Baby Sportage. Takav je, otprilike, prvi dojam za upravljačem Kije Stonic, koju smo premijerno provozali u Berlinu. Smješten na platformu Rija, korejski gradski SUV rastegnut na 414 cm poput većeg i starijeg brata šarmira čvrstom izradom, uvjerljivim ponašanjem u vožnji, ali i zgodnim izgledom za koji je zaslužan dizajnerski guru Peter Schreyer. Uspoređuje li se s nekim iz klase u kojoj kod nas već godinama vlada Suzuki Vitara, a iz prikrajka vrebaju Renault Captur, Opel Mokka i Peugeot 2008, najsličniji se čini Mazdi CX-3. Posebno po uzoritoj izradi i osjećajem za upravljačem. Usprkos podnici uzdignutoj od tla solidnih 18,5 centimetara, Stonic u vožnji kroz zavoje nije pokazao sklonost pretjeranom naginjanju.
Foto: Kia
Zasluga je to obilnog korištenja visokočvrstog čelika, ali i umješno podešenog ovjesa. Popularna visoka pozicija za upravljačem, koja donosi bolju preglednost te omogućuje pristup bez gimnasticiranja, ovdje tako nije skupo plaćena. Uvjerljivom dojmu u vožnji pritom pogoduje i izravan upravljač s tek 2,52 okreta među krajnjim točkama, kao i uvjerljive kočnice s velikim samoventilirajućim diskovima sprijeda (280 mm) i normalnim diskovima straga (262 mm). Njima, zanimljivo, pomaže i sustav Torque Vectoring, koji po potrebi automatski koči unutarnjim kotačima kako bi smanjio podupravljanje prilikom prolazaka kroz zavoje, a od elektronike tu su još pomoć pri kretanju na uzbrdici, sustavi za automatsko parkiranje i kočenje, upozorenje za napuštanje trake i umor vozača...
Obećavajuće djeluje i pogled u ponuđenu motorizaciju, gdje se na solidno dugačkom popisu nalaze tri benzinca (osnovni 1.2 od 84 KS, snažniji 1.4 od 100 KS te novi trocilindarski turbobenzinac 1.0 T-GDI od 120 KS) dok boje dizelaša brani dokazani 1.6 CRDI od 110 KS. Upravo smo s dizelskom izvedbom napravili najviše kilometara vozeći se okolicom i središtem Berlina i svjedočili uglađenom radu, umjerenoj potrošnji od 5 litara (što je uz spremnik goriva od 45 litara nudilo doseg od 900 kilometara), ali i uvjerljivoj izolaciji koja u zgodno dizajniranu unutrašnjost nije propuštala neugodne decibele. U pravilu tišinu je tako razbijao samo zvuk s radija, kojim se kao i navigacijom u skupljim izvedbama upravlja s podatnog dodirnog 7-inčnog zaslona.
A to je zasluga i stamene izrade - koliko god prednja armatura bila prekrivena tvrdom plastikom, spojena kirurškom preciznošću u korejskom Sohoriju niti jednom nije pustila neugodan zvuk pri prelasku neravnina na cesti. Uza sve to palac gore zaslužila je i pozicija za upravljačem, ali i bogata oprema. U početku će se nuditi dva paketa opreme, a već osnovni Edition nudit će automatsku klimu, parkirne senzore, kožu na upravljaču i mjenjaču, stakla na struju... Usprkos tome što je Stonic službeno predstavljen tek nedavno na salonu u Frankfurtu, u ovom trenutku 60 komada već putuje brodom za Hrvatsku, prodaja počinje krajem studenog, a prema najavama zastupnika osnovna izvedba stajat će oko 120.000 kuna.
Ukratko Zahvaljujući podnici uzdignutoj od tla 18,5 centimetara bez problema se savladavaju visoki gradski rubnjaci i ležeći policajci. Pogon 4x4 nije u ponudi, no niti ne nedostaje... Najjači motor u ponudi je turbobenzinac 1.0 T-GDI od 120 KS. Isprva će se nuditi samo ručni mjenjači, a automatski stižu tijekom 2018. Prtljažnik od 352 litre na tragu je prosjeka u klasi, a preklapanjem stražnje klupe djeljive u omjeru 60:40 raste na 1155 litara. Uz skladan dizajn, jak adut je i bogata serijska oprema. Već osnovna izvedba dolazit će s automatskom klimom, tempomatom, kožom na upravljaču i mjenjaču... |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....