Talijanski gigant Fiat polako ulazi u eru elektrifikacije modela. Do sad su nudili električni 500 "preko bare" koji nikad nije stigao u Europu, no uskoro će se komercijalizirati potpuno novi Fiat 500 Electric spreman za "stari kontinent" u ulozi šik gradskog potpuno električnog automobila.
U međuvremenu Fiat je ponudio mild hibridnu tehnologiju u aktualnom, dobro poznatom modelu 500 koji je sada stigao i u Hrvatsku. Novi model pokreće poznati 3-cilindrični 1,0-litreni benzinac obitelji "FireFly", u kombinaciji s 12-voltnim remenom integriranim elektromotorom (BSG) i litijskom baterijom te isporučuje 70 konjskih snaga i 92 Nm pri 3500/min.
U usporedbi s odlazećim 1,2-litrenim benzinskim motorom od 69 konjskih snaga, hibridna verzija poboljšava učinkovitost goriva, smanjujući emisiju CO2 do 30 posto, bez ometanja performansi te zadovoljava Euro 6d emisijske standarde. Također osigurava vrlo visok standard udobnosti vožnje zahvaljujući sustavu BSG, omogućujući tiho ponovno pokretanje motora s unutarnjim izgaranjem u načinu rada Stop & Start bez vibracija.
Glava 1,0-litraša s 3 cilindra ima dva ventila po cilindru i jednu bregastu osovinu s kontinuiranim promjenjivim vremenom regulacije ventila. Struktura uključuje kompaktnu komoru za izgaranje, usisne kanale s visokim prevrtanjem i vanjsku recirkulaciju ispušnih plinova (EGR), pružajući izuzetno visok omjer kompresije (12: 1), što rezultira boljom toplinskom učinkovitošću. Karter je izrađen je od visokotlačne lijevane aluminijske legure s oblogama cilindra od lijevanog željeza, kako bi se smanjilo vrijeme pokretanja i ograničila težina motora na samo 77 kg.
Uz to, trenje se smanjuje pomoću mehanizma radilice s omjerom provrta/hoda 1,24 i klipnjače/radilice s pomakom od 10 mm kako bi se povećala učinkovitost. BSG sustav je postavljen izravno na motor, a njime upravlja remen koji također pokreće pomoćne uređaje. Sustav obnavlja energiju tijekom kočenja i usporavanja, skladišti je u litijevoj bateriji kapaciteta 11Ah i koristi je, pri maksimalnoj snazi od 3,6 kW, za ponovno pokretanje motora u načinu Stop & Start i za pomoć tijekom ubrzavanja.
Ova tehnologija omogućuje isključivanje motora s unutarnjim izgaranjem prebacivanjem u neutralni položaj, čak i pri brzinama manjim od 30 km/h. Nadzorna ploča, koja prikazuje informacije o hibridnom sustavu, informira vozača kada treba prebaciti. Mild hibridna pogonska jedinica koja se koristi u 500 Hybridu ima 6-stupanjski ručni mjenjač koji je usmjeren na poboljšanje potrošnje goriva u vožnji izvan grada, zahvaljujući novim ležajevima i brtvama s malim trenjem i upotreba specifičnog maziva visokog učinka. Novi sustav također uključuje spuštanje cijele pogonske jedinice za 45 mm, tako da se automobil ponaša bolje na cesti zahvaljujući nižem težištu.
A, troši li 20 posto manje od prethodnog 1,2-litraša tek ćemo provjeriti na dužem testu, no prvi kilometri u Zagrebu već su nam osigurali prve dojmove. Odmah se osjeti kod kretanja kako novi 500 Hybrid vozi poprilično dobro, novi benzinac s tri cilindra pritom zvuči lijepo i "talijanski" promuklo, te plijeni dobrim manirima što znači da ni u jednom režimu vožnje nije preglasan ili prenaporan.
Pritom, premda "strujna" pomoć djeluje diskretno, 500 Hybrid snažno ubrzava i pokazuje više temperamenta od dosadašnjeg atmosferskog 1,2-litraša, a da je riječ zapravo o malom motoru osjeti se tek na uzbrdicama. Ručni 6-stupanjski mjenjač, s odlično proračunatim omjerima i precizne ručice pun je pogodak, gdje 6. stupanj pomaže kod smanjenja buke pri višim brzinama, najviše kod vožnje autocestom. Po pitanju izgleda karoserije i unutrašnjosti sve je kao i do sada, međutim, treba spomenuti kako su sjedala izrađena od reciklirane plastike kao doprinos ekologiji.
Na koncu, maleni Fiat s mild hibridnom pogonom lijepo se vozi, motor je dobitak baš kao i mjenjač, a uskoro stiže i automatika. Po pitanju modela i opreme zastupnik je odmah s početkom prodaje osigurao potpuno opremljeno izdanje "Dolce" koja uz standardnu opremu Lounge dolazi još i s infotainment sustavom s ekranom od 7 inča, automatskom klimom, panoramskim krovom, stražnjim parkirnim senzorima i "Chrome" paketom po cijeni od 102.900 kuna, s napomenom kako početni model s opremom Lounge starta ispod 100.000 kuna ili konkretno 99.350 kuna do registracije.
Cjenik
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....