Alpine je u sklopu utrke 24 sata Le Mansa predstavio novi A290 GT, mali automobil koji bi trebao biti početak novog poglavlja za Renaultovu sportsku marku. Alpine je najavio predstavljanje sedam električnih automobila do 2030. godine, a verzija bazirana na Renault 5 E-Tech je prva od njih.
Najbrži Renault 5 ima električni motor od 150 KS, no Alpine sve podiže na višu razinu s više snage i opsežnim preradama, baš kako je to nekada radio R.S. odjel Renaulta čiji je Alpine zapravo i nasljednik.
Osnovna Alpineova verzija A290 GT ima 180 KS i 285 Nm, a vrh ponude je A290 GT Performance koji razvija 220 KS i 300 Nm. Slabiji model do 100 km/h ubrzava za 7,4 sekunde, dok snažnijem za isto treba 6,4 sekunde.
Što se tiče dosega, Alpine je ostao pri istoj bateriji od 52 kWh koja se nudi u Renaultu 5 E-Tech. Iako dosezi od 380 km i maksimalna snaga punjenja od 100 kW, za oba modela nisu spektakularni, mala baterija pomaže da se masa održi na razumnoj razini od 1479 kilograma što bi trebalo biti veliki plus za zabavu u vožnji.
Za još bolji izgled nego kod Renaulta 5 djelomično je zaslužan i osjetno prošireni trag kotača koji je narastao za 6 cm. Sami kotači imaju promjer od 19 inča, a iza prednjih se skrivaju Brembo četveroklipne kočnice. Alpine je također primijenila vlastite dizajnerske detalje na A290, pa je tako osnovni dizajn Renaulta 5 osjetno promijenjen. A290 GT ima dnevna svjetla u obliku slova X postavljena u masku, X-motive u glavnim svjetlima, izuzetno agresivni prednji odbojnik, tri izbočenja ispred stražnjih kotača koja simuliraju otvore za zrak. Ukupno gledano, bočna silueta jako nalikuje na turbo varijante legendarne petice iz 80-ih. Tome doprinose i "skrivena" stražnja vrata s kvakom u kutu prozora pored C-stupa.
Iznutra je osnovni dizajn prenesen iz Renaulta 5. Auto ima 10,1-inčni infotainment zaslon, a Alpine je u odnosu na Renault 5 dodao mnoge ukrase, sportske papučice i set tipki za upravljanje mjenjačem na konzoli između sjedala, baš poput onih u modelu A110. Tu je i sportski Alpine volan s gumbom za povećanje snage, odnosno overboost koji je zapravo uglavnom šminka jer overboost se aktivira i automatski pritiskom papučice gasa do kraja.
A290 sa 180 KS dolazi u opremi GT ili GT Premium, pri čemu bogatija oprema ima crni krov, Alpine Blue kočione čeljusti, Nappa kožu i premium audio sustav, dok automobil od 220 KS ima crvene kočione čeljusti i posebne Michelin Pilot Sport 5 gume u opremi GT Performance.
Alpine nije otkrio sve cijene, ali tvrde da će A290 koštati od 38.000 eura. Moći će se naručiti od ovog ljeta a isporuke su zakazane su za kraj godine.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....