NOVA GENERACIJA

VOZILI SMO BMW X5 Sve je do detalja dovedeno do savršenstva

Naš je suradnik odvezao rutu dugu 500 km na cestama Južne Karoline gdje se i proizvodi X5

Nakon 13 godina i više od 1,2 milijuna proizvedenih primjeraka, stiglo je treće izdanje BMW X5. Bavarac je još od prvog dana u rujnu 1999. svojim ponašanjem u vožnji apsolutna je referenca za kupce i konkurenciju u klasi SUV, a njegov uspjeh prokrčio je put ostalim modelima serije X, koja trenutno predstavljaju trećinu prodaje tvrtke BMW. Držeći se uzrečice po kojoj momčad koja pobjeđuje ne treba mijenjati, novo izdanje ne donosi velike promjene u izgledu i primjerenije bi možda bilo govoriti o redizajnu, nego o potpuno novom modelu.

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU

Uz platformu, zadržao je i osnovne linije prethodnika iz 2006., no čim ga stavite uz stari X5 otkrivaju se detalji koji stvaraju razliku. Tradicionalna maska dodatno je naglašena, bočna linija izdužena i ispeglana, a stražnji kraj postao je snažniji. Libanonski dizajner Karim Habib, od prošle godine na čelu dizajnerskog odjela, osobno je preuzeo zadatak dotjerivanja novog modela i vrlo pristojno svoj uradak nazvao umjerenim razvojem. Odmjerenim potezima uspio je stvoriti automobil koji izgledom neće razočarati dosadašnje poklonike, a istodobno je spreman za privlačenje novih kupaca.

Ni dimenzije nisu značajnije promijenjene. Dodatnih 0,5 centimetara u širinu i 3 u dužinu zanemariv je rast s obzirom na ukupnu veličinu (4,89, odnosno 1,94 metra). Nijemci su se pohvalili i gubitkom 90 kilograma na vagi, ali to nije posebno utjecalo na osjećaj za upravljačem, jer se masa automobila i dalje kreće u zoni od 1,8 do 2,2 tone.

Sredinom studenog novo izdanje stiglo je i k nama, u rasponu od 433.181 kunu za osnovni xDrive 25d s pogonom samo na stražnje kotače do 673.200 kuna za moćni M50d. Dvije verzije kojima je proširena ponuda, ali uloga bestsellera, kao i do sada, rezervirana je za verziju xDrive 30d (6 cilindara, 258 KS) s kojom smo i ušli u svijet nove generacije X5, odradivši za upravljačem rutu dugu 500 kilometara cestama u blizini tvornice u kojoj se i proizvodi - u Spartanburgu u Južnoj Karolini. Na autocesti se uživa u uobičajeno visokom stupnju udobnosti, ali i snazi motora s kojim X5 do 100 km/h ubrza za kratkih 6,9 sekundi i pojuri do sasvim prihvatljivih 230 km/h.

Uz poneki dodatni centimetar prostora u visini ramena, za 30 litara povećan je obujam prtljažnika (ukupno 650 litara). No, unatoč impozantnim dimenzijama i masi, stabilnost i upravljivost koju X5 pokazuje na zavojitim planinskim cestama je očaravajuća. Promjene na prednjem ovjesu poboljšale su kontrolu - što je vožnja zahtjevnija, X5 je poslušniji, a lakoća kojom drži zadanu putanju dostojna je oznake BMW.

Drive Performance Control dostupan je u svim verzijama, a s njim i četiri programa za vožnju koji prilagođavaju reakcije motora, upravljača te brzinu izmjena stupnjeva prijenosa. Štednji namijenjeni Eco Pro, kao i Confort program omekšat će amortizere, ali ovjes ostaje spreman za ekstremne manevre. Program Sport donosi osjetnije promjene. Motor je agresivniji, upravljač precizniji, ali to se ne odražava na udobnost. Što se ne bi moglo reći za program Sport+. Uz dodatno ukrućenje ovjesa, limitirana intervencije uređaja protiv zanošenja (ESP) i kontrole proklizavanja (TC) vožnja postaje zahtjevnija, ali i zabavnija.

X5 xDrive30d

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski, 2993 ccm

Snaga 190 kW/258 KS pri 4000/min

Moment 560 Nm pri 1500-3000/min

Dimenzije 489 x 194 x 176 cm

Osovinski razmak 293 cm

Prtljažnik 650/1870 litara

Masa 2145 kg

Brzina 230 km/h

0-100 km/h 6,9 sekundi

Potrošnja 6,2 l/100 km

Ispuh CO2 162 g/km

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. studeni 2024 12:28