FRANCUSKA ENERGANA

VOZILI SMO RENAULT MEGANE R.S! U potrazi za vezanim zavojima, serpentinama i uživancijom!

S upravljanjem na sva četiri kotača, već viđenim na Meganeu GT, i novim 1,8-litrenim turbobenzincem od 280 KS iz Alpine A110, treća generacija Meganea R.S. najugodnije se osjeća na vijugavim brdskim cestama prepunima zavoja
 Renault

Čak 856.592 puta na YouTubeu je pregledana 7 minuta, 54 sekunde i 36 stotinki duga snimka rušenja rekorda za automobile s prednjim pogonom na Nürburgringu iz 15. svibnja 2014., u čijoj su glavnoj ulozi francuski pilot Laurent Hurgon i bijeli Renault Megane R.S. 275 Trophy-R. Rekord, dakako, nije trajao dugo, jer su se uskoro umiješali Honda i VW, ali sasvim je sigurno da će se francuski proizvođač njemačkoj stazi vratiti već početkom sljedeće godine s 300 KS snažnim Trophy izdanjem nove, treće generacije upravo predstavljenog Meganea R.S. Svoj kultni status francuski hot-hatch uživa već više od desetljeća – još od prve generacije iz 2004. s 225 KS snažnim 2,0-litrenim twin-scroll turbobenzincem i avangardnom karoserijom iz pera Patricka Le Quémenta, koja se proizvodila u tvornici u Dieppeu, s čijih su proizvodnih traka svojedobno silazili i 5 Turbo, Clio V6, Spider, Alpina A610... Druga je generacija stigla 2010., a treća je predstavljena jesenas u Frankfurtu. U međuvremenu se konkurencija prilično zaoštrila, pa se najsnažniji Megane danas na tržištu umjesto s nekadašnja četiri mora nositi s čak osam ozbiljnih suparnika - Hondom Civic Type R (310 KS), Hyundaijem i30N (275 KS), VW Golfom GTI (245 KS), Seat Leonom Cupra (300 KS), Ford Focusom ST (250 KS), Opel Astrom GTC OPC (280 KS), Peugeotom 308 GTi (270 KS) i Škodom Octavijom RS (245 KS).

Foto: Renault

Renault Sport je, međutim, i u trećoj generaciji odlučio ostati vjeran sebi, pa najsnažniji Megane nije opremio ni pogonom na sva četiri kotača ni motorom od najmanje 300 KS, nego laganijim 1,8-litrenim turbobenzincem s 280 KS (prije 2.0 Turbo s 250 KS) i upravljanjem na sva četiri kotača 4Control, već viđenim na Meganeu GT i Talismanu. Stražnji kotači tako se zakreću u suprotnom smjeru do najviše 2,7 stupnjeva sve do brzine od 60 km/h, a potom u istom smjeru do najviše 1 stupnja. Toliko o teoriji. A praksa? Prvi dan bio je rezerviran za običnu verziju Sport i zavojite, ali mjestimice u prilično lošem stanju i pune rupa, ceste u okolici andaluzijskog Jereza de la Frontere. I upravo je na zavojitim cestama do izražaja došao 4Control.

Renault

Informacija na električnom servoupravljaču, doduše, baš i nema pretjerano, ali treća generacija Meganea R.S. osjetno lakše ulazi u zavoj i manje klizi preko nosa od pomalo svojeglavog prethodnika iz 2010. Čak u početku zna i iznenaditi ritanjem stražnjice na ulasku u zavoj... Uz to sjajno pristaje novi 1,8-litreni turbobenzinac iz Alpine A110 s 280 KS i 390 Nm, koji snagu razvija ravnomjerno u širokom području između 2000 i 6000 okretaja, pa se sjajno nosi s 1430 kilograma teškim Meganeom R.S. Prema tvrdnjama proizvođača, za 5,8 sekundi stiže do stotke i potegne do krajnjih 255 km/h. I sjajno zvuči, barem izvana, kad pri promjenama brzina ili puštanju gasa pred zavojem puca iz ispušnih cijevi (zvuk u unutrašnjosti, međutim, dopire iz zvučnika).

Šteta što sprijeda ima samo torque vectoring (mehanički diferencijal ograničenog proklizavanja rezerviran je za Cup) i što se isporučuje samo sa 6-stupanjskim mjenjačem s dvostrukom spojkom EDC (ručni je također rezerviran za Cup). Istini za volju, ručice su postavljene na stup upravljača, naniže mijenja i po nekoliko stupnjeva zaredom, a šalta osjetno brže nego u Cliju R.S. I, dakako, nudi danas već neizostavni launch control. Drugi je dan bio rezerviran za Cup i to na Circuito de Velocidad de Jerez, 4,4 kilometra dugoj trkaćoj stazi koja početkom svibnja dočekuje Marqueza i društvo na utrci svjetskog prvenstva u motociklizmu, a zbog blage klime je i omiljena staza za zimska testiranja F1. Zahvaljujući mehaničkom prednjem diferencijalu proklizavanje prednjim krajem svedeno je na minimum, a na upravljaču ima neusporedivo više osjećaja nego u Sportu. Megane R.S. u prodaju kreće u travnju, a domaći zastupnik zasad najavljuje cijenu od 225.000 kuna, u što iskreno sumnjamo budući 200 KS snažan Clio R.S. stoji 198.900 kuna. Sve nam se čini da će se konačna cijena kretati oko 250.000 kuna za Sport i 265.000 kuna za Cup.

Ukratko

Treću generaciju Meganea R.S. provozali smo početkom veljače okolicom Jereza de la Frontere (Sport) i trkaćom stazom (Cup). Domaća premijera bit će na Zagreb Auto Showu sredinom travnja. Konačna cijena još nije poznata, ali ako je vjerovati najavama Sport bi trebao stajati 225.000 kuna. Živi bili, pa vidjeli

Oba izdanja Meganea R.S. isporučuju se sa 6-stupanjskim mjenjačima - Sport s dvostrukom spojkom (EDC, radi bolje nego u Cliju R.S.), Cup isključivo s ručnim

Stražnji se kotači francuskog hot-hatcha sad zakreću – do 2,7 stupnjeva u suprotnom (do najviše 100 km/h), odnosno do 1 stupanj u istom smjeru kao i prednji (od najmanje 60 km/h). Alpinin novi 1,8-litreni turbobenzinac ne razbacuje se snagom (280 KS), ali se sjajno odaziva na gas i puca od zdravlja između 2400 do 5000 okretaja (390 Nm)

Dva dijamanta uz već prepoznatljivu kraticu R.S. poznata su nam još iz sedamdesetih i upravljača Gordinija R12. Tri diode koje podsjećaju na polja startno-ciljne zastavice ustvari su svjetla za maglu, a Megane R.S. najbolje izgleda u doplatnoj narančastoj boji Volcanic Orange. I da, puca iz auspuha

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 02:41