Na novinarskoj prezentaciji treće generacije VW Touarega u austrijskim Alpama, off road vožnje nije bilo niti u tragovima! Zahtjevni vozački element koji na posebnu kušnju stavlja mogućnosti automobila i vještinu vozača ovaj put je izostao, ali njemački inženjeri nisu štedjeli truda u uvjeravanju kako nova Volkswagenova perjanica opremljena zračnim ovjesom (u programu Offroad podvozje se diže za 7 centimetara), efikasnim 4x4 pogonom 4motion s automatskim prebačajima snage na prednju osovinu do 70 posto, a na stražnju do 80 posto te blokadom rada diferencijala, izvan asfalta ni u kojem slučaju nije nemoćna igračka. Tvrde da može gaziti vodu duboku 57 centimetara, penjati se uz strminu nagiba do 60 posto, voziti bočno nagnut pod kutem od 35 posto, a s prilaznim i silaznim kutevima od 31 stupnja dobro gutati povelike hupsere. No, koliko je opak igrač, vidjet ćemo tek kad dođe vrijeme za test…
Foto: VW
Taj detalj međutim, zorno pokazuje da su danas čak i u ovoj klasi prevagnuli drugi prioriteti: prestižan izgled, digitalizacija interijera, hi-tech ambijent, dobro ležanje i brzina… No, prije svega: Touareg uživo izgleda impozantno, izvana masivno kao od stijene odvaljen, iznutra profinjen i sadržajan, dostojan parkiranja ispred hotela s pet zvjezdica. I veći je od dosadašnjeg: za 8 centimetara u dužinu i 4,5 u širinu, ali je i nepuni centimetar niži (488 x 198,5 x 170 cm), pa uz 3 centimetra širi trag kotača na cesti izgleda stvarno moćno. Sprijeda, sa širokom maskom punom kroma, iz čijih kuteva kao iz bunkera prijete svjetla, i prestižno. Impresivna je i unutrašnjost, barem kada su u pitanju top opremljeni primjerci s prezentacije. Ovdje doživljavamo prvi konkretan susret s hi-tech obilježjima: novorazvijenim multimedijalnim i info sustavima Innovision i Discover Premium, s virtualnim instrumentima i dva staklena TFT zaslona (12 inča ispred vozača i čak 15 inča na konzoli).
Deseci su mogućih grafičkih kombinacija prikaza navigacije i podataka o vožnji i da bi intuitivno ovladali tom zanimljivom igrom digitalnog doba sat-dva teško da će biti dovoljni. U opremi je i sustav s infracrvenom kamerom za sigurniju vožnju noću Night Vision, s projekcijom na zaslon ispred vozača. Vožnja u kišnu večer, u kojoj su termo senzori uz rub uske, mračne ceste već u daljini detektirali pješaka, pokazala je svu korisnost sustava. Tada smo doživjeli i efikasnost diodnih Matrix svjetala. Čak 256 dioda naizmjence se pale i gase, ovisno o dolaznom prometu i okolišu. U opremi je naravno, i bogat arsenal elektroničkih pomagala, s kojima je, provjerili smo i to, moguć visok stupanj sigurne poluautonomne vožnje. Naravno da se i na svoj ostaloj opremi i kvalitetnim materijalima nije štedjelo, a veća karoserija donijela je naravno, još više mjesta u putničkom prostoru. U njemu se i pri visokim brzinama čuje tek – luksuzno tiho strujanje zraka.
Tehnološki napredak pri konstrukciji (aluminija je 48 posto, hi-tech čelika 52 posto) donio je i dijetu: novi je Touareg lakši od dosadašnjeg za 106 kilograma (sada teži 1995 kg na više).
To nije jedini razlog što smo već nakon prve serije planinskih zavoja spoznali da se vozi bolje nego ikad: novorazvijeni aktivni stabilizatori, elektromehanički sustav zakretanja stražnjih kotača eAWS (do 37 km/h suprotno od smjera zakretanja prednjih kotača, iznad te brzine u smjeru zavoja) i peterovezna multilink shema ovjesa čine ga jednim od najupravljivijih i najizravnijih na volanu u svojoj klasi. Na zavojitim cesticama čudesno je okretan za svoju veličinu, a u gradu spretniji i od Tiguana: krug okretanja mjeri samo 11,2 metra! Automatski sekvencijalni 8-stupanjski mjenjač (ZF) gotovo uvijek fino i na vrijeme prebacuje i dolazi serijski sa svim motorima. U početku će biti dostupan samo dizelaš 3.0 TDI V6 (286 KS i 600 Nm), motor koji nam se na prvim vožnjama i činio najboljim odabirom. Potom stiže slabiji (231 KS i 500 Nm), a onda i macan 4.0 TDI V8 (421 KS i 900 Nm). Na izbor će biti i benzinac 3.0 TSI V6 (340 KS), a sljedeće godine i plug-in hibrid (367 KS). Komfor i prodornost koje pružaju programi rada zračnog ovjesa zasebno za cestu i teren udovoljavaju naravno, baš svim prohtjevima - pa i više od toga. Cijena Volkswagenova novog dragulja? Dizelaš od 231 KS starta na 505.000 kuna, a onaj od 286 KS na 525.000 kuna.
UKRATKO Touareg vozi na modificiranoj platformi MLB (Modulare Baukasten Bevo), a nudi četiri programa rada zračnog ovjesa i po pet programa rada motora, mjenjača i 4x4 pogona za cestu i offroad… |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....