Teško se igdje voziti uz toliko malu prosječnu potrošnju kao u Nizozemskoj. Sve je ravno, najveći uspon koji će vozač doživjeti uglavnom je onaj na ležećeg policajca, a uz brojne fiksne radare vozači su osuđeni voziti kao po jajima i kočiti čim se približe propisanom ograničenju brzine.
Znajući to, računali smo s niskom potrošnjom čim smo u Amsterdamu sjeli u Škodu Superb iV, prostranu češku limuzinu premijerno pokretanu plug-in hibridnim sustavom. No, rezultat nakon odvožene rute od pristojnih 164 kilometra svejedno nas je iznenadio.
Nakon vožnje kroz urbane četvrti s obiteljskim kućama, po otvorenim dionicama uz more, a ponešto i po autocesti, na putnom računalu stajao je podatak koji bi inače smatrali pukom fantazijom.
Dakle, pisalo je 2,8. Kako molim, pitate se? Da, dobro ste čuli. Vozeći se zaobilazno do nesretnog Haaga u prosjeku smo trošili 2,8 litara, što djeluje preskromno čak i za nizozemske prilike. No, tako je bilo…
Češki plug-in hibrid pokretan turbobenzincem 1.4 TSI sa 140 KS i trofaznim sinkronim elektromotorom od 85 kW smještenim izravno u 6-stupanjski automatski mjenjač tako nam se predstavio kao ozbiljna alternativa dizelskom, u Superbu najčešće biranom pogonu. No, pritom ne treba pasti u zamku.
Takav rezultat postigli smo vozeći se prvih 56 kilometara isključivo na struju, bez da smo potrošili i kap benzina iz spremnika od 50 litara, smještenog tik pored solidnog baterijskog pakiranja od 13 kWh. Znači, u programu E, najštedljivijem od tri dostupna programa vožnje (nude se još Hybrid i Sport).
Da smo, primjerice, u startu izabrali drugi program ili išli provjeriti broji li ukupan doseg zbilja deklariranih, sasvim solidnih 850 kilometara, taj prosjek sigurno bi porastao. No, i da je dvije-tri litre veći, to bi i dalje bila puna šaka brade u raskošnoj limuzini poput Superba.
Barem jednako kao potrošnja godi i ponašanje češkog plug-in hibrida u vožnji. Deklarirano ubrzanje do stotke od žustrih 7,7 sekundi iz spomenutih razloga nismo imali prilike provjeriti, no zato se Superb iV u vožnji pokazao tihim i ugodnim, nudeći gotovo neprimjetne prebačaje između benzinca i elektromotora.
Dio zasluga za to ima i konstrukcija mjenjača koji zapravo nema dvije spojke, već i treću zaduženu za povezivanja dvaju motora.
Uz poprilični međuosovinski razmak te sportski ovjes (koji za ovu prigodu karoseriju ne spušta za 10 mm) Superb plug-in barem u jednakoj mjeri nudi udobnost i upravljivost. Iako se veća masa osjeti u zavojima…
Prvi Škodin plug-in tako nam se poprilično svidio, i to ne samo zbog ponašanja na cesti, već i na račun prostranosti, bogate opreme, napredne elektronike zadužene za ugodu i sigurnost vozača i putnika... No, to su već neke dobro poznate vrijednosti Superba.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....