EKSKLUZIVNO

VOZILI SMO AUDI R8 Jurnjava uz urlik V10 atmosferca sa 610 KS

Ma kakav turbo! Audi R8 ostaje vjeran 5,2-litrenom V10 atmosfercu iz Huracana

Spektakularno. Upravo tako izgleda novi Audi R8, pogotovo lakiran u upadljivo narančastu boju Dynamite Red. S laserskim svjetlima i golemim otvorima za hlađenje sprijeda, u dva dijela podijeljenim tzv. sidebladeom od ugljičnih vlakana i stražnjim dijelom s minijaturnim spojlerom, difuzorom od ugljičnih vlakana i četiri ispušne cijevi izgleda neusporedivo uzbudljivije od pomalo bljedunjavog prethodnika iz 2006.

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU

I bez imalo srama može stajati parkiran pred casinom u Monte Carlu uz novi Mercedes-AMG GT, McLaren 12C, Ferrari 488 GTB ili bratski Lamborghini Huracan, s kojim dijeli mehaniku i proizvodnu traku u njemačkom Neckarsulmu, gdje 500 zaposlenih svaki dan sastavi između 8 i 15 automobila.. .

Na parkiralištu portugalske zračne luke Faro hvatamo kvaku skrivenu s donje strane vrata i bez pretjernog napora sjedamo u unutrašnjost 4,43 metra dugog R8 V10 Plus. Pritiskom na crveni prekidač iz sna budimo 5,2-litreni atmosferski V10 motor sa 610 KS, 60 više od prethodnika iz 2006. Iza naših leđa u početku se čuje prigušena rika, jer prvih pet-šest sekundi elektronika motor drži na 2500 okretaja. Potom sasvim utihne. Minijaturnu ručicu mjenjača s dvjema spojkama ubacujemo u položaj D i trenutak kasnije R8 s mjesta kreće bez neugodnog trzaja i u potpunoj tišini, pa nam se u prvih mah čini da smo sjeli u obični Audi A3. Sve do rampe na izlasku s parkirališta, ispod koje gotovo da možemo proći, jer je njemački dvosjed visok svega 1,24 metra...

Navigacija nas dalje, doduše obilaznim pute, vodi prema 150 kilometara udaljenoj portugalskoj trkaćoj stazi Portimao. Bez obzira na zbunjujuću prometnu signalizaciju oko zračne luke, izgubiti se jednostavno nije moguće. Razlog? Virtualna instrumentna ploča, kao u novom Audiju TT. Preko čitavog prostora inače rezerviranog za instrumente proteže se, naime, čak 31 centimetar širok zaslon u bojama visoke rezolucije (1440 x 540 piksela) sa snažnim procesorom NVIDIA Tegra 30 i 2 GB radne memorije, pa u prvi mah izgleda kao da kod kuće u dnevnom boravku na Playstationu igramo GranTurismo.

Desetak minuta kasnije izlazimo iz gradske gužve na autocestu A22. Sad već stignemo razgledati unutrašnjost. Dojam? Luksuzan i high-tech, kao u svakom Audiju. Sjedala, instrumentna ploča i krov presvučeni su alcantarom i kožom, s detaljima od brušenog aluminija i ugljičnih vlakana. Sve je usmjereno vozaču, kao u jednosjedu. Prekidači su smješteni simetrično s lijeve i desne strane podrezanog upravljača, koji zbog niza okruglih gumba podjeća na upravljače s bolida za 24 sata Le Mansa. Na središnjem tunelu samo su ručica mjenjača, tri prekrasna prekidača za podešavanje ventilacije i okrugli izbornik pojednostavljenog središnjeg upravljačkog sustava MMI.

S autoceste silazimo na otvorenu cestu. Palcem lijeve ruke pritišćemo prekidač Drive Select i motor, mjenjač, upravljač i ovjes postavljamo u način rada Dynamic. R8 već sljedeći trenutak postaje življi, ali ne i nervozan. Štoviše, s pogonom na sva četiri kotača i gotovo idealnim rasporedom težine (48:52%) čak ulijeva povjerenje, unatoč zastrašujućih 610 KS pri 8250 okretaja i okretnom momentu od 560 Nm pri 6500 okretaja. I pritom je nevjerojatno udoban i tih, a i ne troši pretjerano, u prosjeku tek 16 litara.

Sat vremena kasnije stižemo i do međunarodne trkaće staze Algarve u gradiću Portimao. Trenutak prije nego li ćemo proći kroz stotinjak metara dug tunel na ulasku na samu stazu, palcem desne ruke pritišćemo prekidač kojim se otvaraju prigušnice u ispušnom loncu. Posljedica? V10 se javlja zaglušujućom rikom od koje se ježi koža. Fantastično! Izlazimo na stazu i odabiremo Race Mode, koji djelomično isključuje sigurnosnu elektroniku, mjenjač postavljamo u položaj M i aktiviramo Launch Control. Pri 4500 okretaja uključuje se spojka i uz zaglušujući urlik motora i jedva primjetno proklizavanje guma Pirelli P Zero do stotke stižemo za kratke 3,2 sekunde. A kako se svaka od 610 KS mora nositi sa samo 2,38 kilograma, svega 6,7 sekundi kasnije digitalni brzinomjer već pokazuje 200 km/h...

I već na ulasku u prvi, desni zavoj 4,7 kilometara duge portugalske staze, koja zbog uzbrdica i nizbrdica podsjeća na Nürburgring Nordschleife i Spa-Francorchamps, otkrivamo razliku u odnosu na R8 iz 2006. I dok je prethodnik na ulasku u zavoj rado bježao stražnjim dijelom, a potom u srcu zavoja snažno podupravljao, odnosno curio nosom, novi u obje situacije preupravlja. Nježno i predvidljivo, doduše, pogotovo na ulascima u zavoje. I ponaša se neutralno.

Putanju je lako zadržati, čak i u dugim zavojima. To je jednostavno stvar pravilnog rada s papučicom gasa. A na izlasku iz zavoja ponovni pritisak na papučicu gasa, uz pogon na sva četiri kotača koji moment uglavnom šalje na stražnje gume 295/35 ZR 19, rasterećuje prednje kotače, pa lako zadržavaju željenu putanju, s vrlo malo ili čak bez zanošenja stražnjeg kraja. Audi R8 k nama stiže u rujnu, po cijeni od 165.000 eura za osnovni V10 sa 540 KS, odnosno 187.400 eura za 70 KS snažniji V10 Plus. Dakako, bez davanja...

R8 V10 Plus

Tehnički podaci

Motor V10, atomsferski, izravno ubrizgavanje

Snaga 449 kW/610 KS pri 8250/min

Okr. moment 560 Nm pri 6500/min

Mjenjač dvije spojke, 7 stupnjeva

Pogon na sva četiri kotača

Dimenzije 443 x 194 x 124 cm

Osovinski razmak 265 cm

Prtljažnik 112 litara

Masa 1630 kg

Najveća brzina 330 km/h

0-100 km/h 3,2 sekunde

0-200 km/h 9,9 sekundi

Potrošnja 12,3 l/100 km

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. svibanj 2024 15:17