Sredinom lipnja na hrvatske ceste stiže peta generacija Seat Ibize, najpopularnijeg španjolskog automobila. Od 1984., kad je predstavljen prvi model, prodano je 5,5 miljuna primjeraka, što je stvorilo obavezu da i s novim nikakvih grešaka u koracima ne smije biti. I nema ih, barem koliko smo vidjeli na prvom susretu u Martorellu pokraj Barcelone, gdje nova Ibiza nastaje. Prije svega, Ibiza izgleda odlično. Nije ekstravagantna, ali po mnogočemu je moderna i dopadljiva.
Foto: Seat
Dani su nam, doduše, ključevi primjeraka u najbogatijim paketima opreme FR i Xcellence (donji dio ponude čine Reference i Style), s aluminijskim naplatcima, diodnim svjetlima i svim raspoloživim serijskim i doplatnim dizajnerskim efektima i ukrasima, što, naravno, utječe na opći dojam, ali najveći faktor privlačnosti ipak su nove proporcije karoserije: zadržana je prijašnja dužina od 406 cm, no šira je za punih 9 cm (178 cm). Nove su i dimenzije podvozja: Ibiza prva u koncernu Volkswagen ima poznatu modularnu platformu MQB u modificiranoj varijanti A0, na koju će već u lipnju stati novi Polo. A to znači: osovinski razmak veći za 9,5 cm (256 cm), trag prednjih kotača širi za 6, a stražnjih za 5 cm. U nižoj klasi to je puno pa u kombinaciji s vidljivijim naborima na novim linijama karoserije Ibiza sada zrači zavidnom stasitošću. Izvedbe s trojim vratima - više neće biti. A ni karavanske.
Čim sjednete unutra, uočite suvremenije linije, solidne materijale, bogatiju opremu i znatnu prostranost. Prvi, subjektivni dojam da nudi dosta više mjesta od dosadašnje ubrzo nam potvrđuju inženjeri konkretnim brojkama: prostora u širinu ima 7 cm više, za koljena suputnika na stražnjim sjedalima 3,5 cm više, a za glave gotovo 2 centimetra. U okvirima niže klase to su vrijednosti koje ne ostaju bez odjeka pa je i sam smještaj na udobnija i čak 4 cm šira sjedala, u opremi FR dodatno pojačana u bočnim dijelovima, sada primjetno komotniji. Koliko je prostor dobro osmišljen, pokazuje i obujam prtljažnika od 355 litara.
Najveći je u klasi. Pogled na armaturu otkriva da je u mnogo detalja interijer još jedan u nizu varijacija na temu poznatih dizajnerskih i funkcionalnih rješenja koncerna Volkswagen. Sve je kvalitetno i moderno, s dosta oštrih linija, a jednostavno i smireno. Položaj sjedenja i hod ruke prema volanu i mjenjaču odmjereni su „vozački“, a vrhunska oprema probnih primjeraka pokazuje da je i Seat uskočio u brzi vlak najsuvremenijih multimedijalnih i sigurnosnih uređaja. Nudi se sve, od potpune povezivosti s platformama i aplikacijama pametnih telefona do sigurnosnih sustava poput aktivnog kočenja. Moguć je i odabir profila vožnje (Normal, Eco, Sport i Individual) pa samo ostaje pitanje odabranog paketa opreme ili doplate.
Prvi kilometri otkrivaju i bolju zvučnu izolaciju motora i okoline, ali i tiši rad ovjesa. Primijenjena je poznata koncepcija polukrutog ovjesa, ali uz širi trag kotača i novu kalibraciju opruga i amortizera ono malo neravnina na koje smo naišli na španjolskim cestama prelazili smo udobno i uz osjećaj veće čvrstine cijelog auta. U zavojima se pokazuje i dobra doza „vozačkog“ štiha, posebno u opremi FR, s jačim stabilizatorom, krućim amortizerima i 1,5 cm sniženim podvozjem. Ležanje i okretnost zadovoljit će i zahtjevnije vozače, u čemu važnu ulogu ima nov, elektrohidraulični volan. Moderniji je i asortiman motora, preuzet očekivano s Volkswagenovih polica. Startni je 3-cilindarski atmosferski 1.0 MPI (75 KS), koji u turboizvedbama razvija 95 i 115 KS. Krajem godine bit će uveden jaki 4-cilindarski 1.5 TSI Evo (150 KS), odnedavno i u Golfu, s funkcijom isključivanja dvaju cilindara pri malom opterećenju i zato je potrošnja mala.
Kupcima u Hrvatskoj vjerojatno će biti zanimljiviji dobro poznat dizelski motor 1.6 TDI (80, 95 i 115 KS). Svi motori do 95 KS imaju mjenjače s 5 stupnjeva, oni jači imaju 6 stupnjeva, a u opciji će biti i 7-stupanjski automatski DSG. Za prvi dojam odabrali smo 1.0 TSI sa 115 KS i 200 Nm i - nismo pogriješili. Do stotke ubrza za 9,3 sekunde, a na otvorenoj cesti je energičan (od 80 do 120 km/h za 10,9 sekundi). U normalnoj je vožnji tih, pri ubrzanjima prigušeno i pomalo sportski frktav, a u praznom hodu bez vibracija. Ibiza je u svim segmentima osjetno zrelija nego dosad, ali to se vidi i po cijeni: osnovna izvedba 1.0 MPI Reference (75 KS) stajat će 92.450 kuna.
Ukratko Nova Ibiza najvažniji je u nizu novih modela (Ateca, osvježeni León, krajem godine mali crossover Arona) za novi val Seatove tržišne ofenzive Nude se 3-cilindarski atmosferski benzinac 1.0 MPI (75 KS), njegove turboizvedbe TSI (95 i 115 KS) i 4-cilindarski turbo 1.5 TSI (150 KS). Dizelaše zastupa 1.6 TDI (80, 95 i 115 KS) Potpuna multimedijska povezivost nije izostala, a najbolji dojam ostavlja u izvedbi s 8-inčnim dodirnim zaslonom. Veliki kotači i diodna svjetla uvelike povećavaju atraktivnost, ali Ibiza se ističe i najvećim prtljažnikom u klasi (355 litara) Interijer je moderniji, ali nova Ibiza je i tiša u vožnji, osjetno prostranija i od ugodnijih materijala. Ne izostaje ni osjećaj dobre, pažljive izrade Trocilindarskog atmosferskog benzinca 1.0 MPI od 65 KS na hrvatskom tržištu neće biti pa ponuda kreće s verzijom od 75 KS. Cijena od 92.450 kuna naviše |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....