Nakon predstavljanja limuzinske izvedbe Tipa, koja je u samo četiri mjeseca prodana u 35.000 primjeraka, Fiat ubacuje u šestu brzinu i ujesen uvodi još zanimljiviju i koncepcijski praktičniju izvedbu sa pet vrata. Skladno i moderno isklesan kompakt dugačak je 4,37, širok 1,79 i visok 1,5 metara, a kao i 16 centimetara duža limuzina vozi na platformi osovinskog razmaka 2,64 metra (modifikacija platforme modela 500L), pa je jedan od najprostranijih modela svoje klase.
Foto: Fiat
Na stražnjem sjedalu bilo nam je sasvim komotno i za koljena i za ramena i za tjeme, a središnji dio nije izbočen, pa je i osobi u sredini bilo udobno. Osim toga, kut otvaranja vrata od 80 stupnjeva, najveći u ovoj klasi, omogućuje i vrlo lagodan ulazak i izlazak iz automobila. Osim putničkog dijela, prostora je obilje i u prtljažniku. Obujam od 440 litara na samom je vrhu kompaktne klase, jednako kao dobra funkcionalnost s dodatnom podnicom (koja ublažava učinke visokog praga) i dvostrukim dnom te dvotrećinski djeljivim stražnjim sjedalima.
Što se vozačkog okruženja tiče, osjećaj je vrlo sličan limuzinskom, ali zbog izdvojenog 7-inčnog zaslona multimedijskog uređaja u boji, sa 3D prikazom navigacije TomTom, smještenog na gornjem dijelu armature, sve se doima nijansu uzvišenije i bogatije. Za razliku od limuzine, u kojoj je zaslon manji i ugrađen u armaturu, novi i veći zaslon u kompaktu izgleda ljepše, a pruža i veći raspon sadržaja. Putem uređaja Uconnect omogućena je povezivost sa svim platformama pametnih telefona, kao i internetska i wi-fi veza, glasovne naredbe, slanje SMS poruka…
Zaslon služi i kao ekran parkirne kamere, koja u limuzini zasad nije na raspolaganju. Što u seriji, što u doplati nudi se i niz modernih sigurnosnih uređaja, od radarski reguliranog tempomata do aktivnog kočenja. Solidna je i zvučna izolacija, sve je sklopljeno čvrsto i doima se robusno, materijali variraju od tvrde do mekane pjenaste plastike i u cjelini su korektni, dok je završna izrada vrlo dobra.
Nove karoserijske izvedbe Tipa nude jednak izbor motora i mjenjača kao i limuzina, ali i ovdje neće svi motori biti dostupni na svim tržištima. Na izbor su pruženi provjereni, štedljivi dizelski motori s drugom generacijom common-rail ubrizgavanja 1.3 Multijet (95 KS) i 1.6 Multijet (120 KS), benzinski atmosferski 1.4 Fire (95 KS) i 1.6 E-torQ (110 KS) te turbobenzinski 1.4 T-jet (120 KS).
Kompakt težak od 1270 do 1395 kilograma očekivano najbolje diše s najsnažnijim dizelskim i benzinskim motorom, ali s obzirom na smiren karakter cijelog auta, na što upućuju i dobro izbalansiran rad robusnog i vrlo čvrstog ovjesa (straga polukrut), sposobnog da bez oštećenja istrpi i jače udare s kolnika te ponekad umjetnog volana, sasvim dobro mu odgovaraju i manje snažni motori. Samo mali dizelaš ima ručni mjenjač sa 5 stupnjeva, svi ostali sa 6 (benzinac sa 110 KS samo s automatikom), dok će se uz jači dizelaš moći doplatiti za brz i efikasan automatski mjenjač sa 6 stupnjeva i dvije spojke (DCT).
Na nekim tržištima postojat će i dizelska verzija 1.6 Multijet Eco, s potrošnjom od samo 3,4 litre i ispuhom CO2 od 89 g/km. Imat će prilagođen dizajn maske i 16-colnih naplataka sa “štedljivim” gumama, serijski start/stop uređaj, kao i posebnu konstrukciju alternatora te pumpe ulja i goriva. Osnovni peterovratni Tipo 1.4 u Italiji stoji 12.750 eura, odnosno 250 više od limuzine. U Hrvatskoj bi mogao stajati 103.000 kuna, no za točne cijene trebat će se strpjeti do rujna, kad će peterovratna izvedba stići i na naše tržište.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....