VOZIO BI GA I GRUBNIĆ

ZA VOLANOM AUDIJA Q3 SPORTBACK Nameće se stilom, izgleda šminkerski i moćno kao mali Q8, vozi se odlično, a stoji od 300.000 kuna

 
 Audi

Ideja coupeovskog stila u povišenoj SUV koncepciji nije nova, njene plodove već godinama ubiru BMW i Mercedes, a sada im u društvo dolazi Audi.

Prvi u nizu tako osmišljenih modela bit će od studenog Q3 Sportback, s tri centimetra nižom linijom krova (1,57 metra) od klasičnog Q3, sportskije stiliziranim stražnjicom i dva centimetra duži na račun dizajnerskih finesa branika (4,5 metra).

Uz još poneki odmak u mišićavije osmišljenim detaljima fino ističe oštriji dizajnerski karakter od konzervativnije standardne izvedbe, naročito kada je u pitanju paket opreme S-line, skuplji 23 tisuće kuna.

Dodatno potencira mišićavost linija i u konačnici Sportback na upadljiv način čini otklon od klasike. S velikim naplacima doima se posebno moćnim i kao da utjelovljuje ideju malog Q8. Konkurencija?

U prvom redu BMW X2 i Range Rover Evoque, ali ne mogu biti mirni ni pola broja veći i stilskom figurom podudarni modeli, kao što su X4 ili Mercedes GLC Coupe.

Sportskija arhitektura karoserije prenosi se i na unutrašnjost, naročito u stražnjem dijelu. Atmosfera je zatvorenija, vidljivost unatrag mrvu slabija, ali prostora ne manjka.

Osovinski razmak od 2,68 centimetara i trag kotača jednaki su kao na običnom Q3 pa nas je straga dočekao solidan prostor za koljena i po širini.

Manjak tri centimetra do stropa ne odražava se negativno, barem kad su u pitanju osobe standardnih visina, a iza sjedala prostire se i jednako velik prtljažnik (530 litara).

Niti za volanom nema različitosti i visoka kvaliteta izrade s materijalima u kojima nema kompromisa, čvrstina koja ulijeva povjerenje i poznata vizualna i funkcionalna rješenja nude klasičan Audijev premium ugođaj.

Digitalizacija instrumenata i infotainment sustava s velikim ekranima otišla je daleko pa sadržajem, grafičkim prikazima i lakoćom rukovanja ponekad i ovdje djeluje impresivno, iako za rutinsko snalaženje treba malo vremena.

Tek poneki detalj izvedbe otkriva specifičnost u odnosu na klasični Q3, poput nijansu jače položenog vjetrobrana. Stvara donekle nabrijaniju atmosferu, iako se i dalje sjedi jednako povišeno i komforno kao u standardnom modelu.

Jednaka je i tehnologija pogona. Na prezentaciji perfektnim cestama brdovitog Schwarzwalda, na tromeđi Švicarske, Francuske i Njemačke nije bilo najtraženijeg 2,0-litrenog TDI motora od 150 KS, no kapaciteti podvozja izraženi kroz Audijevski uglađenu sinhronizaciju rada motora i izvedbe mjenjača, istančan rad quattro pogona i finu izbalansiranost upravljača i ovjesa profilirani su još snažnije uz jaču verziju od 190 KS i sjajne, mekane i za ubrzanja uvijek raspoložene turbobenzince od 150, 190 i 230 KS. Sportback je naglašeno fin i miran bez obzira na ritam kojim se vozi.

I to unatoč coupevskom doživljaju ograničenja koja na limitu brzina postavljaju povišeno težište i SUV karakter naravno, postoje.

Cijene? Početni dizelaš 35 TDI S-tronic (150 KS) košta 317 tisuća kuna, 18 tisuća više od jednako opremljenog klasičnog Q3. Narudžbe se već primaju.

UKRATKO

Tri centimetra niži i oštrijeg izgleda od standardnog Q3, prvi povišeni Sportback na Audijevski način spaja agresivniju ideju coupea i uglađenog SUV automobila, nudeći pritom jednaku prostranost, komfor i naprednu digitalnu i vozačku tehnologiju, uz 18 tisuća kuna veću cijenu

Veliki branici s naglašenim bočnim formama od tamne lakirane plastike dizajnerski su trend posljednjih godina, u koji se uklapa i prvi povišeni Sportback

Sprijeda je potpuno isti kao standardni Q3? Nije! Razlika je u mrežastoj strukturi maske umjesto rešetkastoj i agresivnijim detaljima donjeg dijela branika

Na izbor su 2.0 dizelaši 35 TDI (150 KS) i 45 TDI (190 KS), mali 1.5 turbobenzinac 35 TFSI (150 KS) te veći 40 TFSI i 45 TFSI (2.0/190 i 230 KS)

Dizajnerski i vozački doživljaj za volanom, funkcionalnost i opremljenost interijera ne odstupaju bitno od klasičnog Q3

Stražnja sjedala mogu se zasebno uzdužno pomicati 13 cm, a nagib naslona u rasponu od sedam stupnjeva

Mjenjač S-tronic sa 7 brzina i quattro pogon dolaze serijski ili uz doplatu sa svim motorima. Dostupan prtljažnik prima 530 litara, isto kao u standardnom Q3

Bijela boja i 17-colni naplaci dolaze bez doplate, a sve ostale boje i veći kotači ulaze u doplate ili jače pakete opreme. Osnovna verzija 35 TDI S-tronic košta 317 tisuća kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 00:26