FOTO, VIDEO:

Za upravljačem prvog hrvatskog restomoda: Zrakom hlađeni Porsche 911 za 21. stoljeće

Radi se o jedinstvenom spoju dvaju svjetova – davno prohujalih vremena i suvremenih materijala i tehnologije

Tedson Daydream

 Marko Todorov/CROPIX

Konačno! Tri mjeseca nakon povratka s izložbe luksuznih auta, plovila i satova Top Marques u Monte Carlu, gdje je proslavio svjetsku premijeru, napokon smo sjeli za upravljač Tedson Daydreama, domaćeg restomoda Porschea 911.

image

Tedson Daydream

Marko Todorov/CROPIX

Kad smo, naime, u lipnju razgovarali s njegovim autorom i vlasnikom Goranom Turkićem (46), Daydream je još bio izložbeni primjerak i na snimanje je stigao na kamionu šlep-službe.

Sad je stigao na kotačima, ali još uvijek s probnim pločicama. I dva-tri centimetra viši da bi mogao prelaziti preko ležećih policajaca i rupa na cesti. I dalje je, međutim, prilično nizak – svega 126,5 centimetara, 4,5 manje od originalnog 911. Izgleda spektakularno, dovoljno da za snimanja privuče pažnju brojnih turista na putu prema Jadranu.

image

Tedson Daydream

Marko Todorov/CROPIX

Razlog? Od originala je širi punih 18,7 centimetara da bi mogao prihvatiti superširoke gume 275/35 ZR18 sprijeda i 335/30 ZR18 straga (baš kao i novi Porsche 911 GT3 RS9. Karoserija je i dalje dvobojna, gore Porscheova originalna crvena (Guard Red), dolje sjajno lakirana ugljična vlakna.

image

Tedson Daydream

Marko Todorov/CROPIX

Kad smo već kod karoserije, s originala su preuzeti samo krov i vrata, sve ostalo je sasvim novo – od prednjeg poklopca s otvorima za zrak, preko odbojnika i pragova do blatobrana i difuzora. I izrađeno od ugljičnih vlakana, zbog čega je Daydream priličnih 170 kilograma lakši od originalnog 964 i teži skromnih 1180 kilograma.

image

Tedson Daydream

Marko Todorov/CROPIX

Podjednako uvjerljivo djeluje i unutrašnjost s prepoznatljivih pet instrumenata i bravom za paljenje lijevo od upravljača, ali i sjedalima i ručicom 6-stupanjskog mjenjača preuzetima sa serije 993 (1994. do 1998.). Plastike nema ni u tragovima.

image

Tedson Daydream

Marko Todorov/CROPIX

Sve je, naime, presvučeno kožom i alcantarom, a brojni detalji izrađeni su od aluminija i ugljičnih vlakana. Naljepši detalj? Ispred vozača ugrađeni mehanički satovi njemačke urarske kuće Hanhart.

image

Tedson Daydream

Marko Todorov/CROPIX

Daydream pokreće najsnažnije od tri ponuđena izdanja originalnog Porscheovog zrakom hlađenog boksera – 4,0-litreni šesterocilindraš sa 390 KS, koji u praznom hodu unatoč novom ispušnom sustavu grglja slično kao i originalni 3.6 (pomalo podsjeća na VW Bubu).

image

Tedson Daydream

Marko Todorov/CROPIX

Čim, međutim, okretaji prijeđu dvije tisuće, a pogotovo nakon što se otvori klapna u ispušnom loncu, iz četiriju ispušnih cijevi začuje se grmljavina, uvjerljivija nego kod novih Porschea 911... Još je uvjerljivije ponašanje u vožnji, prije svega 3,5 sekundi ubrzanja do stotke i krajnjih 280 km/h. Krajnju brzinu, doduše, nismo provjeravali, ali u vožnji se itekako osjeća da se šesterocilindraš poigrava svega 4,2 metra dugim i 1180 kilograma laganim Daydreamom.

image

Tedson Daydream

Marko Todorov/CROPIX

Zahvaljujući novom ovjesu s podesivim amortizerima, ali i ekstremno širokim gumama, hrvatski restomod kroz zavoje juri kao na tračnicama, a ništa manje uvjerljiv nije ni na kočenju zahvaljujući cijevima s čeličnim opletom, 320-milimetarskim diskovima i četveroklipnim kliještima (Brembo).

Kome ni to nije dovoljno, u ponudi je još hibridno izdanje s istim šesterocilindrašem, ali još i 150 KS jakim električnim zamašnjakom s baterijom od 1 kWh američke tvrtke Vonnen.

image

Tedson Daydream

Marko Todorov/CROPIX

Rezultat? Ukupno 550 KS, što je dovoljno za sprint do stotke za oko 2,8 sekundi i krajnjih više od 300 km/h. Tedson uz to nudi i potpuno električno izdanje iz suradnje s njemačkim Revive Automotive, koji koristi tehnologiju Volkswagena ID.

UKRATKO

- Daydream je prerada Porschea 911 iz serije 964, koja se proizvodila od 1989. do 1994., a omiljena je među tunerima zbog kvalitetnog ovjesa (sprijeda MacPherson), automatskog mjenjača (Tiptronic) i pogona 4x4 (Carrera 4), ali i sigurnosnih detalja kao što su dva zračna jastuka i ABS

- Zbog čak 18,7 centimetara širih blatobrana, Daydream na cesti djeluje spektakularno i podjednako uvjerljivo kao i jedan od novijih Porschea 911. Autor i vlasnik Goran Turkič posebno je ponosan na nova, zakošenija prednja svjetla

- Najsnažnije od tri klasična izdanja pokreće 390 KS jak 4,0-litreni bokser, koji se poigrava 1180 kilograma laganim dvosjedom i do stotke sprinta za samo 3,5 sekundi. U hibridnom izdanju razvija čak 550 KS

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
30. ožujak 2024 21:52