Kada je sredinom 2009. godine dr. Ulrich Bez najavio novi, mali Aston Martin, britanski mediji zaključili su da je njemački CEO slavne britanske marke jednostavno poludio. Tradicionalisti su bili u jednakoj nevjerici. Ne zato što je Cygnet gradski automobil, nego zato što se radi o tek površno dorađenoj verziji Toyotina ni tri metra dugoga iQ-a.
Tvrdnje dr. Beza o Cygnetovoj važnosti za Astonove kupce (jer im je potreban mali automobil) kriju pravi razlog njegova postojanja. Mali japanski model emitira samo 113 g/km CO2, odnosno tri puta manje od, primjerice, DB9 pa će pomoći smanjenju ukupne prosječne emisije cjelokupne ponude modela, odnosno udovoljavanju sve stroćim ekološkim normama.
Najfinija koža u interijeru
Svima je jasno da je britanskoj marki potreban mali, 'zeleni' automobil u ponudi, ali nisu i Bezove izjave, poput one da je Cygnet 'Aston Martin poput svakog drugog'. Tijekom preobrazbe iz Toyote u Aston Martin iQ, odnosno sada Cygnet dobiva novu 'astonovsku' masku s upadljivom horizontalnom kromiranom rešetkom, drukčija stražnja svjetla, nove aluminijske naplatke i brojne druge manje primjetne detalje.
Osim neznatno izmijenjenih instrumenata, interijer je ostao istovjetan onome u Toyoti, s istim prekidačima, komandama klima-uređaja i audiosustava. Međutim, sjedala te većina opipljivih i vidljivih površina presvučeni su najfinijom kožom koja pridonosi luksuznoj i premium atmosferi u inovativno osmišljenoj kabini. Kao i u iQ-u, prostora ima dovoljno za tri odrasle osobe, a prtljažnik je jednako minijaturan. Cygnet ne pokreće Astonov V12 ni V8 motor, nego Toyotin 1,3-litreni četverocilindraš sa 98 KS i 6-brzinskim ručnim mjenjačem.
Iako su performanse daleko od astonovskih, u svakodnevnoj, gradskoj vožnji ne treba vam ništa snažnije od onoga što nudi ovaj benzinac. Najmanji Aston u vožnji je, očekivano, vrlo sličan iQ-u. S obzirom na to da je kraći od tri metra, iznenađuje udobnošću te, pri višim brzinama, iznimnom uglađenošću i tišinom.
Visoka cijena
Unatoč slavnom logu na novoj masci i upravljaču, iznimno kvalitetnoj koži na sjedalima i navodno nebrojenim mogućnostima personalizacije interijera raznim skupocjenim materijalima, vjerojatno ni zaluđeni dr. Bez samoga sebe ne bi uspio uvjeriti da vozi Aston Martin. Sada je pitanje hoće li u tome uspjeti kupci od kojih se očekuje da za Cygnet izdvoje oko 50.000 eura, odnosno iznos za koji možete kupiti čak tri Toyote iQ, a ostatak od nekoliko tisuća eura potrošiti na gorivo ili putovanje na drugi kraj svijeta.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....