Novi Mondeo poznajemo još od 2012., kad se pod imenom Fusion počeo prodavati u Sjedinjenim Državama. Prema politici Forda, uz Fiestu i Focus trebao je biti treći Fordov model za cijeli svijet. No, sve dosad u Europi je kasnio iz logističkih razloga. Točnije, zbog premještanja proizvodnih pogona iz Belgije, gdje se prvotno trebao raditi za europsko tržište, u Španjolsku. Tako su izgubljene dvije godine… No sad je napokon stigao, a mi smo ga isprobati u okolici Malage. Vanjski nam je izgled uživo legao na prvu, a kako i ne bi kad vozi s velikom kromiranom maskom hladnjaka izvedenom u stilu Aston Martina. Upravo bi ta činjenica mogla pogurati u bitci za kupce glavnog rivala, VW Passata, koji je u međuvremenu na tržište upravo stigao u novoj generaciji.
Osim vanjskog izgleda, po dimenzijama gotovo jednakog prethodniku, svidjela nam se i pomlađena, očekivano prostrana i komforna unutrašnjost, a sviđa nam se i to što je novi, 25 kg lakši Mondeo dobio sofisticiraniju multilink osovinu straga te brojne dijelove ovjesa od aluminija, kao i novi električni servo upravljač, što ukazuje na to da se u Fordu i dalje misle o voznim svojstvima. Od tehnologija za jednostavniji život u autu moguće je naručiti automatsko parkiranje, dok novi sustavi Pre-Collision Assist i Pedestrian Detection Emergency Breaking detektiraju pješaka ispred auta, pa ako se vozač ogluši na prethodna upozorenja Mondeo koči sam. Po prvi puta u klasi, tu su i zračni jastuci u pojaseve za putnike na stražnjoj klupi.
Motorna ponuda započinje hvaljenim 1,0-litrenim EcoBoost trocilindrašem sa 125 KS, a nastavlja se novim 1,5-litrenim EcoBoostom sa 160 KS i 2,0-litrenim EcoBoostom sa 203 i 240 KS. Dizelaše zastupaju 1,6-litreni TDCi ECOnetic sa 115 KS te 2,0-litreni TDCi sa 150 i 180 KS. Mi smo isprobali dizelski sa 180 KS i 6-brzinskim ručnim mjenjačem koji pravu raskoš momenta pokazuje tek na autocesti, kad je lako moguće ostvarivati visoke brzinske prosjeke. Jako nam se svidio i novi 1,5-litreni benzinac sa 160 KS, koji se rado zavrti i pruža dosta potiska pri srednjem broju okretaja, a koji smo vozili lokalnim cestama i još jednom se podsjetili da je Mondeo jedan od auta s najboljim ovjesom u klasi. Ponudu će iduće godine upotpuniti dvolitreni twin-turbo dizelaš sa 210 KS i mogućnošću doplate 4x4 pogona. Već sad je u ponudi u zemljama zapadne Europe i Mondeo hibrid sa 187 KS, ali on nije u planu za hrvatsko tržište. Na koncu, novi je Mondeo upravo stigao u domaće salone s cijenama u rasponu od 197.900 do 265.900 kuna.
MONDEO 2.0 TDCI
Motor dizelski, 4 cilindra
Obujam 1997 ccm
Snaga 180 KS pri 3500/min
Moment 400 Nm od 2000-2500/min
Dimenzije 487 x 212 x 148 cm
Prtljažnik 550/1630
Ubrzanje 0-100 km/h 8,4 sekunde
Brzina 225 km/h
Potrošnja 4,1 l/100 km
Ispuh CO2 107 g/km
OSTALI MOTORI
Benzinski 1.0 EcoBoost (125 KS), 1.5 Eco Boost (160 KS), 2.0 EcoBoost (203 KS i 240 KS)
Dizelski 1.6 TDCi (115 KS), 2.0 TDCi (150 KS)
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....