U skladu s tradicijom Audija, novi RS 3 Sportback dotjeran je bez narušavanja temeljnih tehničkih i estetskih osobina. U većini slučajeva bio bi to razlog za lamentiranje, ali kada u pozadini leži pogon na sva četiri kotača i legendarni redni 5-cilindraš s turbo punjačem, kombinacija kojom je Audi sredinom 80-ih unio revoluciju u svjetsko reli prvenstvo, sve je oprošteno.
No, u Ingolstadtu su pronašli način kako i taj segment unaprijediti. Poradili su između ostalog i na jedinstvenom motoru koji se u čak pet navrata ovjenčao titulom motora godine.
Konjica je doduše ostala ista kao kod prethodne generacije (400 KS), ali do 2000 okretaja stiže življe i ne posustaje sve do 7000. Pritom je blago porastao okretni moment i s dodatnih 20 Nm sada je zaokružen na 500 koji su dostupni od 2250 do 5600 okretaja.
Naoko malen, gotovo nevažni pomak koji ne mijenja karakter i prepoznatljivi zvuk jedinstvenog motora generiran nepravilnim slijedom paljenja cilindara (1-2-4-5-3) i dodatno pojačan ispušnim cijevima s promjenjivim protokom, kalibriranim da pojačaju zvuk pri visokim okretajima, ali i da ga smanjuju na minimum pri malim brzinama.
Pritom ni velika turbina, kojoj treba puno zraka, nije izgubila svoju “rupu”, ali za sve koji vole osjetiti dašak 80-90-ih i to je jedan od elemenata koji određuju njegov karakter i teško ga je svrstati u nedostatke.
Posebice jer se radi tek o djeliću sekunde nakon kojeg slijedi ugodan udarac u leđa uz ubrzanje koje zaustavlja dah. Premda je motor zapravo za 15 KS slabiji u odnosu na najbližeg rivala, Audi RS pobjeđuje Mercedes-AMG A 45 S u lovu na 100 km/h za desetinku sekunde.
Dovoljno je lijevu nogu osloniti na kočnicu, desnom odvaliti po gasu, dok elektronska kontrola lansiranja drži okretaje malo ispod 4000. Uz otpuštanje kočnice RS 3 starta poput rakete i do 100 km/h stiže za 3,69 sekundi, a uz RS Dynamic plus paket kojeg prate karbonsko-keramički prednji diskovi i aktivni ovjes, kazaljka brzinomjera zaustavit će se na 290 praćena ugođajem koji uvelike podsjeća na Porsche 911.
Tajna je u prijenosu snage, odnosno u novom sustavu pogona na sva četiri kotača s aktivnim stražnjim diferencijalom obogaćenim razdjelnikom momenta. Ukratko, stražnja osovina više ne nosi samo jednu lamelarnu spojku koja dijeli zakretni moment između prednje i stražnje strane.
Straga su sada aktivne dvije elektro-hidraulične spojke koje mogu prebaciti kompletnu snagu na stražnju osovinu, odnosno na kotač koji ima bolje prianjanje. Rezultat je vožnja koja podsjeća na čisti stražnji pogon pri čemu su prednji kotači oslobođeni teškog zadatka i u igru ulaze tek kada je to potrebno.
Ulasci i izlasci iza zavoja postali su neutralniji i nestalo je neugodno podupravljanje, a na svoje dolaze i ljubitelji drifta.
Ljepota novog sustava je u činjenici da u velikom broju elektroničkih postavki dinamike vožnje (od kojih se neke mogu dodatno prilagoditi), vozač uvijek može pronaći razinu prianjanja prikladnu uvjetima i osobnom ukusu.
Jedini pravi nedostatak koji je mučio RS 3 od prvog izdanja prije 11 godina sada je prošlost zahvaljujući torque splitteru čiji su učinak prije Audija već odavno pokazali već spomenuti Mercedes i Ford Focus RS, ali u skladu s izrekom bolje i kasno nego nikad, novi RS3 je bez imalo sumnje, najbolji ikada proizveden u posljednjih deset godina. No, nije sve samo u dotjeranom quattro pogonu.
Dio zasluga za granitni prednji kraj i razigrani stražnji, ide i na račun ovjesa napravljenog po mjeri. Uz kruće donje trapezoidne spone dolaze i snažniji podokviri, te stabilizatori, a ekstremna potraga za performansama aerodinamički je oblikovala spone kako bi usmjerila protok zraka ispod automobila na prednje kočione diskove i tako poboljšala hlađenje.
Standardne čelične promjera 375 mm, uz nadoplatu zamijenit će diskovi od keramike i ugljičnih vlakana (380 mm) s kojim će RS 3 na vagi izgubiti 10 kg.
Lista dodatne opreme je kao i uvijek izdašna, a sve se nadograđuje na iznos od 577.116 kuna koliko Audi RS 3 Sportback stoji u Hrvatskoj, a dostupna je i njegova limuzinska izvedba za koju u startu treba izdvojiti 11.400 kuna više.
Ukratko
Prepoznatljivi zvuk 5-cilindričnog motora dodatno je poboljšan ispušnim sustavom promjenjive dužine, a za one koji žele još snažniji zvučni pečat opcija je RS sportski ispuh
Sportski ugođaj naglašen je elementima od ugljičnih vlakana i snažno profiliranim sjedalima, a dostupna je i Nappa koža s crnim, crvenim, ali i zelenim šavovima
DSG mjenjač sa 7 stupnjeva je precizan i brz, ali nedostaje mu malo žestine. Prtljažnik je zbog stražnjeg diferencijala izgubio 70-ak litara
Trag prednjih kotača proširen je za 33 mm, a stražnjih za 10 u odnosu na prethodni RS 3. Standard su 19” naplatci, a među opcijama su i polu-slick gume Pirelli Trofeo R
Dodatnih 20 Nm nije izmijenilo karakter motora očaravajućeg zvuka. S prednjim diskovima od keramike i ugljičnih vlakana (380 mm) RS 3 je lakši za čak 10 kg
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....