MOŽE I DRUGAČIJE

Svi su preteški: Ovo je deset najlakših električnih automobila na cestama koji imaju smisla

Manja masa uvijek rezultira manjom potrošnjom, a male baterije imaju i manje negativan utjecaj na okoliš pa su ovo pravi eko automobili

Dacia Spring Dacia Spring - Beige Safari, Preshow Dacia from February 12 to 16th 2024 at Aubervilliers, France - Photo Greg/DPPI

 DPPI

Električni automobili imaju reputaciju izuzetno teških vozila. Ovo nije slučajno jer baterija je izuzetno teška komponenta. Ipak, nije baš svaki električni auto jako težak, postoji nekoliko pozitivnih iznimaka koje bi se i u svijetu klasičnih automobila smatrale laganima.

Mala masa znači da vam je potrebno relativno malo snage da postignete određenu brzinu. Također, manja masa gotovo uvijek rezultira manjom potrošnjom, a male baterije imaju i manje negativan utjecaj na okoliš pa bismo lagane električne aute mogli nazvati i najviše ekološkima. Dakle ako zaista želite voziti ekološki odaberite jedan od sljedećih modela. Neki od njih se još uvijek nude na tržištu, dok su drugi dostupni samo kao rabljeni.

Napominjemo da smo se u izboru ograničili na automobile koji imaju najmanje četiri sjedala i koji su pravi automobili i po definiciji. Stoga u izboru nema Smarta, ali ni sve popularnijih električnih četverocikala koji nalikuju na aute, kao što je Opel Rocks.

Dacia Sping

image

0000 1864

Trenutno najjeftiniji električni auto na tržištu je ujedno i najlakši. S malom baterijom od samo 26,8 kWh i malenim motorom od 45 KS Spring teži samo 928 kilograma. Pruža samo 220 km dosega, no vo je pravi dokaz da može drugačije. Uostalom što vam više treba za grad.

Renault Twingo Electric

image

Twingo Electric

Arhiva Cropix

Renault je nedavno prekinuo proizvodnju ovog automobila koji je bio prilični hit na tržištu zbog svoje cijene. Baterija od 21,3 kWh dale samo 190 km WLTP dosega, no motor je realtivno snažan s 82 KS.

Mitsubishi i-MiEV

image

Split, 061114.
Auto test elektricni automobil Mitsubishi Miev.
Foto: Vojko Basic/CROPIX

CROPIX

U prošlosti su električna vozila su bila lakša nego sada. Jedan od prvih modernih električnih automobila na tržištu ima i najmanju masu. Mitsubishi i-MiEV teži, baš kao i njegova braća Peugeot iOn i Citroën C-Zero, samo 1085 kg. S neto kapacitetom od 14,5 kWh, baterija je manja od one kod mnogih modernih plug-in hibrida, no NEDC potrošnja je samo 12,5 kWh/100 km, što omogućava teoretski doseg vožnje od samo 150 km

.

Volkswagen e-Up!

image

Volkswagen e-Up!

Volkswagen Media

Volkswagen je također bio među elektro pionirima s Up!-om, gdje je trocilindrični benzinski motor zamijenjen električnim motorom od 82 KS dvije godine nakon predstavljanja. U 2014. godini to je rezultiralo gradskim automobilom koji je težio samo 1.114 kilograma . Jedva teži od Mitsubishija, ali s 15 centimetara više duljine i 20 centimetara širine bio je puno ozbiljniji i iskoristiviji. S neto kapacitetom od 18,7 kWh, baterija je tek nešto veća od one kod Mitsubishija, no Volkswagen je obećavao potrošnju od samo 9,3 kWh/100 km i autonomiju od 160 kilometara. Nadograđeni e-Up u 2019. pokazao je koliko brzo tehnologija baterija napreduje. Ova verzija ima dvostruko veći kapacitet s 32,3 kWh, dok je samo 21 kg teža od originala. Sve ovo vrijedi i za Up-ove tehničke blizance Škodu Citygo i Seat Mii.

Fiat 500e

image

Fiat 500e

Arhiva Cropix

Za razliku od prva dva, ovaj model je još uvijek u prodaji. Potpuno suprotno trendu, Talijani su lansirali svoj razigrani električni 500e s malom baterijom i masom od samo 1155 kilograma. Najlakši električni 500 dolazi s paketom baterija od samo 21,3 kWh neto. Uz potrošnju energije od 13 kWh/100 km (WLTP, uključujući gubitak punjenja), to rezultira dosegom vožnje od 190 kilometara. Srećom, možete odabrati verziju od 42 kWh, s teoretskim dometom vožnje od 320 kilometara. Teži je s masom od 1265 kilograma, ali i dalje pripada ovoj listi.

BMW i3

image

BMW i3

BMW

BMW je u i3 uložio mnogo tehnologije i znanja što je rezultiralo odličnom prodajom i dugim stažom na tržištu. Ipak, svijet električnih auta je bio premali kada su Nijemci 2013. godine osmislili ovaj model. Kako bi smanji masu BMW je razvio ‘carbon core‘, monocoque izrađen od iznimno čvrstih i skupih, ali i super laganih karbonskih vlakana. Doista, ušteda na masi bila je važan razvojni cilj za ovaj automobil. To je rezultiralo da je prvi težio samo 1170 kg. S kasnijim i3, kapacitet baterije je povećan na 37,9 kWh, što je povećalo masu na 1.245 kg.

Mini Electric

Prva generacija električnog Minija je težila ‘samo‘ 1.340 kilograma. Jedan od razloga za to je bila kompaktna baterija. Sa samo 28,9 kWh možete putovati samo 234 kilometra u teoriji. Nažalost, sljedeći Mini Cooper E bio je mnogo teži, točno 200 kilograma. A aktualna generacija s baterijom od 49,2 kWh već ima ukupnu masu od 1605 kg.

Hyundai Ioniq

image

Hyundai Ioniq

Hyundai Media

Još jedan relativno lagan, a prilično velik "starac" je bio prvi Hyundai Ioniq Electric koji sa svojom baterijom od neto 28 kWh ima skromnu težinu od 1420 kilograma. Baš poput BMW-a, Hyundai je poradio na učinkovitosti, ali na drugačiji način. Hyundai se u potpunosti usredotočio na aerodinamiku, zbog čega Ioniq pomalo izgleda poput Toyote Prius. Unatoč skromnoj bateriji, s ovim Ioniqom ste ipak u teoriji mogli prijeći oko 280 kilometara.

Peugeot e-208 i Opel Corsa Electric

image

Peugeot e-208

Peugeot Presse

Aktualni Stellantisovi blizanci Opel Corsa-e (sada Corsa Electric) i Peugeot e-208 također su relativno lagani po standardima električnih vozila. Malo ovisi o odabranoj verziji, no osnovne verzije s baterijom neto kapaciteta od 45 kWh i motorom od 136 KS imaju masu od 1.430 kilograma. Baterija bi trebala biti dovoljna za 300 WLTP kilometara s oba automobila.

image

Opel Corsa 2023.

Opel

Nakon električnih Peugeota i Opela, mase brzo rastu na 1500 kilograma ili više. Tu povlačimo crtu za ovaj popis. Dakle, ako tražite relativno lagano električno vozilo sa svim prednostima koje to podrazumijeva, imate vrlo mali izbor novih ili rabljenih automobila.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
12. studeni 2024 19:29