PEUGEOT RCZ R

VOZILI SMO Najsnažniji serijski Peugeot

Francuzi ubacuju u petu brzinu: najjači model ima 270 KS i nosi oznaku RCZ R

Od “klasičnih” izvedbi RCZ-a, sa 150 odnosno 200 KS , izvana se vizualno razlikuje po svega nekoliko prepoznatljivih detalja. Umjesto uobičajenog pomičnog spojlera, iza specifičnog valovitog stražnjeg stakla sada se nalazi fiksni, koji R-u daje dodatni pritisak na podlogu, a tu su sada još i dvije izražene ispušne cijevi.

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU

Oznake R izvana i Peugeot Sport iznutra čak i laicima otkrivaju dovoljno: pod prednjim poklopcem nalazi se 1,6-litreni turbobenzinac koji uz spomenutu snagu vozaču na raspolaganje daje i okretni moment od 330 Nm od 1900 pa sve do 5500/min. Zahvaljujući tome, s lakoćom sprinta iz stajanja do 100 km/h za samo 5,9 sekundi, a najveća brzina elektronski mu je ograničena na 250 km/h. Unatoč svemu tome, u Peugeotu tvrde kako mu kombinirana prosječna potrošnja iznosi tek 6,3 l/100 km.

Jednako iznenađujuće, unatoč respektabilnoj snazi i osnovnoj namjeni, RCZ R za volanom ne zahtijeva previše privikavanja. Vrhunska školjkasta sjedala izvrsno drže tijelo u zavojima, podrezani upravljač precizan je i lijepo leži u rukama, a uz pločicu s oznakom “R” na središnjem grebenu nalazi se neočekivano precizan i brz ručni 6-stupanjski mjenjač.

Kočioni sustav utemeljen je na 380 velikim i 32 mm debelim diskovima, ESP se može sasvim isključiti, a tu je i vrlo koristan Torsenom diferencijal s ograničenim proklizavanjem. On do punog izražaja dolazi na zavojitim brdskim cestama poput onih u francuskim Alpama na kojima smo mi imali prilike isprobati automobil.

Peugeot RCZ R napravljen je kao jako brz vozački automobil koji, s druge strane, mora zadržati i onu razinu komfora i upotrebljivosti koja je nužna za bezbolnu svakodnevnu upotrebu. Jer, ne treba zaboraviti da on vozi na velikim 19-colnim aluminijskim kotačima proširenog traga, nižoj i ojačanoj karoseriji, tvrđim amortizerima i čvršćim oprugama, kao i debljim stabilizatorima.

Stražnja sjedala, recimo i to, kao i na drugim verzijama RCZ-a, niti ovdje ne nude dovoljno prostora za imalo duže vožnje, nego ih je pametnije doživjeti kao dodatni prostor za odlaganje, svojevrsni bonus na prtljažnik koji prima 384 litre.

Inače, RCZ R broji 1280 kg te je od verzije sa 200 KS lakši za 17 kg. Nakon kratkog jednodnevnog druženja tako se pokazao puno boljim od očekivanja. Za konačnu ocjenu, dakako, nedostaje i njegova cijena, no ona će biti poznata tek početkom sljedeće godine, kada bi automobil trebao stići i na hrvatsko tržište.

PEUGEOT RCZ R

TEHNIČKI PODACI

Motor turbobenzinski

Obujam 1598 cccm

Snaga 199 kW/270 KS pri 6000

Moment 330 Nm pri 1900-5500/min

Dimenzije 429,4x184,5x135,2 cm

Osovinski razmak 261,2 cm

Gume 235/40 R19 Goodyear Eagle F1

Prtljažnik 384 litre

Masa 1280 kg

Brzina 250 km/h

0-100 km/h 5,9 sekundi

Potrošnja 6,3 l/100 km

Ispuh CO2 145 g/km

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. studeni 2024 22:12