Kina je prošle godine postala najveći svjetski izvoznik vozila, a ove je značajno povećala svoje vodstvo ispred Japana koji je godinama dominirao u ovoj kategoriji. Kinezi su ovime dodatno opravdali prognoze da su svojim automobilima spremni "osvojiti svijet" i zagorčati život tradicionalnim proizvođačima na svim tržištima.
Tijekom prve polovice ove godine proizvođači iz Kine izvezli su više od 2,79 milijuna vozila. To je povećanje od impresivnih 31 posto u odnosu na isto razdoblje 2023. godine. Konkretno, kineski izvoz se sastajao od 2,34 milijuna automobila i 450.000 gospodarskih vozila, izvještava Auto News .
Podaci Japanske udruge proizvođača automobila otkrivaju da je tijekom prvih šest mjeseci ove godine japanski ukupni izvoz vozila dosegnuo 2,02 milijuna. To je lagani pad od 0,3 posto u odnosu na prethodnu godinu. Japanci su izvezli 1,83 milijuna automobila i približno 187.000 gospodarskih vozila.
Iako su kineski električni auti u fokusu zapadnih proizvođača i na udaru raznih novih carina, oni su činili samo manjinu kineskih izvezenih vozila, ukupno njih 605.000. Čak 2,19 milijuna vozila proizvedenih u Kini i poslanih u inozemstvo bila su tradicionalnija vozila s pogonom na unutarnje izgaranje, uglavnom benzin.
Pet najvećih izvoznika vozila u Kini su Chery Automobile, SAIC Motor Corp, Changan Automobile Co, Geely Automobile Holdings i BYD. Chery je prednjačio s 532.000 vozila, ispred SAIC-a s 439.000, Changana s 285.000, Geelya s 242.000 i BYD-a, koji je u prvom polugodištu izvezao 207.000 vozila.
U 2023. godini kineski proizvođači izvezli su približno 5,26 milijuna vozila i tako preoteli krunu najvećeg svjetskog izvoznika vozila Japanu. Ako se snažno prvo polugodište nastavi u razdoblju do kraja godine, predviđa se da bi Kina u ovoj godini mogla izvesti više od 6 milijuna vozila.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....