Većina proizvođača automobila zadnjih se godina svim snagama bacila na elektrifikaciju, međutim, potražnja za električnim automobilima trenutno je u padu, što dovodi do paničnih reakcija mnogih tvrtki. Sredinom prošlog mjeseca Mercedes je uglavnom odbacio svoje ambiciozne planove za električne automobile i najavio da će nastaviti s proizvodnjom motora s unutarnjim izgaranjem još mnogo godina. Tvrtka sada opet potvrđuje da se predomislila oko budućnosti električnih auta.
Kako izvještava novinski portal Bloomberg, Mercedes i Stellantis su iznenađujuće otkazali planove oko svoje zajedničke tvrtke za proizvodnju baterija nazvane Automotive Cells Company. Suradnja je krenula 2021., a do početka 2024. tvrtke su prikupile oko 4,3 milijarde eura za izgradnju četiri ACC tvornice za proizvodnju litij-ionskih baterija. Prva tvornica u Douvrinu u Francuskoj već je počela s radom, međutim ACC je sada prestao graditi dodatne tvornice u Njemačkoj i Italiji.
Razlog za ovaj korak je taj da tvrtke žele ostati fleksibilne s tempom svojih ulaganja i na kraju tekuće godine odlučiti što će učiniti s već planiranim tvornicama. Prema izvješću, jedna od opcija je prebacivanje skupih litij-ionskih baterija na jeftinije litij-željezo-fosfatne (LFP) baterije, koje mnogi kineski proizvođači automobila, ali i Tesla već koriste.
Kako prenosi Bloomberg, šef ACC-a Yann Vincent ponovno se osvrnuo na pad prodaje električnih automobila u Europi u vezi s odlukom tvrtke. On očekuje rast posebice u području masovnog tržišta. Međutim, većina zapadnih proizvođača automobila to je do sada ignorirala i umjesto toga se oslanjala na skupe limuzine i SUV-ove. Što će se zapravo dalje dogoditi s ACC-om, ostaje za vidjeti. U svakom slučaju, čekanje da bi se vidjelo u kojem smjeru "idu trendovi" čini se pametnom poslovnom odlukom.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....