja postaje sve češća u električnim vozilima. Osim toga, naglasio je da će oblici ovih budućih Fordovih modela biti "nekonvencionalni i "drugačiji" u svojim segmentima.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....