Kapacitet baterije jedna je od najvažnijih karakteristika na električnom automobilu, jer veći kapacitet znači i veći doseg. Proizvođači se posljednjih desetak godina trude da kapacitet baterije što više povećaju kako bi kupcima njihovih auta omogućili što bezbrižniji doseg. I to im ide vrlo dobro. Za ilustraciju, Mitsubishi i-MiEV, i njegove francuske iteracije, koji su bili prvi moderni električni automobili koji su došli u Europu imali su bateriju iskoristivog kapaciteta od 16 kWh, prvi masovnije prodavani europski električni auto, Renault Zoe je krenuo s 22 kWh, Nissan Leaf je imao 24 do 30 kWh, mali Volkswagen E-up se morao zadovoljiti sa samo 18,7 kWh, a prvi (moderni) električni golf s 24,2 kWh. Tako mali kapacitet su baterije automobila imale prije samo desetak godina. U međuvremenu se to jako promijenilo, tehnologija je napredovala, pa danas za bateriju od 50 kWh možemo reći da ima prilično mali kapacitet.
Tko sada ima najveću bateriju u serijskom automobilu? Svjetski rekorder je trenutno kineski Nio koji se u modelu ET7 hvali s kapacitetom od 150 kWh. Ako pogledamo samo europsko tržište, odnosno model koji se prodaju na starom kontinentu trenutno prednjači električni Mercedes S-klase EQS. Aktualnim redizajnom je njegova ionako velika baterija "povećana" sa 108 na 118 kWh. I tu dolazimo do pitanja koliko su podaci o kapacitetu baterije transparentni. Naime, i američki Lucid koji se prodaje u nekim europskim državama hvali se baterijama kapaciteta 118 kWh, no Amerikanci vješto prešućuju da se radi o bruto kapacitetu koji u praksi nije iskoristiv. Dakle Lucidova baterija ima osjetno manji kapacitet od Mercedesove, iako će se ljudima manje upućenima u električne automobile činiti da su jednakog kapaciteta.
Od kada su se pojavili električni automobili neki proizvođači su bili vrlo netransparentni oko kapaciteta baterije ne navodeći radi li se o bruto ili neto kapacitetu, a ta praksa se nastavlja i do danas što dovodi potrošače u zabludu. No što je zapravo neto, a što bruto kapacitet baterije. Bruto kapacitet se odnosi na maksimalnu količinu električne energije koja bi mogla otići u sustav za pohranu energije. No ta energija nije potpuno dostupna, odnosno taj kapacitet nije u potpunosti iskoristiv. Neto kapacitet baterije, s druge strane, je onaj kapacitet koji je zapravo iskoristiv. Zašto je tako i zbog čega postoje ove razlike? Zbog osjetljivosti Li-Ion bateriju nikada nije dobro potpuno isprazniti jer to osjetno skraćuje njen životni vijek. Zbog toga proizvođači uvijek ostavljaju malu rezervu "na dnu" baterije tako da prazna baterija zapravo nikada nije prazna, već u njoj ima energije koju vam softver baterije priječi koristiti kako bi se zaštitilo "zdravlje baterije". Sličan mehanizam imaju i baterije u mobilnim telefonima. Ta preostala neiskoristiva energija u bateriji zapravo čini razliku između bruto i neto.
Proizvođači koji do danas skrivaju razliku između bruto i neto kapaciteta ne navodeći neto kapacitet, ili ne navodeći o kojem se kapacitetu u njihovim tehničkim specifikacijama radi, su brojni. Tim se trikom služe mnoge kineske marke, pa tako i spomenuti Nio, ali i Tesla kod koje ćete teško saznati radi li se o bruto ili neto kapacitetu. Europski proizvođači također su se dugo služili tim trikom, no u posljednje vrijeme su sve transparentniji i jasno navode i bruto i neto kapacitet.
Kolike su razlike između bruto i neto kapaciteta ovisi o proizvođači i bateriji, a te se brojke mogu razlikovati od pet do više od 15 posto. Primjerice razlika između bruto i neto kapaciteta za sveprisutnu Volkswagenovu bateriju od 77 kWh je prilično mala jer je njen bruto kapacitete 82 kWh. Najmanja baterija koju je Volkswagen ranije koristio u ID.3 je, pak, imala veliku razliku između bruto kapaciteta od 55 kWh i neto kapaciteta od samo 45 kWh. No valja naglasiti da je VW uvijek bio transparentan oko toga što je bruto ili neto.
Konfuzija i zavaravanje kupaca lako bi se mogla regulirati putem neke birokratske odluke EU. Da se proizvođačima naloži da jasno iznose neto kapacitet baterija otkrilo bi one koji se služe trikovima i realan kapacitet njihovih baterija. No ovdje EU, koji inače voli birokratske propise i zabrane, nekim čudom još nije reagirao i zbog toga nas proizvođači još uvijek mogu uvoditi u zabludu.