U nepunih šest godina najmanji X proizveden je u 730.000 primjeraka i jedan je od najprodavanijih bavarskih modela. O njegovoj popularnosti dovoljno govori i da je svaki deseti BMW koji se prodao od 2010. negdje u svijetu nosio oznaku X1. Bio je to više nego dovoljan razlog za pedantno i vrlo osmišljeno slaganje drugog izdanja, koji donosi značajna poboljšanja u svim segmentima.
Bavarci su krenuli od temelja. Dok je prethodnik platformu dijelio sa serijom 3, novo izdanje oslanja se na podvozje koje koriste Active Tourer i Mini. Time je primarni pogon premješten sa stražnje na prednju osovinu, a motori su u prednjem košu postavljeni poprečno. Skrojeno je i novo odijelo s kojim je X1 postao viši (+53 mm) i širi (+23 mm) te neznatno kraći (-11 mm), a najveća promjena načinjena je na međuosovinskom razmaku smanjenom za čak 9 cm.
No, to nije negativno utjecalo na unutrašnjost u kojoj se putnicima nudi više prostora osobito u visinu, smjer u kojem je krenula i vozačka pozicija jer sjedi se 36 mm više u odnosu na prethodnika čime je značajno poboljšana preglednosti. Istodobno je povećan i obujam prtljažnika - sada nudi 505 litara, što je 85 više od prethodnika. Uz nadoplatu se stražnja sjedala mogu i električno spuštati, a stražnja klupa može se i uzdužno pomicati za 13 cm.
Dizajneri su stvorili robusniji izgled, ali i izmijenili proporcije koje donose kraći prednji poklopac i dužu unutrašnjost. Najmanji bavarski SUV izgledom je tako postao bliži većem X3 nego svom prethodniku.Prve dojmove potražili smo za upravljačem izvedbe s pogonom 4x4, pokretane dvolitrenim turbodizelašem sa 231 KS. Najsnažniji dizelaš u kombinaciji s vrhunskim 8-stupanjskim automatskim mjenjačem već u prvim kilometrima dokazuje svoju izvrsnost. Izdašni okretni moment od 450 Nm javlja se već na niskih 1500 okretaja i motor snažno i bez posustajanje vuče sve do 5000/min.
Precizan upravljač, prilagodljiv ovjes te izvanredna uravnoteženost masa podižu kvalitetu vožnje. Kroz zavoje novi X1 bolje se oslanja na vanjske kotače i djeluje sigurnije i življe od prethodnika. Oštrija vožnja otkriva blagu sklonost podupravljanju, ali uz dotjerani xDrive reakcije vozača gotovo su nepotrebne. Novi X1 već je u ponudi na hrvatskom tržištu s tri dizelska i dva benzinska motora, a cjenovno najpristupačniji model je 18d (150 KS) s pogonom na prednje kotače, kojem je početna cijena 254.573 kn.
xDrive 25d
TEHNIČKI PODACI
Motor turbodizelski, 1995 ccm
Snaga 231 KS pri 4400/min
Moment 450 Nm pri 1500-3000/min
Pogon na sva četiri kotača
Mjenjač automatski, 8 stupnjeva
Dimenzije 444 x 182 x 160 cm
Osovinski razmak 276 cm
0-100 km/h 6,6 s
Potrošnja 5,0 l/100 km
Težina 1650 kg
CO2 ispuh 132 g/km
OSTALI MOTORI
Benzinski 20i (192 KS), 25i (231 KS)
Dizelski 18d (150 KS), 20d (190 KS)
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....