Vremena se mijenjaju, a automobili generalno gledano, unatoč povremenim anomalijama u kretanjima trendova, i dalje nezaustavljivo rastu. Prva Opel Corsa, recimo, u trovratnoj karoseriji bila je dugačka 362 cm, a današnja mjeri više od 402 cm. Rast vanjskih dimenzija koji je uslijedio u narednima bio je popraćen i odgovarajućim povećanjem mase i dužim popisom standardne i dodatne opreme, što je u konačnici, sasvim logično, rezultiralo i sve većim cijenama. Auti koji su nekad bili široko pristupačni mnogim su vozačima na tako postali nedostižni.
Upravo njima bit će vrlo zanimljiv novi Opelov ulazni model, Karl. Premda je od trendovski pozicioniranog i vizualno manjeg te isključivo trovratnog Adama zapravo kraći za 2,5 cm, Karl osim svojih 367,5 cm dužine i širine od 169,8 cm, donosi i visinu od 147,6 cm te međuosovinski razmak od 238,5 cm. Ne zvuči mnogo, ali se pokazalo sasvim dostatnim. Dovoljno je u Karla – u odnosu na Adama manje atraktivnog, ali u odnosu na ostatak game jednako zanimljivog - jednom sjesti sprijeda ili straga, i shvatiti koju točno ciljanu skupinu napada. Uostalom, to ne taje ni u Opelu, navodeći kao njegove glavne konkurente čitav niz gradskih mališana, od VW Up!-a preko Twinga i trojca C1/ Aygo/108 pa do Picanta i Pande...
Gužva u segmentu ne znači nužno da tu nema mjesta i za Karla, tim više što u njemu ima mjesta osjetno više od očekivanja. Ukusno uređena unutrašnjost ne poznaje razmetanja bilo kakve vrste, pa armaturom dominira središnji zaslon infotainment sustava preko kojega se projiciraju podaci i kontrole radija, audio ulaza, navigacije, telefona... Ispod nje i središnjih otvora ventilacije jednostavne su kontrole klima uređaja, i to je uglavnom sve. Instrumentna ploča je jednostavna, ali ima i obrtomjer, što u ovoj klasi nije uvijek slučaj, a tu je i dopadljiv upravljač s komandama audio sustava i tempomata, koji lijepo sjeda u ruke. Snažan kontrast tvrdoj plastici armature u bolje opremljenim modelima poput ovih koje smo mi imali prilike voziti predstavlja koža na sjedalima.
No, kada im takve stvari prestanu zaokupljati pažnju, vozač i suvozač odnosno putnici na stražnjim sjedalima bit će zadovoljni da im mjesta neće nedostajati čak i ako su viši od 180 cm. K tome, u Opelu su ponosni na činjenicu da Karl i na stražnjim vratima ima funkcionalne prozore koji se mogu spuštati, doduše samo ručno, što kod ovakvih mališana nije čest slučaj... Otvore li peta vrata dočekat će ih prtljažnik osnovnom obujma od 215 odnosno maksimalnog od 1013 litara, što je negdje u prosjeku klase.
Što se motorizacije tiče, u Karla se ugrađuje samo jedan motor i to 1.0-litreni benzinac koji se stvaran upravo za njega. Iz novog, gotovo upadljivo tihog i ugrađenog trocilindarskog ECOTEC-a vozač dobiva upravo ono što i očekuje: relativno živahnih (za 864 kg tešku karoseriju dakako) 75 KS koji se u gradu poput Amsterdama, gdje smo ga mi vozili, snalaze odlično, a ne razočaravaju niti na otvorenoj cesti. Mjenjač je također vrlo uvjerljiv, a ovjes možda mrvicu tvrđi od očekivanja, no sve u svemu, Karl ne razočarava ni po pitanju udobnosti ni po pitanju performansi. Na istom je tragu i potrošnja: deklarativni prosjek je 4,3 litre, a nama je trošio tek oko litre više. Za početak sasvim dovoljno, a više ćemo znati kada stigne u Hrvatsku. Očekujemo ga u rujnu, a cijene će mu startati na 71.470 kuna...
1.0 ECOTEC
TEHNIČKI PODACI
Motor benzinski, 3 cilindra
Obujam 999 ccm
Snaga 55 kW/75 KS pri 6500/min
Moment 96 Nm pri 4500/min
Mjenjač ručni, 5 stupnjeva
Dimenzije 367,5x169,8x147,6 cm
Osovinski razmak 238,5
Prtljažnik 215/1013 litara
Masa 864 kg
Brzina 170 km/h
0-100 km/h 13,9 sekundi
Potrošnja 4,3 l/100 km
Ispuh CO2 99 g/km
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....