Platforma se nije mijenjala, isti je i međuosovinski razmak od 267 cm, novosti nema niti u motorizaciji... Svejedno, druga generacija Dacije Duster u vožnji djeluje kudikamo ozbiljnije od prethodne, s kojom je rumunjska tvrtka 2010. zaplovila u danas na tržištu nezaobilazne SUV vode. Glavni cilj, ne skrivaju niti u Daciji, bio je povećati udobnost, a da se u tome i prilično uspjelo uvjerili smo se čim smo s novim, atraktivnije dizajniranim Dusterom napravili prve kilometre u Ateni.
Foto: Dacia
Vrata se, doznali smo već u startu, malo teže zatvaraju, no veliki iskorak u pravom smjeru donosi pozicija za upravljačem. Za to su prvenstveno zaslužna nova, podatna sjedala, koja naspram starih djeluju poput najboljih naslonjača. Nisu ni premekana, ni pretvrda, pružaju solidnu bočnu potporu u zavojima, a 2 cm duža sjedeća površina tetoši noge i itekako dobro dođe pri dužoj vožnji. Uvjerili smo se u to, naime, na višesatnoj ruti od gotovo 200 km, dobrim dijelom prekrivenom makadamom...
Osim toga, sad se nudi i prednji naslon za ruke, vozačevo sjedalo podesivo je i po visini za 6 cm (prije 4), a više od svega znači što je upravljač osim po visini (4 cm) konačno podesiv i po dubini (5 cm). I ne samo to, nego mu je i osjetno dotjeran servo uređaj. Rezultat je finiji i precizniji osjećaj u rukama i znatno više informacija s podloge. Pri bržoj vožnji upravljač se lijepo ukrućuje, a s druge strane nije pretjerano osjetljiv na udarce, kad se vozi po grubljoj podlozi tijekom izleta izvan asfalta. Veliki iskorak napravljen je i ugradnjom ozbiljnije izolacije na sva strateška mjesta na karoseriji. Osim toga, neugodna buka i vibracije eliminirane su debljim prednjim staklima i uvjerljivijom izradom nosača motora, ovjesa... Sve to u vožnji se itekako osjeti i ostavlja znatno prestižniji dojam nego što je prije bio slučaj.
Ljepše je i ono u što se gleda za upravljačem. Plastika na prednjoj armaturi je, doduše, i dalje tvrda, a zaslon multimedijskog sustava još uvijek prenisko postavljen, no ukupna slika zaslužuje palac prema gore. Zasluga je to atraktivnijeg dizajna, skladnijih prekidača, ali i sasvim očitog tehnološkog iskoraka. Prvi put u Daciji nudi se automatska klima, ali i sustav za nadzor mrtvog kuta, kamere koje vozaču otkrivaju što se zbiva iza, ispred i pored Dustera... Prikaz kamera, uvjerili smo se, dobro dođe na izazovnijem terenu kad treba pažljivo voziti oko odvaljenih stijena, ali svoj obol daje i na parkiralištu. Šteta je, međutim, što nije ugrađeno i automatsko kočenje, zbog čega će Duster zasigurno izgubiti zvjezdicu na EuroNCAP testiranju sigurnosti. No, što je tu je...
Ispod prednjeg poklopca jedina novost je turbobenzinac TCe sa 125 KS (osnova je još uvijek atmosferski 1.6), koji nastupom i snagom donosi nove vjetrove u Daciju. Međutim, najviše kilometara napravili smo s kombinacijom dizelaša 1.5 dCi od 110 KS i uvjerljive 6-stupanjske automatike s dvostrukom spojkom, i tu iznenađenja nije bilo. Brza i moderna automatika brzo je klizila kroz stupnjeve, a snažniji dizelaš u ponudi (nudi se i onaj sa 90 KS) u prosjeku je trošio ispod 6 litara. Zahvaljujući temeljitijoj zvučnoj izolaciji sad se činio tišim i uglađenijim nego prije. Duster je kao i dosad dostupan s prednjim i uvjerljivim pogonom 4x4, na tržište dolazi krajem siječnja (već se može naručiti), a početna izvedba pogonjena provjerenim atmosferskim benzincem 1.6 od 115 KS nudi se od 99.900 kuna.
Ukratko Novi Duster je poput prethodnika dugačak 434 cm, no osjetno se ljepše vozi i djeluje ozbiljnije dok se drži upravljač u rukama. Zahvaljujući podnici udaljenoj od tla priličnih 21 centimetar i uvjerljivom pogonu 4x4 Duster se dobro snalazi i izvan asfalta Podatnija sjedala i upravljač konačno namjestiv po dubini čine veliku razliku u unutrašnjosti, prvi put u ponudi se nalazi i automatska klima, a napredni sustav kamera dobro dođe pri izazovnijim manevrima na terenu |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....