Nakon što su Mercedes i Jeep u prodaju pustili potpuno novu generaciju G-klase i Wranglera, na nedavnom salonu u Frankfurtu Land Rover je pokazao modernu inkarnaciju kultnog Defendera koji je kao i spomenuti dvojac, proslavljen po nevjerojatnoj sposobnosti u svim uvjetima na terenu.
Tako je s novom generacijom, u mirovinu konačno otpravljen dosadašnji model koji je izvorni oblik zadržao sve do danas, a konstantno poboljšavan, osuvremenjivana i nadograđivan, kultni Defender od 1948. godine ide tamo gdje se prosječno sposobni terenci ne usudite ni zagaziti prednjim kotačem.
Kod novog modela u mnogo detalja ponovo srećemo čuvenog pretka, kao i mnogo novih stvari, a izdvojili smo deset razloga zbog kojih nam je novi Land Rover Defender toliko cool.
1. Potpuno nova unibody platforma
Novi Defender je izgrađen na potpuno novoj lakoj aluminijskoj "unibody" platformi koju dijeli s aktualnom generacijom Discoveryja, no za ovu je priliku dodatno ojačana za dodatnu izdržljivost i sposobnost prilikom izazovnog off-roada. Tako nazvavši je D7x, jasno su je željeli diferencirati od postojeće D7u platforme.
2. Nudi se s dizelašima i benzincima
S početkom prodaje, Defender će se odmah nuditi s dva četverocilindarska dizelaša i dva benzinca - 2.0 turbo dizelski s 200 i 240 KS, 2.0 turbo benzinac od 300 te 3.0 MHEV redni šestak (blagi hibrid) s kompresorom od 400 KS.
3. Funky izvedba s dvojim vratima
Danas SUV tržište ne guta modele s dvojim vratima, no u Land Roveru za to uopće ne mare. Drže se tradicije s modelima 110 (dugi) i 90 (kratki).
4. Ima zračni ovjes
Kao standardna oprema kod novog Defendera isporučuje se elektronski nadzirani zračni ovjes koji karoseriju može podići i spustiti za do 7,5 centimetara ili najviše 28,2 cm od tla. Prevjesi su kratki, podnica je visine 291 mm, relativno su veliki prilazni, prijelomni i odlazni kutovi (38, 28 i 40 stupnjeva), dok je dubina zarona 900 mm
5. Može povući 3,5 tona
Osim nosivosti od 900 kilograma, novi je Defender sposoban povući prikolicu od 3500 kilograma uz paket Towing. Više od Mercedesa, G500 i Jeepa Wranglera Unlimited i više od bilo kojeg drugog Land Rover modela.
6. Postoji Lego verzija
Prije predstavljanja pravog Defendera u prodaji se već u srpnju pojavio Lego Defender za nekih 180 eura. Tako smo doznali i da će pravi model pokretati redni 6-cilindraš.
7. Može se naručiti sa spojenom prednjom klupom
Nekoliko je konfiguracija sjedenja dostupno u novom Defenderu, za 5, za 6 ili za 7 putnika, Pitom je Defender za šest putnika opremljen prednjom spojenom klupom za troje putnika.
8. Postoje četiri različita paketa dodatne opreme i mnoštvo personaliziranih opcija
Osim četiri zadana vrlo atraktivna paketa - Explorer, Adventure, Country i Urban nudi se niz personaliziranih dodataka koji Defender mogu dodatno približiti ukusu kupca. Želite li urbanog gradskog šminkera - nema problema. Želite li terenskog monstruma - nema problema.
Tako je to zamišljeno u Land Roveru. Urban paket i doplata dvobojne karoserije, primjerice pridonosi classy nastupu u izvedbi 90, dok se nama više dopada u izvedbi 110 s paketom Explorer koji dolazi s izrazito terenskim dodacima poput kovanog okvira na krovu sa stepenicama, usisnikom za zrak (surlom) uz vjetrobran, zavjesicama za blato, vitlom...
9. Isporučuje se s čeličnim naplacima
Ne, novi Defender nije tek šminkerski podsjetnik na slavnog pretka kićen 20 colnim alu naplacima i slično. Da, može i tako, ali može se naručiti i na klasičnim čeličnim naplacima u baznoj izvedbi za službe vatrogasaca, šumara, spasilačkih službi ili policije.
10. Cijenama pokriva sve - od kupaca Wranglera do kupaca G-klase
Kad idućeg ljeta stigne u Hrvatsku osnovni Defender će stajati od 525.000 kuna do registracije, no najmodernija pogonska tehnika je uvijek serijska. Baš kao i zračni ovjes, Terrain-response sustav, Hill descent control i sve ostalo...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....