Europska automobilska industrija riskira milijarde eura kazni ako potražnja za električnim automobilima brzo ne poraste.
Na to je u subotu upozorio izvršni direktor Renaulta Luca de Meo u intervjuu za radio postaju France Inter. Od 2025. proizvođači će se suočiti sa strožim zahtjevima za emisije CO2 novih automobila.
No zbog spore potražnje za električnim automobilima, De Meo se boji da neće postići novi cilj.
Svi novi prodani automobili trenutno smiju ispuštati u prosjeku 116 grama CO2 po kilometru.
Od sljedeće godine ta će se gornja granica spustiti na samo 94 grama po kilometru. Ako neki proizvođač prijeđe tu granicu morat će platiti 95 eura po gramu CO2 viška, pomnoženo s brojem prodanih vozila.
Takve kazne lako mogu doseći stotine milijuna eura, čak i milijarde za najveće proizvođače automobila.
“Ako električna vozila ostanu na sadašnjoj razini, europska automobilska industrija će možda morati platiti 15 milijardi eura kazni ili odustati od proizvodnje više od 2,5 milijuna vozila”, rekao je De Meo, koji je i predsjednik europskog udruženja proizvođača automobila ACEA.
Potražnja za električnim automobilima je u padu skoro u cijelom svijetu jer mnoge vlade postupno ukidaju svoje subvencije za kupnju takvih automboila. ACEA je krajem prošlog mjeseca izvijestila da je prodaja potpuno električnih automobila oštro pala u srpnju.
Sve u svemu, ACEA je u srpnju izbrojala 102.705 registracija potpuno električnih automobil u čitavoj Europi. To je gotovo 11 posto manje nego prije godinu dana. Posebno je oštro pala prodaja u Njemačkoj, gotovo 37 posto na godišnjoj razini, a skoro 70 psoto u kolovozu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....