Tržište rabljenih preplavili su ‘Covid automobili‘. Riječ je o automobilima s neodgovarajućim razinama opreme i specifikacijama, isporučenim tijekom pandemije koji sada pokazuju svoje slabosti.
Ova su vozila žrtve globalne nestašice dijelova uzrokovane pandemijom prije tri godine, a ‘noćna mora‘ svakog proizvođača tada su bili poluvodiči.
Poluvodiči, mozgovi koji stoje iza svega, najvažniji su za rad motora, mjenjača, kočnica, zračnih jastuka, ovjesa, multimedije, kamera, prozora, sjedala, sigurnosnih sustava... Doslovno sve funkcionira uz pomoć malenog poluvodiča. O važnosti dovoljno govori podatak da je u svaki automobil ugrađeno oko 1400 mikročipova!
Suočeni s ograničenim zalihama, neki su proizvođači automobila tada izostavili mnoge funkcije koje su ovisile o poluvodičima.
Kao rezultat toga, značajnom dijelu novih automobila isporučenih 2022. nedostajale su mnoge funkcije iz njihovih specifikacija, uključujući bežične punjače za telefone, infotainment zaslone, rezervne ključeve, head-up zaslone, satelitsku navigaciju, ambijentalno osvjetljenje ili električno podešavanje sjedala.
Već tada su mnogi upozoravali na rizik ulaska takvih automobila na tržište rabljenih u roku od dvije godine. Njihovo se predviđanje pokazalo točnim, a jedna vodeća trgovačka organizacija primijetila je da, kako su automobili počeli pristizati u velikim količinama, preprodavači rabljenih automobila i trgovci otkrivaju da im nedostaju ključni artikli navedeni u službenim tehničkim papirima.
Neki su automobili čak napravljeni s analognim instrumentima i satovima te opremljeni manjim kotačima, piše Autocar.
Dylan Setterfield, voditelj strategije predviđanja u britanskom Cap HPI je rekao: ‘Našem timu za podatke o vozilima proizvođači svakodnevno postavljaju pitanja o stvaranju točne dokumentacije s revidiranim ili smanjenim specifikacijama.
‘Stoga smo zatražili da u tim slučajevima, budu izrađene nove ‘osobne iskaznice‘ vozila. Međutim, za neka vozila - čini se da proizvođači nisu vodili detaljnu evidenciju o tome kako su mnogi elementi uklonjeni.
Dileri i trgovci kupuju toliko automobila ‘naslijepo‘ i mnogi od njih ne shvaćaju da su kupili Covid automobil. Nitko ne želi dramu pogrešnog opisa automobila jer je to loše za posao.
Samo želimo čisto i jasnu situaciju‘, rekao je Setterfield.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....