Rafale, na francuskom udar ili nalet vjetra (reful), nije samo francuski borbeni zrakoplov u sastavu Hrvatskog ratnog zrakoplovstva nego i Renaultov novi coupe SUV koji nosi naziv još 1934. proizvedenog sportskog zrakoplova Caudron C.460 Rafale.
Premda je priličnih 4,71 metar dug, 1,86 širok i 1,61 metar visok, niti u jednom trenutku ne djeluje nezgrapno, već moderno i skladno. Isto vrijedi za unutrašnjost s digitalnom instrumentnom pločom i uspravnim središnjim zaslonom uvedenima s novim, isključivo električnim Meganeom E-Tech. Poznato, također, djeluju i kao iz zrakoplova preuzeta ručka na središnjem pretincu te dvije ručice s desne strane upravljača (mjenjač i brisači).
Materijali i izrada još su, međutim, nijansu kvalitetniji nego u Australu, a mjesta ima u izobilju, pogotovo straga, gdje je zahvaljujući 2,74 metra dugom međuosovinskom razmaku sad u klasi rekordnih 30 centimetara za koljena. Ništa tjesnije nije za glave, kao ni u prtljažniku obujma 532 litre.
Rafale vozi na novom izdanju poznate platforme CMF-CD. U ponudi je zasad samo jedan pogon – hibrid E-Tech 200, odnosno dobro poznati spoj 1,2-litrenog trocilindraša s Millerovim ciklusom i 130 KS te dvaju elektromotora – 70 KS i 205 Nm jakim koji energiju crpi iz u pod ugrađene litij-ionske baterije od 2 kWh i elektropokretačem, odnosno generatorom od dodatnih 50 KS, koji pokreće motor i usklađuje brzine vrtnje u tzv. kandžastoj spojci prilikom izmjene stupnjeva prijenosa. Serijsko-paralelni hibrid razvija ukupno 200 KS. Tko traži snažniji motor ili pogon na sva četiri kotača na svoje će doći krajem godine kad se na tržištu očekuje 300 KS jak plug-in hibridni Rafale E-Tech 300 4x4.
Za ovog kandidata možete glasati na ovom LINKU
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....