MALI SUV

VOZILI SMO Ford EcoSport: Fiesta na steroidima za golobrade

Uz dorađeno podvozje i bogatu opremu vozi po europskom ukusu, a cilja na mlađe kupce
 FOTO: Ford

EcoSport nije novost, no većini europskih vozača je potpuna nepoznanica. Ništa čudno. Maleni SUV osmišljen još 2003. dosad je uglavnom drmao Južnom Amerikom, a u Europu stizao na kapaljku. No, vremena se mijenjaju... Potaknuti rastom potražnje, Ford je drugu generaciju EcoSporta odlučio ponuditi mladim europskim kupcima koji traže pristupačan i atraktivan gradski crossover. No, prije nastupa na europskom tržištu EcoSport, koji se kotrlja na B2E platformi Fieste, trebalo je doraditi pa se su Fordovi inženjeri bacili na posao.

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU

Temeljito su rekonsturirali ovjes, doradili amortizere i opruge, ugradili čvršću stražnju osovinu i tvrđe stabilizatore kao i izravniji upravljač. Zbog toga EcoSport za Europu dolazi sa 10 mm nižim ovjesom, ali to nipošto ne umanjuje njegove sasvim pristojne terenske mogućnosti. Napadni kut premašuje 20 stupnjeva, odlazni 33, a udaljenost podnice od tla broji izdašnih 19 cm. Odnosno 16 cm kod modela s dizelašem zbog nižeg kartera... Za europsko tržište obogaćena je i oprema pa EcoSport vozača i putnike tetoši s grijačem vjetrobrana, automatskim klima uređajem, polukožnatim grijanim prednjim sjedalima, stražnjom kamerom, navigacijom...

Udobnost u vožnji pritom podiže i temeljitija zvučna izolacija, zbog čega buka ne smeta i pri vožnji na visokum okretajima. Posebnost je model Titanium S, prepoznatljiv po crnom krovu, kotačima i retrovizorima. Ima sportski ovjes, šire gume i drukčije programirani ESP, a pokreće ga 125 KS snažan EcoBoost. Upravo ovaj višestruko nagrađivani trocilindarski turbobenzinac isprobali smo po ulicama Kolna. Uglađen i žustar, dobro se nosi s karoserijom od priličnih 1300 kg, ali zvukom ne skriva broj cilindara. Što zbog visine karoserije, što zbog cjenovnog razreda, nešto je izraženija i buka vjetra na autocesti, ali zato se sjedi visoko što osigurava preglednost u prometu.

Usprkos visini, zahvaljujući nešto tvrđem, ali kvalitetno složenom ovjesu, naginjanje karoserije je minimalno pa i EcoSport krasi hvaljena Fordova dinamičnost. Uz kratak i brz mjenjač te odlično odmjeren, izravan upravljač spretno se skreće gradskim ulicama. Sve skupa prati frktanje trocilindarskog benzinca koji srčano vuče kad god se snažnije stisne gas. Što će posebno cijeniti vozači željni žustre vožnje... S druge strane, pažljivijom vožnjom potrošnja se ne penje preko 6 litara. Zbog podignutog ovjesa EcoSport je otporan na gradske rupe i rubnjake te lagan za parkiranje zbog kratke karoserije. Uz doplatu, na stražnjim vratima koja se otvaraju u stranu može biti ugrađen rezervni kotač. To mu daje robusniji izgled, a može se i samo djelomično otvoriti ako nema dovoljno prostora na parkingu.

1.0 EcoBoost

TEHNIČKI PODACI

Motor turbobenzinski

Obujam 999 ccm

Snaga 25 KS pri 6000/min

Moment 170 Nm 1400-4000/min

Mjenjač ručni, 5 stupnjeva

Dimenzije 401,7 x 176,5 x 165 cm

Osovinski razmak 251,9 cm

Prtljažnik 333 litara

Brzina 180 km/h

0-100 km/h 12,7 sekundi

Potrošnja 5,3 l/100 km

Ispuh CO2 125 g/km

OSTALI MOTORI

Benzinski 1.5 Ti-VCT (112 KS)

Dizelski 1.5 TDCi (95 KS)

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 22:20