Kombiji više nisu nezgrapne kutije, čija je jedina vrlina nosivost. Ponovno smo toga postali svjesni čim smo sjeli u drugu generaciju Toyote Proace, koju smo provozali okolicom Varšave. Čak nam niti skok s visokog, prosječnom oku nevidljivog ležećeg policajca na koji smo naletjeli brzinom od 60 km/h nije stvorio previše neugodnosti.
Foto: Toyota
Koliko god skoro glavom probili krov, čvrst, ali udoban ovjes bez problema je otrpio žestok udarac, a Proace se nastavio kretati cestom bez pretjeranog poskakivanja i vijuganja. Znači, taj doživljaj nije bio ništa neugodniji nego da nam se isto dogodilo u nekoj limuzini. Iako je tu riječ o kobiju koji, nevezano je li riječ o najkraćoj izvedbi Compact (4,6 m), srednoj Medium (5 m) ili najdužoj Long (5,4 m) uvijek broji priličnih 1,9 metara u visinu i 2,2 metra u širinu.
Riječ je znači o prilično velikom komadu lima, no zahvaljujući pametnom podešenju ovjesa vožnja prolazi bez napora. I kad se sjedi za upravljačem teretne izvedbe čija nosivost varira od 5,1 do čak 6,1 m3, i kad se upravlja jednom od putničkih izvedbi, s do 9 sjedećih mjesta. Poprilično smo grizli nokte tek prolezeći kroz podzemnu garažu, strahujući da krovom ne odvalimo cijevi protupožarnog sustava. No, očito se razmišljalo i o tome pa incidenata tu nije bilo. Pohvaliti treba i preglednost.
Ugodi u vožnji i osjećaju sigurnosti, osim spoznaje o osvajanju maksimalnih 5 EuroNCAP zvjezdica za sigurnost, pridonosi i smještaj za upravljačem japanskog kombija koji silazi s proizvodnih traka u Valenciji zajedno s bratskim modelima Peugeot Expertom i Citroen Dispatchom. Volanu, doduše, nedostaje malo izravnosti no očito je ideja bila vozačima ponuditi što jednostavnije upravljanje pod punim opterećenjem. Tome usprkos, prvi stupanj na ručnim mjenjačima nije prekratak pa ne umara pri kretanju. S druge strane, iako je visko postavljen i desna ruka na njega pada i žmirečki, očekivali smo uglađeniji hod kroz stupnjeve mjenjača. No, ni tu nije riječ o detalju koji previše smeta, posebno kad se nema sportskih ambicija.
Osim ponašanja u vožnji posebno veseli niska potrošnja goriva. Posebno se to tiče manjeg od dva dizelaša u ponudi, 1,6 -litrenog D-4D dostupnog sa 95 i 115 KS (još se nudi i 2.0 D-4D sa 150 i 180 KS). U izvedbi sa 115 KS tiho i uglađeno je pogonio japanski kombi, a potrošnja se kratala ispod 6 litara. Vrijedi spomenuti da je Proace nije bio pod punim opterećenjem, no svejedno je riječ o izvrsnom rezultatu. Opći dojam tako je vrlo dobar, no sudbinu kombija koji u najkraćoj izvedbi rukavicu u lice baca Fiat Doblu ili VW Caddyju, a u najdužoj izvedbi kupce nastoji ukrasti Renault Trafficu, VW-u Transporteru i Opel Vivaru, odredit će cijena. Zasad su poznate cijene teretnih izvedbi, koje se nude od 166.900 kuna.
Ukratko Putnička izvedba japanskog kombija broji do 9 sjedala, a unutrašnjost krasi izvrsna zvučna izolacija. Slušanje glazbe tako je pravi užitak čak i pri bržoj vožnji autocestom. Na popisu opreme nalazi se i sustav Traction Select, koji unaprijeđuje nastup na podlogama poput pijeska, snijega ili blata Putničke izvedbe donose ugođaj dnevnog boravka, čemu pridonose i brojna spremišta za odlaganje sitnica. Popis dostupne elektronike zadužene za sigurnost prilično je dugačak. Proace sam čita prometne znakove i zadržava se u voznoj traci, a po potrebi i sam koči. Najjači adut Proacea je niska potrošnja. Na ruti okolicom Varšave u prosjeku smo trošili manje od 6 litara |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....