Visok gotovo dva metra, s prednjim svjetlima koja snop bacaju preko krova svake ozbiljnije sportive, Ford Ranger Raptor i za američke standarde prilično je impresivan. No, nisu samo dimenzije (širok je 2,2 metra, dug 5,4) razlog zbog kojih predatorsko izdanje najprodavanijeg pick-upa u Europi ne može proći nezapaženo na cesti.
Fordovi stilisti odradili su vrhunski posao i teško je zamisliti što bi trebalo dodati kako bi Ranger izgledao moćnije i agresivnije. Tuning pritom nije zahvatio samo izgled. U Ford Performance odjelu bili su jako temeljiti i stvorili jedinstven model koji iskače iz segmenta i koji po aktualnim standardima autoindustrije ne bi trebalo ni postojati.
Promjene u odnosu na klasičnu izvedbu Rangera su drastične. Za početak prošireni su tragovi kotača, a umjesto lisnatih straga su spiralne opruge i elektronski prilagodljivi amortizeri 30% dužeg hoda. Uz podnicu povišenu za 52 mm (ukupna visina je 288 mm), proširene blatobrane i namjenske gume, ojačanu šasiju i vitalne dijelove zaštićene čeličnim pločama debljine 2,3 mm, Raptor je spreman za ekstremne skokove.
Bubnjeve straga zamijenili su diskovi (332 mm promjera sprijeda i straga), a važna novost je i 10-stupanjski automatski mjenjač. Ozbiljne off road ambicije najavljuje šest programa vožnje koji pokrivaju sve od snijega i blata do sportskog ugođaja.
Posebno zanimljiv je program Baja koji Raptor pretvara u pravu lebdjelicu, u hoverkraft koji i najgrublji makadam pri ozbiljnim brzinama (80-90 km/h) pretvara u magistralni pravac. Putnički prostor pritom je pošteđen poniranja i udara, a vibracija na upravljaču gotovo da nema.
Dizelski 2.0 motor s dva turbopunjača razvija 213 konja i 500 Nm okretnog momenta, na papiru se ne uklapa u macho sliku Raptora, ali u praksi s lakoćom se nosi s povećom masom (2063 kg). Nema masivni potisak poput motora većeg obujma, ali sve nadoknađuje mjenjač koji uvijek spremno nudi pravi omjer prijenosa i jamči solidne performanse (10,5 sekundi do 100 km/h). Raptor je pravi terenac koji neće razočarati ni na asfaltu.
Nema dodatnih zvukova robusnog 4x4 pogona, a ni snažno profilirane gume ne kvare vozne osobine. Raptor je uglađen i tih sve do 120 km/h kada se javlja šuštanje oko velikih retrovizora. Vrhunska opremljenost jamči i solidnu dozu komfor.
Dvozonska klima, moderni multimedijalni sustav, sustavi za održanje vozne trake i kočenje u nuždi, prilagodljivi tempomat i još mnogo toga, pružaju ugođaj klasičnog dobro opremljenog SUV-a. Veći dio plastike u unutrašnjosti je krut, ali spojevi su majstorski izvedeni, a kožom i alcantarom prekrivena prednja sjedala s kromiranim detaljima podsjećaju na dodatne vrline.
UKRATKO
Klasična izvedba Rangera ne ustručava se silaska s asfalta, ali nakon što je provučen kroz sportski odjel Forda postao je prava jurilica za off road koja to najavljuje i svojim izgledom. Zabavan i brz kao ni jedan pick-up do sada, Raptor je i iznenađujuće udoban
Namjenski pokrov prtljažnog prostora koji se može i zaključati, iskorišten je kako bi se barem malo popravila aerodinamika
Straga su lisnate opruge ustupile mjesto spiralnim što je smanjilo nosivost s 1000 na 620 kg, ali i omogućilo ugradnju elektronski podesivih Fox amortizera
Raptor u Europu dolazi s 2.0 dizelskim motorom koji koristi i Edge. Broj konja je manji (s 238 na 213), ali moment (500 Nm) je ostao isti
Pored ručice mjenjača smješten je izbornik pogona (4x2, 4x4, 4x4L), ali i prekidač za blokadu stražnjeg diferencijala
Među šest programa vožnje najzanimljiviji je Baja namijenjen jurnjavi makadamom, a među instrumentima su i informacije korisne za off road
Mjenjač s deset stupnjeva prijenosa opremljen reduktorom savršeno odgovara na sve prohtjeve vozača bez obzira na podlogu
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....