Velik broj vozača s razlogom je skeptičan prema električnim automobilima. Da ne ulazimo u preduboku analizu, predrasude su najčešće vezane uz previsoku cijenu samih automobila (čak i uz subvencije), vrijeme potrebno za punjenje i vrlo skromni doseg.
No, što ako su posljednja dva problema rješiva? Da li bi beskontaktno punjenje 'u vožnji' i neograničeni doseg zadovoljili skeptike?
Ne znamo, ali znamo da autoindustrija ide u tom smjeru.
Ranije smo pisali o ZipCharge Go prijenosnoj bateriji u obliku kofera koja automobilu može pružiti dodatnu autonomiju 64 kilometra, a sada je svoje rješenje predstavio Continetal.
Radi se o potpuno automatskom rješenju za punjenje koji se sastoji od dvije komponente: jedinice u podvozju vozila i druge na podu. Za razliku od stanica za punjenje, korisnici ne moraju brinuti o rukovanju teškim, potencijalno kontaminiranim ili kišom natopljenim priključcima za punjenje.
Inovativno rješenje predviđeno je za korištenje u privatnim kućanstvima s odgovarajućom snagom od 22 kW izmjenične struje, a u drugoj fazi ponudit će se rješenje za brzo punjenje na javnim površinama, u garažama, benzinskim postajama ili tvorničkim prostorima s kapacitetom punjenja većim od 50 kW istosmjerne struje.
U procesu tranzicije, najdalje je otišla grupacija Stellantis (Peugeot, Fiat, Chrysler, Opel, Citroën, Dodge, Maserati, Abarth...) koja je lani predstavila beskontaktno punjenje električnih vozila u vožnji na autocesti.
Njihova 'Arena del Futuro' (Arena budućnosti) dugačka 1050 metara nalazi se u privatnom dijelu autoceste A35, u blizini izlaza Chiari Ovest (na dionici Brescia-Milano), a napaja se električnom snagom od 1 MW.
Cilj talijanskog megaprojekta je pokazati da je DWPT sustav (Dynamic Wireless Power Transfer) jedan od najboljih odgovora na zahtjeve za dekarbonizacijom i ekološkom održivosti u prometu. Kroz tri godine Stellantis će u taj projekt i razvoj softvera uložiti više od 30 milijardi eura.
Arenu del Futuro prestižni časopis Time nedavno je naveo kao jedan od 100 najvažnijih izuma u 2021. godini.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....