Novčani ulog bio je velik, ali ni krajnji cilj nije bio nevažan. Čak 900 dorada na Yarisu obavio je Toyotin dizajnersko-inženjerski tim stručnjaka kako bi postojeći model ostao dovoljno vitalan do dolaska posve novog, planiranog za 2019. godinu. Yaris je temeljito revitaliziran, pri čemu je novi vanjski izgled, sprijeda muškiji, a straga klasičniji, zapažen uvod u drugi dio priče. Na prvi nam se pogled činilo da u unutrašnjosti nema toliko novosti, ali kad smo malo „zagrebali ispod površine“, vidjelo se da nije baš tako. Dio obloga sada je ugodniji na dodir, a svježinu unose i nove boje i potpuniji sadržaj instrumenata.
Foto: Toyota
Dojam je da i volan finije sjeda u ruke. Vozili smo, naravno, najopremljenije primjerke, koji za hrvatske prilike baš i nisu reprezentativni, ali koji najbolje dočaravaju sav napredak u izradi i opremi, posebno sigurnosnoj i multimedijskoj. I Yaris sada nudi poznati Toyotin sigurnosni paket Safety Sense s pametnom elektronikom, koja među ostalim upozorava na opasnost od sudara i po potrebi automatski koči. Poigrali smo se i novom multimedijom, koju prati i sadržajniji dodirni zaslon. Nudi povezivost sa svim platformama pametnih telefona i gomilu mogućnosti koje iz toga proizlaze. Navigacija, primjerice, podržava i Google Street View prikaz. Pri svemu tome, međutim, zvučna je izolacija uz veći broj okretaja i dalje propusna, a zaboravilo se i na jedan koristan detalj: i dalje nema automatska tri treptaja žmigavca.
Zanimljiv je, naravno, i tehnološki aspekt. Budući da kod pouzdanog i ekonomičnog trocilindarskog atmosferskog benzinca 1.0 od 69 KS (starta od 83.200 kuna) te štedljivog i brzog četverocilindarskog 1,4-litrenog dizelskog motora od 90 KS (od 111.900 kuna) ništa bitno nije dirano, svu pažnju preusmjerili smo na provjeru najavljene bolje vožnje benzinsko-strujnim hibridom (100 KS). Amortizeri su ugođeni na veću udobnost, volan je precizniji, automatski CVT mjenjač i odziv na gas reagiraju brže pa hibridni Yaris doista ima nešto bolju vozačku notu. Jasno, u prvom je planu i dalje štednja. Na testnoj ruti gradom trošili smo manje od 4 litre, što zorno objašnjava zašto je udio hibrida u europskoj prodaji Yarisa dosegnuo 42 posto.
Posebno koncentrirani sjeli smo i za volan izvedbe s novorazvijenim 1,5-litrenim atmosferskim benzinskim motorom (112 KS), zamjenom za dosadašnji 1.3 (99 KS). Već nakon prvih nekoliko kilometara osjetili smo da mu je raspoloženost za vuču u svim režimima vožnje očito bolja, a takve su i konačne performanse (ubrzanje za 11 sekundi, najviša brzina 175 km/h). I zvuk mu je muškiji, a potrošnja je uz sve to manja za više od pola litre (trošili smo oko 6 litara). Uz taj motor, koji starta od 90.600 kuna, ide jako dobar mjenjač sa 6 stupnjeva. Prodaja osvježene Toyote počinje 2. svibnja.
Ukratko Hibridi naprijed, dizelaši stoj: osnovni Yaris Hybrid (100 KS, s automatskim mjenjačem) košta 109.900 kuna, 2000 manje od dizelskog (90 KS, s ručnim mjenjačem) Unutrašnjost je osvježena ugodnijim materijalima, modernijim i potpunijim instrumentima te sadržajnijom multimedijom i navigacijom (Street View). Nov je i dodirni zaslon. Automatska dvozonska klima serijska je u najskupljoj opremi Chic, u ostalima je ručna. Hibridna izvedba zato uvijek ima automatsku dvozonsku klimu, bez obzira na opremu Prednja i stražnja svjetla nadahnuta su Avensisom, a maska i branici podsjećaju na Aygo. Nova je i nijansa plave metalik boje, kao i dvobojna, plavo-crna kombinacija |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....