PRESTIŽ ZA PUNO NOVCA

Aston Martin Cygnet: Luksuznija i udobnija verzija Toyote iQ za oko 50.000 eura

Neosporno najkontroverzniji automobil u povijesti britanske marke zapravo je luksuznija i udobnija verzija inovativnog gradskog automobila japanskog proizvođač. Međutim, Cygnet je tri puta skuplji od Toyote...

Kada je sredinom 2009. godine dr. Ulrich Bez najavio novi, mali Aston Martin, britanski mediji zaključili su da je njemački CEO slavne britanske marke jednostavno poludio. Tradicionalisti su bili u jednakoj nevjerici. Ne zato što je Cygnet gradski automobil, nego zato što se radi o tek površno dorađenoj verziji Toyotina ni tri metra dugoga iQ-a.

Tvrdnje dr. Beza o Cygnetovoj važnosti za Astonove kupce (jer im je potreban mali automobil) kriju pravi razlog njegova postojanja. Mali japanski model emitira samo 113 g/km CO2, odnosno tri puta manje od, primjerice, DB9 pa će pomoći smanjenju ukupne prosječne emisije cjelokupne ponude modela, odnosno udovoljavanju sve stroćim ekološkim normama.

Najfinija koža u interijeru

Svima je jasno da je britanskoj marki potreban mali, 'zeleni' automobil u ponudi, ali nisu i Bezove izjave, poput one da je Cygnet 'Aston Martin poput svakog drugog'. Tijekom preobrazbe iz Toyote u Aston Martin iQ, odnosno sada Cygnet dobiva novu 'astonovsku' masku s upadljivom horizontalnom kromiranom rešetkom, drukčija stražnja svjetla, nove aluminijske naplatke i brojne druge manje primjetne detalje.

Osim neznatno izmijenjenih instrumenata, interijer je ostao istovjetan onome u Toyoti, s istim prekidačima, komandama klima-uređaja i audiosustava. Međutim, sjedala te većina opipljivih i vidljivih površina presvučeni su najfinijom kožom koja pridonosi luksuznoj i premium atmosferi u inovativno osmišljenoj kabini. Kao i u iQ-u, prostora ima dovoljno za tri odrasle osobe, a prtljažnik je jednako minijaturan. Cygnet ne pokreće Astonov V12 ni V8 motor, nego Toyotin 1,3-litreni četverocilindraš sa 98 KS i 6-brzinskim ručnim mjenjačem.

Iako su performanse daleko od astonovskih, u svakodnevnoj, gradskoj vožnji ne treba vam ništa snažnije od onoga što nudi ovaj benzinac. Najmanji Aston u vožnji je, očekivano, vrlo sličan iQ-u. S obzirom na to da je kraći od tri metra, iznenađuje udobnošću te, pri višim brzinama, iznimnom uglađenošću i tišinom.

Visoka cijena

Unatoč slavnom logu na novoj masci i upravljaču, iznimno kvalitetnoj koži na sjedalima i navodno nebrojenim mogućnostima personalizacije interijera raznim skupocjenim materijalima, vjerojatno ni zaluđeni dr. Bez samoga sebe ne bi uspio uvjeriti da vozi Aston Martin. Sada je pitanje hoće li u tome uspjeti kupci od kojih se očekuje da za Cygnet izdvoje oko 50.000 eura, odnosno iznos za koji možete kupiti čak tri Toyote iQ, a ostatak od nekoliko tisuća eura potrošiti na gorivo ili putovanje na drugi kraj svijeta.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 11:47