ZA VOLANOM

Vozili smo hit kompaktne SUV klase BMW X1: Pola broja veći i duplo luksuzniji od prethodnika

Današnji X1 je kao jučerašnji X3. Ne samo da je narastao u svim smjerovima, nego je i neusporedivo tehnološki napredniji

BMW X1

 BMW

Broj veći i gotovo uspravni bubrezi, uska diodna svjetla, oštre linije s otvorima u prednjem odbojniku, gotovo sasvim ravan poklopac motora i razvučena silhueta, kvake u ravnini s karoserijom, dugačak krovni spojler... i po prvi puta kotači od 20 cola. Nova, treća generacija X1 danas izgleda kao jučer X3.

image

BMW X1

BMW

X1, koji je od prve generacije iz 2009. do danas prodan u čak 2,7 milijuna primjeraka, nastavio je rasti – na 4,5 metara u duljinu (+5,3 centimetara), 1,85 metara u širinu (+2,4 cm) i 1,64 u visinu (+4,4 cm), dok je međuosovinski razmak produljen za 2,2 centimetra (2,69 metara), a širi je i trag kotača (3,1 cm).

U modernoj unutrašnjosti sjedi se blago povišeno u odnosu na prethodnika, pa X1 podsjeća na stariju braću X3 i X5. Pogotovo što je zahvaljujući rastu u svim smjerovima mjesta sad primjetno više i za glavu, i za ramena i za koljena putnika na stražnjim sjedalima, koja se mogu i klizati sasvim dovoljnih 13 centimetara – u korist putnika na stražnjim sjedalima ili prtljažnika od priličnih 540 litara, 50 više nego na prethodniku iz 2016. I vrata prtljažnika sad su električna.

image

BMW X1

BMW

Više od prostora, međutim, veseli moderno uređenje s blago zakrivljenim dvostrukim zaslonom od 25 centimetara – lijevo je instrumentna ploča, desno na dodir osjetljivi zaslon s novim, intuitivnijim operativnim sustavom OS8. Grijanjem sjedala, klima-uređajem, navigacijom s proširenom stvarnošću... gotovo svim se sad upravlja putem središnjeg zaslona ili minijaturnim tipkama na upravljaču, odnosno glasom.

Klasičnih prekidača ima još jedino na vratima, dok su na lebdećem središnjem grebenu minijaturni joystick mjenjača i rotirajući prekidač za podešavanje glasnoće te par haptičkih prekidača za izbor načina rada, radarski tempomat... Traži navikavanje, ali je jednostavno za korištenje.

image

BMW X1

BMW

Pretinaca ima u izobilju, ali više veseli što se nije škrtarilo na materijalima, čak ni na skrivenim mjestima – obilje je mekane kože, hladnog aluminija i sjajno lakirane plastike. Kao u X3 i X5.

U ponudi su tri benzinca - 1,5-litreni trocilindraš sa 136 ili 156 i 2,0-litreni četverocilindraš sa 204 KS - i tri 2,0-litrena dizelaša sa 150, 163 i 197 KS te dva plug-in hibrida s 1,5-litrenim trocilindrašem na prednjoj i elektromotorom na stražnjoj osovini (245 i 326 KS), čije su litij-ionske baterije pete generacije od 14,2 kWh dovoljne za 76 do 92 kilometra samo na struju. Po prvi puta u ponudi je i električni iX1 s baterijom od 64,7 kWh, što bi mu u svakodnevici trebalo biti dovoljno da prevali 417 do 440 kilometara, i ukupno 313 KS.

image

BMW X1

BMW

Na prvom susretu s novim X1 okolici Ljubljane krajem studenoga sjeli smo za upravljač najsnažnijeg dizelaša s pogonom na sva četiri kotača xDrive 23d sa 197 KS. Oduševio nas je prije nego li smo uopće izašli na otvorenu cestu, jer je neusporedivo udobniji od prethodnika na prvoj generaciji platforme UKL2, koju je dijelio s Mini Countrymanom.

Čak ni na kratkim, poprečnim neravninama i udarnim rupama više se ne strese neugodno, a ni u zavojima se gotovo i ne naginje. S obzirom da je i na upravljaču sasvim dovoljno povratnih informacija, X1 je prilično brz i na vijugavim i dijelom snijegom prekrivenim cestama Dolenjske.

image

BMW X1

BMW

U cijelu se priču lijepo uklapa i moćni 2,0-litreni dizelaš s četiri cilindra i 197 KS, koji se doslovce poigrava sa 1,7 tona teškim X1 – do stotke stiže za kratke 7,4 sekunde i pojuri do uvjerljivih 225 km/h.

Tajna je u dvostrukom turbopunjaču promjenjive geometrije koji priličnih 400 Nm razvija već pri 1500 okretaja, ali i sjajnom mjenjaču sa sedam stupnjeva prijenosa i dvostrukom spojkom, što se povoljn odražava i na potrošnju. Na brzo voženoj stotinjak kilometara dugoj ruti prepunoj brskih dionica u prosjeku je trošio manje od 7 litara.

image

BMW X1

BMW

Novi X1 kod nas kreće od 305.146 kuna (40.500 eura) za osnovni sDrive 18i s prednjim pogonom i 136 KS. Za osnovni dizelaš sDrive 18d s prednjim pogonom i 150 KS valja izdvojiti 318.418 kuna (42.261 euro) dok najskuplji električni iX1 s pogonom na sva četiri kotača i 313 KS stoji 413.100 kuna (54.828 eura).

Ukratko

Od rasta u svim smjerovima profitirao je i prtljažnik, koji sad već u osnovnom položaju prihvati lijepih 540, a s preklopljenim stražnjim sjedalima čak 1600 litara

Novi X1 u vožnji se ponaša zrelije od prethodnika iz 2016. Neusporedivo je udobniji, a podjednako uvjerljiv u vožnji zavojima zahvaljujući novoj platformi s prednjim pogonom UKL2, koju dijeli sa serijom 1 i Active Tourerom, ali i Mini Countrymanom

Stražnja sjedala mogu se klizati prema natrag u korist koljena putnika na stražnjim sjedalima ili prema naprijed u korist prtljažnika sasvim dovoljnih 13 centimetara

Unutrašnjost s blago zakrivljenim dvostrukim zaslonom i lebdećim središnjim grebenom s joystickom mjenjača nije samo prostranija, nego i luksuznija, pa podsjeća na skuplje X3 i X5

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. ožujak 2024 15:34