Od “klasičnih” izvedbi RCZ-a, sa 150 odnosno 200 KS , izvana se vizualno razlikuje po svega nekoliko prepoznatljivih detalja. Umjesto uobičajenog pomičnog spojlera, iza specifičnog valovitog stražnjeg stakla sada se nalazi fiksni, koji R-u daje dodatni pritisak na podlogu, a tu su sada još i dvije izražene ispušne cijevi.
Oznake R izvana i Peugeot Sport iznutra čak i laicima otkrivaju dovoljno: pod prednjim poklopcem nalazi se 1,6-litreni turbobenzinac koji uz spomenutu snagu vozaču na raspolaganje daje i okretni moment od 330 Nm od 1900 pa sve do 5500/min. Zahvaljujući tome, s lakoćom sprinta iz stajanja do 100 km/h za samo 5,9 sekundi, a najveća brzina elektronski mu je ograničena na 250 km/h. Unatoč svemu tome, u Peugeotu tvrde kako mu kombinirana prosječna potrošnja iznosi tek 6,3 l/100 km.
Jednako iznenađujuće, unatoč respektabilnoj snazi i osnovnoj namjeni, RCZ R za volanom ne zahtijeva previše privikavanja. Vrhunska školjkasta sjedala izvrsno drže tijelo u zavojima, podrezani upravljač precizan je i lijepo leži u rukama, a uz pločicu s oznakom “R” na središnjem grebenu nalazi se neočekivano precizan i brz ručni 6-stupanjski mjenjač.
Kočioni sustav utemeljen je na 380 velikim i 32 mm debelim diskovima, ESP se može sasvim isključiti, a tu je i vrlo koristan Torsenom diferencijal s ograničenim proklizavanjem. On do punog izražaja dolazi na zavojitim brdskim cestama poput onih u francuskim Alpama na kojima smo mi imali prilike isprobati automobil.
Peugeot RCZ R napravljen je kao jako brz vozački automobil koji, s druge strane, mora zadržati i onu razinu komfora i upotrebljivosti koja je nužna za bezbolnu svakodnevnu upotrebu. Jer, ne treba zaboraviti da on vozi na velikim 19-colnim aluminijskim kotačima proširenog traga, nižoj i ojačanoj karoseriji, tvrđim amortizerima i čvršćim oprugama, kao i debljim stabilizatorima.
Stražnja sjedala, recimo i to, kao i na drugim verzijama RCZ-a, niti ovdje ne nude dovoljno prostora za imalo duže vožnje, nego ih je pametnije doživjeti kao dodatni prostor za odlaganje, svojevrsni bonus na prtljažnik koji prima 384 litre.
Inače, RCZ R broji 1280 kg te je od verzije sa 200 KS lakši za 17 kg. Nakon kratkog jednodnevnog druženja tako se pokazao puno boljim od očekivanja. Za konačnu ocjenu, dakako, nedostaje i njegova cijena, no ona će biti poznata tek početkom sljedeće godine, kada bi automobil trebao stići i na hrvatsko tržište.
PEUGEOT RCZ R
TEHNIČKI PODACI
Motor turbobenzinski
Obujam 1598 cccm
Snaga 199 kW/270 KS pri 6000
Moment 330 Nm pri 1900-5500/min
Dimenzije 429,4x184,5x135,2 cm
Osovinski razmak 261,2 cm
Gume 235/40 R19 Goodyear Eagle F1
Prtljažnik 384 litre
Masa 1280 kg
Brzina 250 km/h
0-100 km/h 5,9 sekundi
Potrošnja 6,3 l/100 km
Ispuh CO2 145 g/km
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....