Voljeli ih ili ne, brojke su neupitne. A Rio je, primjerice, samo lani prodan u 450 tisuća primjeraka, čime je ostvario 15 posto ukupne Kijine prodaje. Nije to mala stvar. A nije baš mali ni novi Rio, koji se u četvrtoj generaciji javnosti predstavio prošle jeseni na pariškom autosalonu. Dimenzije su tad ostale u drugom planu, jer su okupljeni uglavnom hvalili njegov dobro pogođeni izgled, koji je zadržao prepoznatljivi nastup prethodnika, ali mu je istodobno udahnuo i novi život.
Ipak, novi je Rio doista narastao, govorimo li o ukupnoj dužini (koja je veća za 15 milimetara) te osovinskom razmaku (povećanom za 10 milimetara), što mu je uz malo manju visinu (-5 mm) donijelo i nešto dinamičniju figuru. Ništa od toga, dakako, nije bilo slučajno, jer je njegov nastup rezultat zajedničkog rada Kijinih dizajnerskih studija u Njemačkoj, Kaliforniji i Koreji. I nova će Kia, da se iščitati iz toga, biti globalni model za tržišta diljem svijeta, no za nas je najvažnije znati da će se u Europi prodavati isključivo njezina verzija sa pet vrata.
A možda i više od vanjštine, osvježavajućim nastupom osvaja i Riova unutrašnjost. Dopadljivo oblikovan, ali ne i razmetljiv već relativno jednostavan i ergonomski uzoran, njegov kokpit sad je složen posve po ukusu europskog kupca. Armatura je sasvim diskretno orijentirana prema vozaču i njegovim potrebama, a veliki, središnje postavljeni dodirni zaslon u praksi se, bar ovako iz prve ruke, pokazuje intuitivnim i responzivnim te ni tu ne bi trebalo biti primjedbi. Materijali su ugodni i na pogled i na dodir, a tvrđa se plastika nalazi tek na mjestima na koje se zapravo rukom i ne poseže.
Spomenuta promjena u dimenzijama, dakako, zaslužna je i za nešto prostraniju unutrašnjost, pa Rio sad nudi malo više mjesta za noge i putnika sprijeda i straga (1120 i 770 mm), kao i znatno više u ramenima (jer 1375 mm sprijeda i 1355 mm straga više je no što može ponuditi većina konkurenata u klasi). Također, unatoč manjoj ukupnoj visini, ponuda prostora za glavu među najboljima je u segmentu. I stvarno, u praksi se pokazalo da se straga mogu smjestiti dvije prosječno visoke odrasle osobe, čak i ako naprijed sjedi visoki vozač. Praktičnost Rio pokazuje i putem raznih otvorenih i zatvorenih pretinaca, a zanimljivo je da prednja vrata mogu primiti 1,5-litrene, a stražnja 0,5-litrene boce.
Prtljažnik je u odnosu na prethodnika narastao za 37 litara i sada broji 325, što je vrlo dobra brojka, posebice ako se zna da je stražnji prevjes zapravo skraćen u odnosu na prethodnu generaciju. Podnica je podesive visine, djeljiva stražnja klupa se podrazumijeva kao standard, a 45 litara koliko sad stane u spremnik goriva pokazuje da je i on narastao, i to za dvije litre. Nije mnogo, ali je svakako pohvalno, pogotovo ako se zna da slične gabarite spremnika danas imaju i po razred ili dva veća vozila.
Od motora u ponudi Rija kupcima će možda najzanimljiviji biti novi benzinski trocilindraši 1.0 T-GDI u verzijama sa 100 i 120 KS, oba sa 172 Nm maksimalnog okretnog momenta, dostupnog od 1500 do 4000 okretaja. Snažnija verzija dolazi u kombinaciji s ručnim šeststupanjskim mjenjačem, no mi smo ovaj put imali prilike isprobati tek slabiju, sa pet stupnjeva, i ona Riju sasvim dobro pristaje i po pitanju uglađenosti rada i po pitanju performansi (s ubrzanjem od nule do stotke za 10,7 sekundi i maksimalnih 188 km/h), kao i po deklariranom prosjeku potrošnje od 4,5 litara.
Nama je u praksi, doduše bez truda po tom pitanju, Rio trošio prihvatljive dvije litre više i to na 17-colnim gumama. Na veličinu kotača pri kupnji, naime, valja obratiti pažnju i zbog toga što odabir veličine 15 inča u kombinaciji s LFC paketom s low resistance gumama i još nižom karoserijom smanjuje deklarirani prosjek za gotovo pola litre (do 4,1), ali i zbog udobnosti. Rio se, naime, vozi lijepo i uvjerljivo, no na većim kotačima 205/45 R17 izraženije se neravnine ponekad znaju primjetno oglasiti. Valja znati i da će u motornoj ponudi novi Rio imati još i 1,25-litreni i 1,4-litreni benzinski MPI motor sa 84, odnosno 100 KS, dok će dizelaše zastupati 1,4-litreni CRDi motori sa 77 i 90 KS.
Sama je vožnja sasvim u skladu s očekivanjima: izdašna upotreba čelika visoke čvrstoće Riju je podarila iznimnu torzijsku čvrstoću i otpornost na uvijanje te manju masu (-17 kg), što je uz novi ovjes stvorilo temelje za bolji osjećaj u vožnji. Upravljač bi, doduše, mogao biti malo izravniji za dinamičniju vožnju, no u svakodnevnoj upotrebi svoj će posao odraditi i više nego pošteno. Za sigurnost brine sva sila sustava pomoći, uključujući i opcijski ADAS paket (autonomno kočenje s prepoznavanjem pješaka, upozorenje o napuštanju trake…), a uskoro, među ostalim, stižu i upozorenje na umor i nadzor mrtvog kuta. U Hrvatskoj novi Rio očekujemo krajem ožujka ili početkom travnja, i to po početnoj cijeni od 89.900 kuna za osnovni model, koji će ujedno biti i nešto bolje opremljen od modela na odlasku…
Ukratko Promjena u dizajnu nije radikalna, no u odnosu na prethodnika jasno je vidljivo da novi Rio ima svježiji izgled, s glađim površinama i izraženijim linijama Prtljažnik je u odnosu na prethodnika narastao za 37 litara i sad ih broji 325. Podnica je podesive visine, djeljiva stražnja klupa u seriji se podrazumijeva, a kotači broje od 15 do 17 cola. Rio je dobio manji stražnji prevjes i veći osovinski razmak, što je uz čvršću karoseriju te novi ovjes dalo temelj dobrih voznih svojstava Dopadljivo oblikovani kokpit, ne razmetljiv već relativno jednostavan i ergonomski uzoran, sasvim je po ukusu europskog kupca. Mogućnosti opremanja su brojne. Mjesta u putničkoj kabini, osobito u ramenima, u novom Riju u svakom pogledu ima više no ranije, pa se čak i s višim vozačem sprijeda, straga mogu udobno smjestiti dvije odrasle osobe Uz 1,25-litreni MPI i slabiji 1.0 T-GDI nudi se 5-stupanjski mjenjač, dok je za 1,4-litreni benzinac, jači 1.0 T-GDI te oba 1,4-litrena CRDi dizelaša rezerviran 6-stupanjski |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....