MCMURTRY SPIERLING

Kao u igrici: Pogledajte kako električni automobil ‘uništava‘ trkaće bolide na stazi

U videu snimljenom na stazi Silverstone, Spierling seutrkivao s trkaćim GT automobilima i "uništio" ih kao da se radi o igrici

McMurtry Spéirling

 YouTube Screenshot

McMurtry Speirling, električni automobil svjetsku je slavu stekao prije dvije godine na događaju Goodwood Festival of Speed gdje je pokazao nevjerojatna ubrzanja i lakoćom skinuo apsolutni rekord kultne brdske staze u Goodwoodu. Također 2022. druge neovisno je potvrđeno da automobil ima bolja ubrzanja od Formule 1, 100 km/h postiže za manje od 1,5 sekundi, do 160 km/h mu treba 2,63 sekunde, a za manje od pet sekundi već juri 233 km/h.

Tajna ovoga minijaturnog električnog automobila (3,4 metra dugačak, 105 cm visok) je njegovih 1015 u kombinaciji s manje od 1000 kilograma i velikim ventilatorom koji isisava zrak ispod automobila i tako ga "lijepi za cestu" prilikom ubrzavanja i u zavojima.

image

McMurty Speirling

McMurty Automotive

Iako su iz tvrtke McMurtry Automotive tada najavljivali serijsku proizvodnju, a govorilo se i o verziji za cestu, Speirling je nakon 2022. gotovo nestao iz medija. Sada se ponovo vraća u velikom stilu u videu snimljenom na legendarnoj stazi Silverstone. Spierling se u tom videu utrkivao s trkaćim GT automobilima i "uništio" ih kao da se radi o igrici na "najnižem levelu".

Video koji je objavio McMurtry Automotive snimljen je tijekom testnog dana za GT3 automobile. Speirling je vozio bivši vozač Formule 1 Max Chilton, a McMurtry ističe da je njihov automobil bio podešen da generira samo 80 posto svoje potencijalne snage i potisne sile. To je još uvijek dovoljno da s lakoćom u prašini iza sebe ostavi svaki automobil na stazi, kao što je vidljivo na snimci. Speirling

Chilton je ostvario vrijeme kruga od 1:40.92. To nije baš u istoj ligi kao vremena koja postižu bolidi Formule 1, jer F1 rekord kruga u utrci na ovoj stazi iznosi 1:27.097, a postavio ga je Max Verstappen 2020. u Red Bullu. No, unatoč tome vrijeme bi bilo dovoljno da većinu drugih modernih trkaćih automobila i da se nosi s najbržim prototipovima koji se natječu u Le Mansu.

image

McMurtry Spéirling

YouTube Screenshot

Valja također istaknuti da je Speirling svoje vrijeme postavio u krugu kojem se "borio" s prometom na stazi i preticao druga automobile. U jednom ga je trenutku drugi automobil također zadržao te je samo u tom prestizanju sigurno izgubio barem sekundu ili dvije. Da se radilo o čistom "kvalifikacijskom krugu" uz 100 posto snage i potisne sile Speirling bi možda bio pet do deset sekundi brži, a to znači skoro na razini Formule 1.

image

McMurty Spierling

McMurty

McMurtry Automotive i dalje radi na razvoju serijske verzije ovog automobila, za koju pretpostavljamo da će biti namijenjena isključivo za stazu. Iako su najavljivali i cestovnu izvedbu, čisto sumnjamo da će se to dogoditi iz sigurnosnih razloga. Naime, količina prašine koju ovaj automobil isisava s ceste i zatim izbacuje kroz svoj stražnji dio i na trkaćoj stazi izgleda zabrinjavajuće tako da bi u realnom prometu ovaj auto sigurno bio ogromna smetnja za vidljivost drugim vozilima.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 06:43