Novi Scenic, jednako kao novi Espace, nije više monovolumen u klasičnom smislu. Zadržao je doduše, formu pravog obiteljskog auta, ali četvrta generacija je, s povišenim bokovima, podnicom odmaknutom od tla 17 centimetara, odnosno puna četiri centimetra više nego prije te sa 20-colnim kotačima već od osnovne verzije, koncepcijski jasno zakoračila u crossoverske vode.
Foto: Renault
Na cesti izgleda stvarno sjajno i premda neizbježno dijeli sličnosti s broj manjim Capturom veličina karoserije i kotača te dosta osebujnih detalja čine ga sasvim originalnom pojavom i vještim lovcem na poglede, posebno u slučaju bogatije opremljenih primjeraka sa dvobojnom karoserijom i staklenim, panoramskim krovom. Zbog svega toga, ali i zbog proširenog traga velikih kotača (160 centimetara) te širine veće za dva centimetra (lijepih 187) doima se kompaktnijim i čvršćim od prethodnika, čak pomalo moćnim, premda je zbog zaobljenosti linija na prvu teško odgonetnuti koliko je zapravo narastao.
A dug je sad 441 centimetar (+7) i visok 165 (+1,5), dok je produžena izvedba Grand Scenic (sa pet ili sedam sjedala), čiji stražnji dio ne skriva dizajnerski uzor u Espaceu, duga 464 cm (+8). Obje voze na modularnoj platformi CMF-CD, koja u Scenicu između osovina broji 273 cm (+3), a u Grand Scenicu 280 (+3,5). Scenic je tako postao jedan od najvećih u svojoj klasi, a dimenzijama guma 195/55 R 20 već od osnovne verzije i egzotični rekorder. Hoće li to odbiti potencijalne kupce, u strahu od skupih guma? Ne, uvjeravaju Renaultovi inženjeri, jer će stajati isto kao i niskoprofilne 17-colne (oko 1100 kuna ljetna, oko 1300 kuna zimska). Zasad će ih prodavati Goodyear, Michelin i Dunlop, a bit će dostupne i u Renaultovim servisima.
S financijske strane, dakle, strahu ne bi trebalo biti mjesta, ali pitanje je zašto je stavljena tako “čudna” dimenzija, koja “straši”. I na to pitanje francuski stručnjaci imaju pripremljen odgovor: takav omjer neobično velikog promjera, umjerene širine koja odgovara 16-colnim gumama i same visine gume pruža bolji kompromis stabilnosti i udobnosti, zvuk kotrljanja je manji, a zaustavni put je pri brzini od 100 km/h kraći za tri posto, a pri 140 km/h za pet posto. Takva guma, tvrde, utječe i na smanjenje emisije C02 za 3 g/km. U kompletu su za oko 20 kilograma teže od standardnih, ali je masa cijelog ostatka auta manja za oko 90 kilograma nego prije, pa je novi Scenic od prijašnjeg lakši dobrih 70 kg. U praksi je Scenic je stvarno udoban, a grube ležeće uspornike, kojih u Francuskoj također ima, prelazi podjednako (bez)bolno kao da je na 17-colnim gumama. Uglavnom, da unaprijed ne znate, iz kabine nikad ne bi pogodili da vozite na “ogromnim” kotačima.
I što se stabilnosti tiče, nema nikakve zamjerke. Premda se povišena podnica i shodno tomu povišeno sjedenje manifestiraju u brže voženim zavojima kroz malo jače naginjanje ili nastojanje tijela da klizne iz sjedala, što dobri bočni dijelovi ne dopuštaju, stabilnost je izvrsna, a podupravljanje minimalno i dobrim volanom lagano kontrolirano. Osjećaj vožnje prilično velikog monovolumena na “neprirodno” velikim kotačima izostaje, pa se i Scenic, a i produženi Grand, voze vrlo lagano, opušteno i okretno.
Motori i mjenjači su poznata priča iz novog Méganea i Talismana. Štedljivi i performansama solidni dizelaši dCi će očekivano, biti prva meta kupaca, a nude se 1,5-litreni sa 95 i 110 KS te 1,6-litreni sa 130 i 160 KS. Serijski svi dolaze s ručnim šeststupanjskim mjenjačem, osim najjačeg, koji stiže s automatskim i dvostrukom spojkom EDC. Scenic težak oko 1650 kilograma taj dizelaš vuče poput male lokomotive. U ponudi će biti i turbobenzinski 1,2-litreni motori sa 115 i 130 KS, kao putar mekanog rada, koji, vjerujte, onog tko neće raditi puno kilometara godišnje neće razočarati ni potrošnjom ni performansama.
Novi Scenic je, dakako, kako što se i dalo očekivati, prava riznica prostranosti i praktičnosti. Pretinaca ima gdje god se okrenuli, preglednost prema naprijed je panoramska, mjesta ima i više nego dovoljno, a u vožnji je vrlo tih i komforan. Dosljedno prati i sve najsuvremenije trendove multimedijske i digitalne umreženosti, a u prvom planu je naravno, i sigurnost. Nudi se čitava serija elektroničkih uređaja za prevenciju mogućih nezgoda, uključujući po prvi put u ovoj klasi i aktivno kočenje pri nesmotrenim potezima pješaka.
INFOBOX Nova generacija kreće u prodaju krajem studenog. S osnovnim benzincem 1.2 TCE (115 KS) stajat će 134.900 kn, a s početnim dizelašem 1.5 dCi (95 KS) 144.900 kn Da, istina je: gume 195/55 R 20 dolaze serijski, a stajat će kao za tu klasu uobičajene, 17-colne! Prodavat će ih Goodyear, Dunlop i Michelin, a bočnica im je ojačana kako bi eventualna struganja o rubnjak prošla bez štete Novi Scenic ima i hibridnu izvedbu, sklop dizelaša 1.5 dCi (110 KS) i elektromotora (10 kW). Troši 3,5 litre, ali u Hrvatskoj se (zasad) neće prodavati. Scenic slijedi informatičku modu Espacea, Talismana i Méganea, pa nudi multimedijalni centar R-Link 2 i uređaj MultiSense za odabir režima rada motora. Ladica ispred suvozača je velika, ali pri otvaranju udara u koljena Scenic straga nudi dva široka i jedno uže, središnje mjesto. Na bočnim sjedalima smješteni su Isofix držači dječjih sjedalica, a pretinaca je čitavo more... Prtljažnik nudi rekordne 572 litre obujma, a stražnji nasloni se mogu preklopiti i s vozačkog sjedala, dodirom na velik zaslon |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....