Može li 1,0-litreni motor s tri cilindra pokretati Golfa? Nakon što smo isprobali briljantni 1.0 TSI BlueMotion sa 115 KS odgovor je - nedvojbeno da! Trocilindraš obujma 999 ccm nimalo ne zaostaje za nagrađivanim 1.0 EcoBoostom, kojeg je Ford već predstavio u Focusu i Mondeu, a uskoro slijedi i sličan odgovor Opela s Astrom.
Turbobenzinac s tri cilindra i izravnim ubrizgavanjem u potpunosti je izrađen od aluminija i teži samo 89 kilograma. Kao osnova poslužio je motor koji pokreće Up, ali uz turbopunjač opremljen je i varijatorom faze rada usisnih i ispušnih ventila. Istodobno, u bloku motora osovina za uravnoteženje ustupila je mjesto protuutezima (4 komada) čime je smanjen pritisak na radilicu, a time i na ležajeve radilice. Rješenje koje je u potpunosti uklonilo vibracije.
Nema ih čak ni na praznom hodu. Volkswagenov trocilindarski motor iznenađujuće je i tih, a snagu razvija ujednačeno i uglađeno, a pobjednička kombinacija nastaje spajanjem s mjenjačem s dvjema spojkama i 7 stupnjeva (DSG). Primjerice, u laganoj vožnji na ravnoj cesti u programu Drive mjenjač će u šestu ubaciti već pri 60 km/h.
Motor vrlo uvjerljivo pokazuje mišiće na niskim okretajima i vožnja je vrlo ugodna i s malim pritiskom na gas. Trocilindarski turbobenzinac u VW Golfu do 100 km/h ubrzava za 9,7 sekundi, a može postići 204 km/h.
Inzistiranje na desnoj papučici trocilindraš prihvaća s oduševljenjem, a s podizanjem okretaja procuri i malo karakterističnog zvuka, ali bez pretjerivanja. Ni podizanje do graničnih 6200 okretaja ne povećava značajnije broj decibela koji prodiru u putnički prostor, a nakon prijeđenih 150 kilometara prosječna potrošnja prema putnom računalu iznosila je 6 l/100 km.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....