Optima je Kijin najreprezentativniji model na europskom tržištu, pa je njezina četvrta generacija oblikovana pod vodstvom Petera Schreyera u Kijinom europskom dizajnerskom studiju u centru Frankfurta, mjestu koje je bilo i središte prvih testnih vožnji. Četvrta generacija prestižne limuzine opsežno je obnovljena, pa je sad šira, duža i viša, a produžen je i međuosovinski razmak. Unutrašnjost stoga nudi izdašnu prostranost, ne samo na prednjim već i na stražnjim sjedalima, uz prtljažnik koji posprema 510 litara prtljage.
Stoga se u Optimu lagano udobno smjestiti, naročito kad vozača maze kožnata sjedala s mogućnošću grijanja ili hlađenja. Upravljač je također grijan, a svojim malim, sportskim dimenzijama nagovještava veću dinamiku u vožnji. I zaista, vrlo je izravan s odličnim osjećajem za cestu, što treba zahvaliti servo uređaju ugrađenom na samoj letvi volana. Ovjes je također temeljito dorađen, pa su amortizeri deblji i po prvi puta u Kiji elektronski kontrolirani, karoserija je dvostruko otpornija na uvijanje, a straga Optima sad vozi na dvostrukom poprečnim ramenima.
U zavojima je zato vrlo izravna i precizna, ali bi voljeli da tiše i mekše guta neravnine. Tu još Optima nije na razini razvikanih njemačkih limuzina, a i ukupna količina buke u vožnji bi mogla biti na niža. S druge strane, opremljena je svim modernim sigurnosnim sustavima, pa obavještava vozača o ograničenjima brzine, upozorava na vozilo u mrtvom kutu, nadolazeće vozilo prilikom isparkiravanja kao i nenamjernu promjenu promete trake, samostalno spušta duga svjetla, parkira, pa i koči u slučaju sudara...
U ponudi su dva motora, 2.0-litreni benzinac sa 163 KS i 1.7-litreni dizelaš sa 141 KS, no na našem tržištu nudit će se samo dizelski motor, s obzirom na to da u ovoj klasi kupci gotovo isključivo traže baš tu opciju. Motor je također dorađen, pa su klipovi presvučeni nano premazom (koji smanjuje trenje), novi je elektronski kontrolirani turbopunjač, a povećani je i tlak u common-rail sustavu. Isprobali smo ga u kombinaciji s automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom sa sedam stupnjeva, također prvim takve vrste razvijenim u Kiji. Mjenjač vrlo brzo prebacuje u višu brzinu, no iz više u nižu je ljeniji i sporiji od onog što smo navikli kod DSG mjenjača. Potrošnja je uzorita i prema tvorničkim podacima tek u gradskim uvjetima prelazi 5 litara.
U Optimu je Kia ugradila i svoj posljednji infotainment sustav kojim se upravlja preko 7-inčnog zaslona osjetljivog na dodir. Nudi mogućnost slušanja digitalnog radija, dok navigacijski sustav Tom Tom u realnom vremenu obavještava o gužvama u prometu, kamerama, pa i vremenskoj prognozi. Uz doplatu, za istančan zvuk zaslužan je Harman Kardonov 590-Watni sustav sa 10 zvučnika. Vrhunski opremljene Optime kakve smo vozili po ulicama Frankfurta stajat će kod nas oko 305.000 kuna, no cijena ulaznog modela, koji će također biti dobro opremljen (navigacija, električna ručna kočnica, sustav upozoravanja na ograničenje brzine i nenamjerni prelazak u drugi vozni trak), bit će oko 216.000 kuna.
OPTIMA 1.7 CRDI
TEHNIČKI PODACI
Motor turbodizelski, 4 cil.
Obujam 1685 ccm
Snaga 104 kW/141 KS pri 4000/min
Moment 340 Nm 1750-2500/min
Mjenjač ručni, 6 stupnjeva
Dimenzije 485,5 x 186 x 146,5 cm
Osovinski razmak 280,5 cm
Prtljažnik 510 litara
Brzina 203 km/h
0-100 km/h 10,0 sekundi
Potrošnja 4,2 l/100 km
Ispuh CO2 110 g/km
OSTALI MOTORI
Benzinski 2.0 CVVL (163 KS)
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....