NOVA GENERACIJA

VOZILI SMO: RENAULT MEGANE Bolji od očekivanja

Postavljen na novu platformu s većim osovinskim razmakom i najširim tragom kotača u klasi, novi Mégane uvjerljivo leži, udoban je i prostran. Fine je izrade, a nudi i visoku tehnologiju velikih Renaulta

Zahuktava se utakmica u kompaktnoj klasi, u kojoj godinama glavnu riječ vodi Golf, a nedavno je osvježena dolaskom nove Astre. No, vrlo skoro, kroz mjesec dana, u igru ulazi i novi Mégane, na kojem će, sudeći prema prvom susretu uživo, mnogi lomiti zube. Odmah smo, naime, postali svjesni da je Renault sjajno kapitalizirao 20 godina iskustva s dosadašnje tri generacije i stvorio model koji će mnoge iznenaditi. Izgledom zapravo već i jest, jer Megane ponovno na cesti izgleda provokativno, kao nekad.

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU

Široka stražnja svjetla najupečatljiviji su element, a sa širokim stražnjim bokovima i prednjim dijelom (po uzoru na Talisman) izgled je i sportski čvrst i respektabilan. Zasluge za dobar nastup međutim, nose i dimenzije. Aerodinamična karoserija, duga 436 (+6,5), široka 181 (+2) i visoka 145 centimetara (-2,5), jedna je od najvećih i s najbolje odmjerenim proporcijama u kompaktnoj klasi. Dobroj pojavi u prilog ide i koso postavljanje amortizera, što je smanjilo prazninu između kotača i blatobrana za 3 centimetra, a jednako tako i velik osovinski razmak od 267 centimetara (+3). A najviše, zapravo, trag kotača proširen na 159 centimetara (+ 4,5), što je najveća vrijednost u kompaktnoj klasi. Zasluga je to nove, modularne platforme CMF C/D, korištene i za novi Espace, Talisman i Kadjar.

Mégane dakle, sjajno izgleda, ali već smo pri prvom sjedanju za upravljač osjetili da je jednako dobro sklopljen (proizvodi se u Španjolskoj). Vrata ostavljaju topao i pun zvuk, materijali su ugodni na dodir, a zvuk dizelskog motora pri paljenju jedva čujan. Veća karoserija sa pet vrata (coupé se više neće proizvoditi) pruža i lijepu prostranost, kao i prtljažnik od čak 434 litre (+29). Osim neočekivano fine izrade i dobrih materijala, unutrašnjosti snažan pečat daje i oprema, s futuristički multimedijskim sustavom R-Link2 i velikim dodirnim zaslonom, poznatim iz Espacea i Talismana.

Desecima sekundarnih funkcija, poput odabira postavki rada pogonskog sustava, pa čak i željenim zvukom motora, upravlja se dodirom, potezom ili zumiranjem, kao na pametnom telefonu. Nudi se i brdo najsuvremenije opreme za sigurnost (automatsko kočenje, radarski tempomat…), a oni koji vole uživati u koncertnoj atmosferi mogu odabrati sjajno ozvučenje Bose.

Imat će se što odabrati i s velikog regala ponuđenih motora. Tako popularni dizelski 1.5 dCi, od kojeg se kao i dosad očekuje da bude vodonoša prodaje, sad dolazi sa 90 i 110 KS, dok više temperamenta naravno, daje snažniji 1.6 dCi sa 130 KS. Na probnim vožnjama sa dosta otvorene zavojite, ali i prilično gradske vožnje trošio tek 6,3 litre. Za probirljive poklonike dizelaša u lipnju 2016. stići će i biturbo verzija sa 165 KS i serijskim automatskim EDC mjenjačem (6 stupnjeva). Zanimljivo je i u segmentu benzinskih motora, u kojem se kao osnovni postavlja atmosferski, ali posve novo konstruirani 1.6 SCe sa 115 KS - vrlo uglađen i solidan motor za smirenije vozače, ali koji može i lijepo potegnuti.

Turbobenzince predvodi poznati, srčani mali 4-cilindraš 1.2 TCe u dvije snage (100 i 130 KS), a kao šlag na tortu isprobali smo sportski GT, razvijen u Renault Sportu. Ulaznica u GTI klasu opremljena je 1,6-litrenim turbomotorom od 205 KS, automatskim 7-stupanjskim mjenjačem EDC, tvrđim ovjesom i prvi put u ovoj klasi primijenjenim zakretanjem stražnjih kotača 4Control (pri nižim brzinama suprotno od prednjih kotača, pri višim u istom smjeru).

Ima i sustav trkaćeg startanja Launch control, s kojim nas je ispalio do stotke za samo 7,1 sekundu! To je zasad najbrži Megane (233 km/h), uvijek punog i zdravog zvuka bez obzira na okretaje, koji u trenu diže adrenalin, naročito kad uz asistenciju sustava 4Control zavoje krene gutati strastveno i kao na tračnicama...

A uz sve to sjajno izgleda (18-colni naplaci, spušteno podvozje, sportski branici …). Mégane općenito zadržava provjeren polukrut ovjes, ali odlično se vozi i čvrsto leži kao nikad prije, a pritom je i na upravljaču izravniji i precizniji. Udobnost i uglađenost dignuti su na dvije razine više, a mnoge će posebno iznenaditi gotovo premijumska tišina u vožnji.

Isprobali smo doduše, samo snažnije i najbolje opremljene primjerke, ali dobar je novi Francuz, jako dobar…

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. studeni 2024 08:30