pogledajte video

Zaboravite na crveno svjetlo na semaforu: Ovako umjetna inteligencija rješava prometne gužve

Umjetna inteligencija možda ima odgovor na naše probleme s prometnom gužvom, tvrdi detaljna studija tvrtke Nvidia

Zagreb, promet

 Vanesa Pandžić/CROPIX

Svako jutro i većinu večeri, stotine putnika zarobljeni su na cestama. Razlog? Sve je veći broj automobila na prometnicama, a infrastruktura ih ne može primiti.

Rogers Communications, kanadska telekomunikacijska tvrtka, već neko vrijeme gleda na rješavanje zagušenja prometa korištenjem umjetne inteligencije. Tvrtka je nedavno na Sveučilištu British Columbia (UBC) postavila pametni prometni sustav povezan s 5G tehnologijom i umjetnom inteligencijom te je uspjela smanjiti promet i unijeti druga poboljšanja, piše CarBuzz, a prenosi N1 televizija.

Računalni sustav je mogao izračunati “desetke tisuća mogućih scenarija toka prometa” za svakog korisnika ceste i odabrati najbolji mogući u stvarnom vremenu. To je istodobno smanjilo promet i emisije štetnih plinova.

Važno je naglasiti i da se poboljšala sigurnost na raskrižjima. Umjetna inteligencija bi mogla automatski odrediti prioritete hitnih službi, javnog prijevoza i ranjivih sudionika u prometu poput biciklista. Rad semafora također se može odgoditi ili produžiti kako bi se smanjila nervoza vozača i održao nesmetan promet.

Dodatno, sustav može pružiti izvješćivanje u stvarnom vremenu o opasnom ponašanju, poput prebrze vožnje i prolaska kroz crveno svjetlo.

Kako sustav radi?

Rubni senzori, pokretani Nvidijinom tehnologijom, mogli bi otkriti promet i razlikovati pješake i bicikliste od većih vozila. Na temelju podataka uživo, umjetna inteligencija bi mogla prilagoditi vremena semafora u stvarnom vremenu, čime se poboljšava protok prometa i sigurnost.

image

Semafor, ilustracija

Profimedia

Eksperiment je proveden na pet križanja na kampusu Sveučilišta British Columbia s gustim pješačkim prometom. “Koristeći platformu Nvidia Jetson, možemo pružiti vrlo precizno i pouzdano rješenje temeljeno na neuronskoj mreži koje detektira sudionike u prometu na nadljudskoj razini u svim vremenskim uvjetima”, rekao je glavni tehnološki direktor NoTraffica Uriel Katz.

Rezultati eksperimenta? Tijekom jedne godine vrijeme čekanja za pješake smanjeno je za 2.500 dana, dok se vrijeme čekanja za sve vozače smanjilo za nevjerojatnih 4.700 dana. Okoliš također ima koristi od ove tehnologije jer se procjenjuje da su emisije ugljičnog dioksida smanjene za 75 tona. Iako su kraće vrijeme čekanja i manji promet velike prednosti, poboljšana sigurnost ovog sustava je ipak najvažnija.

image

Split, promet

Tom Dubravec/CROPIX

Također, General Motors radi na sustavu Car-to-X, odnosno automobilu koji bi mogao komunicirati sa semaforima. Ideja bi bila da vaš auto nikada više ne zaglavi na crvenom svjetlu.

Sustav radi s GM-ovim sofisticiranim sustavom Ultra Cruise i može usporiti ili ubrzati automobil ovisno o semaforima ispred. To bi smanjilo potrošnju goriva, uštedjelo vrijeme i opustilo vozača.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 00:34