Clio je dosada prodan u nevjerojatnih 11,5 milijuna primjerka. To je najprodavaniji automobil francuske marke i kada dolazi obnova, to mora bit pravi događaj. Vjerojatno su upravo zato iz Renaultovih komunikacija već prošlog tjedna pustili fotografije gotovog automobila koji će biti predstavljen javnosti na salonu u Parizu u jesen ove godine, dok će prodaja započeti početkom 2013. godine. U Renaultu su već otvorili i knjigu narudžbi, iako ipak vjerujemo kako nije baš riječ o Ferrariju pa da se novi model praktično odmah rasproda.
Renault je potpuno izmijenio vanjski oblik vozila. Novi je automobil niži, širi i dulji od prethodnika. Sve to govori kako ima sportsku liniju, iako na samom početku RS odjel neće imati svoje prste u projektu. To će doći naknadno. Izvana je automobil izuzetno atraktivan, dok straga podsjeća na Seat Ibizu i možda je trebalo malo više hrabrosti. Dosta je toga izmijenjeno i u unutarnjem prostoru. Najneobičnija je kombinacija analognog okruglog mjerača okretaja i digitalnog brzinomjera. Rješenje uvelike podsjeća na instrumentnu ploču motocikla.
Malo je neobično i trebat će nešto vremena za naviku. Na samom početku u ponudi će biti dva benzinska i jedan dizelski motor. Svakako najzanimljiviji je novi 0,9 litarski trocilindrični turbo motor koji razvija najveću snagu od 90 konja. To je apsolutno u trendu, jer je u posljednje vrijeme u modi imati što manje obujma i cilindra.
Ovaj benzinac bi prema najavama trebao nuditi performanse znatno većih motora, a većina okretnog momenta dostupna je već od 1650 okretaja. Cilj downsizinga uvijek je niža potrošnja. Novi Clio opremljen ovim motorom trebao bi trošiti svega 4,3 litara eurosupera. Najčešća zamjerka trocilindrašima uvijek je malo neobičan zvuk motora koji podsjeća na mlinac za kavu, ali ni tu vjerojatno u Renaultu nisu mogli napraviti čudo.
Jači 1.2-litarski četverocilindraš razvija sada 120 konja. On bi trebao biti pandan atmosferskom 1.6 motoru. Uz taj motor ide i mjenjač s dvije spojke koji će se također ponuditi i s dizelskim motorom.
U malim automobilima dizelske izvedbe su ipak podređene benzincima, ali to ne znači da trebaju biti i zanemarivane. Renault je u potpunosti obnovio i dotjerao već inače odličan 1.5 litarski dCi motor. Sada on razvija najveću snagu od 90 konja uz okretni moment koji je povećan na 220 Nm, 20 Nm više od prethodnika.
Kako bi se smanjila potrošnja, Renault će uvesti i danas sve prisutniji star&stop sustav. Konačni rezultat bi trebala biti potrošnja od svega 3,2 litre. Očito bi Clio želio postati pravi rekorder ekologije i štedljivosti. Ipak mnogo toga će ovisiti o konačnoj cijeni proizvoda . Za sada se najavljuje da će cijene biti bazirane na konkurentskom modelu 208, s time da bi naravno išlo na nešto niže vrijednosti kako bi se dodatno privukli kupci.
U Renaultu su željeli napraviti automobil koji će se boriti ne samo u svojoj kategoriji gradskih automobila, već malo ući i u višu klasu. Cilj je u najmanju ruku ponoviti prodajne rezultate prve i druge generacije koje su bile iznimno uspješne.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....