ČAK 178 POSTO VIŠE

‘Malo morgen‘ povoljni: Pojedini kineski automobili su u Europi više od dvostruko skuplji nego u Kini

Na primjer, u Njemačkoj BYD Dolphin košta od 34.990 eura, dok isti model u Kini ima početnu cijenu od samo 15.440 eura

BYD Dolphin

 BYD

U Europi se već godinama priča o "jeftinim kineskim autima" koji će preplaviti Europu i uništiti domaće proizvođače. No "izrazito jeftinih" kineskih automobila baš i nema na europskom tržištu, većina njih samo je malo jeftinija od etablirane zapadne konkurencije. Umjesto da prodaju vrlo jeftino, Kinezi su očito odlučili dobro "izmusti" europske kupce prodajući svoje modele u Europi po osjetno višim cijenama nego što to čine u Kini. Istina, automobili za Europu moraju imati više sigurnosne standarde i više obaveznih sustava za pomoć u vožnji, no to nikako ne opravdava više nego dvostruko višu cijenu nekih modela u Europi.

image

Kineski automobili (ilustracija)

SCMP

Istraživanja pokazuju da su cijene kineskih automobila malo ispod automobila europskih marki. No s obzirom na to koliko su kineski auti jeftiniji u proizvodnji, cijene bi trebale biti mnogo niže. Kineski proizvođači racionalizirali su troškove u svakoj fazi proizvodnog procesa, od proizvodnje baterija do rudarenja sirovina. Tvrtka za istraživanje tržišta Benchmark Mineral Intelligence procjenjuje da su troškovi baterija 18 posto niži u Kini nego drugdje. Kineskim proizvođačima automobila dodatno pomažu dostupnost zemljišta koje subvencionira država, kao i niži troškovi energije i rada od onih s kojima se suočavaju proizvođači u Europi.

image

BYD Atto 3

BYD

Kineski div BYD, se suočava sa sve većom konkurencijom na domaćem tržištu. Kineski proizvođači trenutno vode "rat cijenama" na svojem domaćem tržištu na kojem ima više od 100 marki automobila "Made in China". To naravno smanjuje profit kod kuće tako da BYD gubitak pokušava nadoknaditi maksimiziranjem profita na izvoznim vozilima. BYD ima neke modele koji su u Europi gotovo tri puta skuplji nego u Kini. I unatoč tome pronalaze kupce.

image

BYD Dolphin

BYD

Koliko su neki kineski automobili skuplji izvan Kine otkriva izvješće Reutersa. Na nekim izvoznim tržištima cijena modela BYD Atto 3 bila je 81 posto do 174 posto viša nego u Kini. Cijene BYD Dolphina bile su, ovisno o tržištu, od 39 posto do 178 posto više izvan Kine. Na primjer, u Njemačkoj BYD Dolphin košta od 34.990 eura, dok isti model u Kini ima početnu cijenu od samo 15.440 eura. Cijene modela BYD Seal bile su od 30 posto do 136 posto više. Čak i automobili zapadnih marki su osjetno jeftiniji i Kini, no ni približno toliko kao kineski. Na primjer, Tesla Model 3 u Njemačkoj je skuplja 37 posto nego u Kini.

image

BYD Seal U

BYD

Unatoč previsokim cijenama, kineski automobili imaju sve veći tržišni udio u Europi. Europski proizvođači sigurno moraju biti jako zabrinuti zbog prostora za osjetno snižavanje cijena koje kineski proizvođači imaju. Drastičnim sniženjem cijena mogu osjetno potaknuti prodaju kada god zažele, a očito imaju i dovoljno "manevarskog prostora" da ne postanu preskupi ni ako im EU uvede dodatne carine s kojima se već mjesecima prijeti.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
13. lipanj 2024 17:56