MG se nakon 18 godina vraća na naše tržište. Prvi, a ujedno i posljednji put, britanski proizvođač sportskih dvosjeda kod nas se pojavio još u prosincu danas daleke 2004., u vrijeme dok su aktualni bili dvosjed TF/F, terenac SAV i hatchback Streetwise. Nije, međutim, dugo trajalo, jer je grupacija Rover, koja je uključivala i MG, propala već godinu dana kasnije.
Pogone propale tvornice u Longbridgeu, kao i prava na korištenje imena i znaka MG, za 53 milijuna funti kupio je kineski proizvođač automobila Nanjing Automobile. Njih je, međutim, već potkraj iste godine preuzeo SAIC, moćni proizvođač automobila u vlasništvu kineske države, koji je u travnju 2006. u Londonu utemeljio MG Motors.
Prvi automobil iz vlastitog razvoja pojavio se u lipnju 2011., kad je za službenog posjeta kineskog predsjednika Wena Jiabaoa lansiran novi MG 6. U prodaju je, međutim, krenuo tek tijekom 2014., godinu dana nakon premijere drugog novog modela MG 3. Te godine MG Motor je bio najbrže rastuća marka u Velikoj Britaniji.
U rujnu 2016. zauvijek je obustavljena proizvodnja u tvornici u Longbridgeu, koja je pretvorena u centar za razvoj i istraživanje za cijeli SAIC, ali je zato prvo otvoren 30 milijuna funti vrijedan salon u srcu londonskog Picadillyja, preko puta luksuzne robne kuće Fortnum & Mason, a zatim u proljeće 2018. i dizajnerski studio u Londonu, gdje danas nastaju svi novi modeli MG i Roewe.
Proizvodnja je prebačena u Kinu, Tajland i Indiju. Godine 2019. otvorili su pogon u Ningdeu, u provinciju Fujian, specijaliziran za proizvodnju električnih automobila i vratili se u Europu. Samo sada više ne kao proizvođač sportskih dvosjeda, čime su se prilično uspješno bavili gotovo čitavo stoljeće, još od osnutka daleke 1923. u Oxfordu, nego kao proizvođač hibridnih i električnih crossovera i SUV.
Početkom srpnja službeno se vraćaju i u Hrvatsku zahvaljujući izraelskoj grupaciji Taavura, koja na našem tržištu već godinama zastupa Ford i Hyundai, a uz već spomenuti MG u srpnju će preuzeti i francusko-japansku grupaciju Renault-Nissan (uključujući i Daciu). Od početka će u ponudi biti pet modela - benzinski ZS, električni ZS EV, plug-in hibridni EHS i isključivo električni Marvel R i MG5. Odmah će s isporukama krenuti benzinski ZS i plug-in hibridni EHS, dok se prvi primjerci električnih ZS EV, Marvel R i MG5 očekuju početkom 2023.
Glavni adut? Cijena. Osnovno izdanje MG ZS stoji, naime, svega 139.200 kuna, a ništa manje cjenovno privlačni nisu ni EHS, MG5, ZS EV i Marvel R. Kad se, naime, obračunaju državni poticaji - 40.000 kuna za plug-in hibride i 70.000 kuna za električne automobile - ZS EV i MG5 padaju ispod 200.000 kuna, a samo Marvel R ostaje iznad 300.000 kuna. A prijaviti za poticaje možete se već i sad...