AUTO KLUB U CANNESU

Vozili smo novi Peugeot 308: Lav iz Mulhousea naoštrio kandže za konačni ogled s VW Golfom

Treća generacija predstavlja novu značku Peugeota, a dolazi u benzinskim, dizelskim i plug-in hibridnim izvedbama
Peugeot 308

Prvi put korištena nova značka Peugeota postavljena na atraktivno dizajniranu masku hladnjaka, učinkovita LED svjetla s prepoznatljivim „očnjacima“, krovna linija sa stražnjim spojlerom koji pridonosi izvrsnoj aerodinamici (0,28 Cw)...

image
Peugeot 308

Novi Peugeot 308, uvjerili smo se u Nici, prepoznatljiv je već iz daljine, dijelom i zahvaljujući očitom rastezanju karoserije. U dužinu sad broji čak 434 cm (+11 cm), što uz međuosovinski razmak povećan na 267 cm (+5,5 cm) stvara sasvim drugačiji dojam – kako izvana, tako i u prostranoj, novim tehnologijama nakrcanoj unutrašnjosti.

image
Peugeot 308

Ispred vozača tu je nova, ergonomski unaprijeđena generacija i-Cockpita, što znači da se rukama i dalje drži mali, u donjem dijelu sportski podrezan upravljač preko kojega se gleda instrumentna ploča. Odnosno, zaslon od 10,1 inča, dostupan već od osnove opreme Active. Impresivno djeluje i novi multimedijski sustav poveziv s internetom, s kristalno jasnom grafikom (i ponešto zbunjujućom navigacijom TomTom) te prepoznavanjem glasovnih naredbi.

image
Peugeot 308

Njegov zaslon od 10 inča usmjeren je prema vozaču i donosi podesive virtualne prekidače koji, pokazalo se, prilično dobro zamjenjuju one fizičke. Novost je i što se u izvedbama s provjerenom 8-stupanjskom automatikom više nema standardne ručice, što nije loša vijest. Koliko god mjenjač bio brz i precizan, sama ručica imala je svoje mušice na koje se trebalo naviknuti. Sad ju na masivnom središnjem grebenu mijenja decentna komanda s tri pozicije (Reverse, Neutral, Drive), tek nešto veća od obližnjeg, već uobičajenog prekidača za izbor programa vožnje.

image
Peugeot 308

Tom novom „ručicom“ mjenjača barata se izuzetno jednostavno, čak i u situacijama kad iz pozicije Drive brzo treba prebaciti u hod unazad ili obrnuto. Svidjelo nam se i upečatljivo ambijentalno osvjetljenje, kao i korišteni materijali koji su primjereno kvalitetni, pa čak i više od toga. U ovoj klasi se, primjerice, ne viđaju često detalji od pravog aluminija.

image
Peugeot 308

Baš poput svojeg prethodnika, i novi 308 je smješten na modularnu, ali ovom prigodom strukturno ojačanu platformu EMP2 na kojoj se kotrlja niz inače teško povezivih modela alijanse Stellantis (Citroen C4, DS 7 Crossback, Opel Grandland...). U vožnji 308 pokazuje izuzetnu stabilnost, što osim čvrstoći same karoserije duguje i umješno podešenom ovjesu. Straga je on uvijek polukrut, pa i u skupljim izvedbama gdje konkurenti često posežu za multilinkom. Peugeot nije išao u tom smjeru, a u praksi se pokazuje da za tim nije bilo niti potrebe.

image
Peugeot 308

Na zavojitim, za vožnju prilično izazovnim cestama u zaleđu Nice francuski kompakt pokazao je suveren nastup neovisno o tome je li ispod prednjeg poklopca bio jedan od dva ponuđena benzinca PureTech (110 i 130 KS), 1,5-litreni dizelaš BlueHDi od 130 KS ili neki od dva baterijama od 12,4 kWh prilično otežana plug-in hibrida (dostupna sa 180 i 225 KS), sposobna gotovo 60 km voziti isključivo na struju.

image
Peugeot 308

Nama se najviše svidio naš stari favorit - provjereni dizelaš 1.5 BlueHDi razvijen u koprodukciji Forda i PSA, fino utišan temeljitom zvučnom izolacijom, uvjerljivog ubrzanja i niske potrošnje. Iako smo si povremeno dali oduška s gasom, vožnju po brdima iznad Nice završili smo s prosjekom od 5,2 litre. Što je, naravno, jako dobar rezultat.

image
Peugeot 308

Ništa manje uvjerljivim nije se pokazao niti plug-in hibrid, čije baterije se na Wall Box punjaču od 7,4 kW u cijelosti pune za pristojnih sat i 55 minuta. I u izvedbi od 185 KS pršti od snage, neprimjetno, gotovo u potpunoj tišini kombinira benzinski i elektromotor i uz malo pažnje troši oko 4 litre. Plus je i što pri vožnji na struju do izražaja u potpunosti dolazi prestižni glazbeni sustav Focal s čak 10 zvučnika. Ipak, u zavojima se osjeti veća masa, što donekle umanjuje zabavu u vožnji.

image
Peugeot 308

Novi Peugeot 308 stiže u prodaju početkom sljedeće godine (ne bude li kakve odgode zbog nestašice čipova), a uz peterovratnu nudit će se i 464 cm dugačka karavanska, još prostranija izvedba. Već i standardni 308 nudi iznimnu količinu prostora, brdo praktičnih pretinaca i prtljažnik koji uz osnovnih 412 litre nudi i dodatnih 28 litara ispod podnice, no karavan sve skupa diže na još višu razinu. Njegov prtljažnik već u startu broji izdašnih 608 litara, a preklapanjem stražnjih naslona raste na impresivnih 1634 litre.

Ukratko:

- Karoserija je 2 cm niža, ali i 11 cm duža nego kod prethodnika. Nove proporcije donose osjetno izdašniju prostranost u unutrašnjosti, ali i uzoritu aerodinamiku (0,28 Cw)

- Peugeotov i-Cockpit našao je svoje mjesto i u novom 308. Uz preciznu izradu, kvalitetne materijale i brdo tehnologije, vozačevo okruženje ima aristokratski štih

- Ispred vozača se već od opreme Active nalazi pregledna digitalna instrumentna ploča od 10,1 inča, a umjesto nekadašnje standarde ručice izvedbe s 8-stupanjskom automatikom dolaze s decentnom polugicom

- Prostran kao nikad, 308 nudi udobnost koja nadilazi prosjek kompaktne klase. Dijelom i zahvaljujući podatnim sjedalima koja nude primjerenu potporu u zavojima

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 01:51