Kada se prvi puta pojavio na tržištu prije više od 30 godina Espace je bio automobil koji je hrabro gledao u budućnosti i bio začetnik potpuno nove klase. Novi Espace više ne postavlja trendove, već ih prati, pa se odriče klasičnog koncepta i postaje mješanac putničkog jednovolumena i SUV-a . Iako mu kao konkurenciju u Renaultu spominju Mercedesovu M-klasu, BMW X5, Audi Q7 ili Volvo XC60 novi Espace nije pravi SUV niti ima pogon na sva četiri kotača . No zato ima upravljanje na sva četiri kotača i aktivni ovjes što mu osigurava, složit će se i u Porscheu koji koristi istu tehniku, bolje ležanje na cesti od 4x4 pogona uz manje gubitke.
Uz to, nudi prostraniji interijer od Grand Espacea unutar iste dužine zahvaljujući većem međuosovinskom razmaku, kao i nekoliko zgodnih trikova poput Easy break sustava koji preklapa stražnja sjedala pritiskom na gumb. No ključan za Espace je svakako Multi-sense sustav kojim se upravlja karakterom automobila kroz pet različitih režima: Neutral, Eco, Comfort, Sport i Personal. Pritiskom na zasebnu tipku na središnjoj konzoli vozač putem R-Link 2 sustava bira željenu postavku, a elektronika potom prilagođava način i brzinu rada automatskog mjenjača, odziv na gas, tvrdoću i izravnost upravljača, tvrdoću amortizera, intenzitet zakretanja stražnjih kotača, glasnoću motora pa čak boju osvjetljenja interijera, rad klima uređaja i masaže sjedala. Razlika se za upravljačem itekako osjeti, a najviše smo testne rute pored vinograda u okolicu francuskog Nimesa provodili u Comfort režimu u kojem do izražaja dolazi visoka udobnost vožnje.
Uz bolju izolaciju od buke to novi Espace čini još komfornijim na dugačkim putovanjima. S vozačke pozicije pak iznenađuje upravljivost. Veliku ulogu u tome svakako ima skretanje i stražnjim kotačima zbog čega se u vožnji Espace doima manjim nego što jest, ali i razmjerno suzdržana masa (1620 kg). Pokreću ga tri 1.6 turbomotora, dva dizelska i jedan benzinski. Imali smo prilike isprobati snažnije motore i nešto više nam se svidio dCi sa 160 KS od 200 KS snažnog benzinca premda je posljednji uparen s novim EDC mjenjačem sa sedam brzina. Benzinac ovdje nije razmetljiv kao u Cliju Sport već vrlo uglađen i tih, ali odlučnost dizelskog motora i njegova mjenjača ostavlja bolji subjektivni dojam, a i trošili smo 1,5 litara goriva manje. Osim toga, Espace će se na našem tržištu nuditi samo s dizelskim motorima kada stigne krajem kolovoza. Cijene kreću od 279.900 kuna za slabiji dCi sa 130 KS i ručnim mjenjačem pa do 369.900 kuna za posebno opremljeni Initale Paris modela sa 160 KS i EDC mjenjačem sa sedam stupnjeva.
Renault Espace dCi 130
TEHNIČKI PODACI
Motor ................ turbodizelski, 1598 ccm
Snaga ................... 130 KS pri 4000/min
Moment ..................... 320 pri 1750/min
Mjenjač .............ručni, 6 stupnjeva
Dimenzije .......... 485,7 x 188 x 167,7 cm
Osovinski razmak ....................288,4 cm
Prtljažnik ......................247/2101 litara
Brzina .....................................191 km/h
0-100 km/h ....................... 10,7 sekundi
Potrošnja...........................4,4 l/100 km
Ispuh CO2 ...............................116 g/km
OSTALI MOTORI
Benzinski .......................... 1.6 (200 KS)
Dizelski ..............................1.6 (160 KS)
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....